4148
Sök

Hur gömmer man en antenn på bästa sätt?

442 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
#1
Jag har tröttnat på att radioantennen sitter synligt på min Bmw E30 och undrar om det finns någon smart metod för att placera en dold antenn.

Jag har funderat på att placera en antenn liggandes mellan tak/innertak då den hamnar på samma höjd som den gamla men bättre alternativ måste ändå finnas?

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
18 december 2007
#2
Finns modeller att köpa som man klistar på insidan av rutan.
Hittar du på Micro, tror tom Feltema kan ha.

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

442 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
#3
SaabLejon skrev:
Finns modeller att köpa som man klistar på insidan av rutan.
Hittar du på Micro, tror tom Feltema kan ha.

Intressant,ska kolla upp det! smile

391 Inlägg
18 december 2007
#4
el antenn ?   dem gillar jag iaf smile

8 156 Inlägg
18 december 2007
#5
Jag har också funderat på elantenn. Fast det är klart.
Det är inte riktigt så snyggt/cleant som en dold antenn.
Jag undrar om man kan dra en slinga i taket, tyvärr så
skärmar väl bilen lite för mycket för att det ska vara bra?
Jag hade iaf tänkt ha en motordriven som åker upp när
man startar stereon. Så ofta lyssnar jag inte på radio
när motorn är avstängd.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
18 december 2007
#6
Antennen på min 9-5a sitter ju i bakrutan vad jag förstår, är väl en slinga i rutan.

Något sånt kunde kanske vara ett förslag ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P


Sök