2137
Sök

BMW 328 vs 325

Thorssa
24 december 2007
#41
John87 skrev:
Chrill27 skrev:
John87 skrev:
Det skiljer en hästkraft och lite mer i vrid.
Det är inte stor skillnad på 192hk och 193hk...

Nej men vridet skiljer ju destomer, hästar är ju inte allt

Ja, men vridet ger bara effekten lite tidigare i registret.

Det är inte så stora skillnader mellan 325 och 328 som många tror, och just därför väljer många 325'an p.g.a. billigare kostnader.

0-100: 7,3 vs 8,0
Toppfart: 236 vs 233

323i: 8,0 sekunder, 227 km/h.
Senast redigerat av Thorssa (24 december 2007)

BMW-328I
24 december 2007
#42
Mycket beror på föraren också men själv så har jag piskat alla 325or med hästlängder. Jag har ägt en 325a och fattade inte skillnaden på 325a o 328a förnst jag ägde en. Alla som snackar om att de inte stor skillnad har tyvärr fel.

328an går jävligt mycket finare men såklart det är en dyrare bil med lite värre motor också.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
24 december 2007
#43
Jag har rå piskat en 323- 96 med en 325- 91 dock.. och vi var 4pers i 325an o dunka dunka låda o hela köret.. Polaren i 323an va själv.. rå piskat är väl att ta i..  men drog han iaf.. låg framför hela vägen. va typ 0-200 Men men den kanske var sleten i motorn o den 325an jag körde kanske är chippad vet inte men iaf.


Bmw osv..

212 Inlägg
24 december 2007
#44
Chrill27 skrev:
bmw530iA skrev:
jag ahde en 328 coupe 96 min poalre hade 325 95 han fick pisk från start till 250 hans toppade 245 min ca 253 mätt med gps. Vid 200km/h låg han ca 20 meter bakom.

Är det inte mer skillnad i prestanda än så ? liksom motormässigt..

d e okej efter 200 dör 325 när ni e uppe i 230 ser han inte dig


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
24 december 2007
#45
328 kostar mkt mer att äga än 325??? vilket som bägga kostar som fan att äga??


Teddan
2 495 Inlägg
24 december 2007
#46
_lee_jr skrev:
328 kostar mkt mer att äga än 325??? vilket som bägga kostar som fan att äga??

jämfört med vad ???

Dom E36or med 6a jag har haft har varit riktigt billiga att äga .. har iof aldrig haft någon 323, men har haft 320, 325 ,328 och M3.

M3 blir ju lite dyrare men dom andra är ju billiga att serva och billiga delar.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

553 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
#47
r-ted skrev:
_lee_jr skrev:
328 kostar mkt mer att äga än 325??? vilket som bägga kostar som fan att äga??

jämfört med vad ???

Dom E36or med 6a jag har haft har varit riktigt billiga att äga .. har iof aldrig haft någon 323, men har haft 320, 325 ,328 och M3.

M3 blir ju lite dyrare men dom andra är ju billiga att serva och billiga delar.

Japp, känns inte som de är särskillt dyra, försäkringen är ju som vilken bil som helst, om man bortser från M3an då hmm

82 Inlägg
25 december 2007
#48
BMW-328I skrev:
Mycket beror på föraren också men själv så har jag piskat alla 325or med hästlängder. Jag har ägt en 325a och fattade inte skillnaden på 325a o 328a förnst jag ägde en. Alla som snackar om att de inte stor skillnad har tyvärr fel.

328an går jävligt mycket finare men såklart det är en dyrare bil med lite värre motor också.

När jag tidigare körde 328 så lekte jag med dom som körde 325 på gatorna. Helt sjuk vilken skillnad det är, men det kommer aldrig 325 killarna ett erkänna.

BMW-328I
25 december 2007
#49
andreas_hudik skrev:
BMW-328I skrev:
Mycket beror på föraren också men själv så har jag piskat alla 325or med hästlängder. Jag har ägt en 325a och fattade inte skillnaden på 325a o 328a förnst jag ägde en. Alla som snackar om att de inte stor skillnad har tyvärr fel.

328an går jävligt mycket finare men såklart det är en dyrare bil med lite värre motor också.

När jag tidigare körde 328 så lekte jag med dom som körde 325 på gatorna. Helt sjuk vilken skillnad det är, men det kommer aldrig 325 killarna ett erkänna.

Tack

160 Inlägg
25 december 2007
#50
328:an är en bra o hållbar motor så länge du inte ska trimma. ska du sätta in en turbo eller två så ta 325:an. alublocket håller inte för överladd!


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
25 december 2007
#51
min fråga är hur mkt dyrare att äga 328 mot 325?? driftkostnader o försäkringen:P och delar vilken av de 'är billigast?


82 Inlägg
25 december 2007
#52
_lee_jr skrev:
min fråga är hur mkt dyrare att äga 328 mot 325?? driftkostnader o försäkringen:P och delar vilken av de 'är billigast?

Skulle inte tro att det är så stor skillnad. Lite svårt att jämföra för mig, då 325:an jag äger inte är riktigt orginal. Så den är ju inte så billig att äga direkt. Men, en 328 upplevde jag inte som speciellt dyr när jag hade den. Hemskt lite problem me den också. Köpte den vid 16 000 mil, hade den till 20 000 mil. Behövde bara serva den, inget som behövde lagas.

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
25 december 2007
#53
de e nåt som e på tok kollade up med www.atava.se  en 328 kostar ca: 520:-kr/mån och en 325 kostar hela 725:-kr/mån?
varför är de så? brukar inte de 328 har större motorn borde de inte va dyrare än 325??


160 Inlägg
25 december 2007
#54
_lee_jr skrev:
de e nåt som e på tok kollade up med www.atava.se  en 328 kostar ca: 520:-kr/mån och en 325 kostar hela 725:-kr/mån?
varför är de så? brukar inte de 328 har större motorn borde de inte va dyrare än 325??

anledningen till att dom är dyrare kan vara för att dom ägs kanske oftare av ungdomar och är därför mer olycksdrabbad. och e inte 328 motorn lika stor som 325:ans? e inte de enda som skiljer motorerna åt alublocket typ?


Thorssa
25 december 2007
#55
_lee_jr skrev:
de e nåt som e på tok kollade up med www.atava.se  en 328 kostar ca: 520:-kr/mån och en 325 kostar hela 725:-kr/mån?
varför är de så? brukar inte de 328 har större motorn borde de inte va dyrare än 325??

Mycket möjligt att 325i är mer olycksdrabbad.

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
25 december 2007
#56
jaa men då köper man heller 328 än 325 om man inte tänker trimma mer än chip,avgas och filter?då e de väl inget problem om de är järn elelr alublock elelr ?? 200:-/mån är rätt så mkt för de pengarna kan man tanka o köra några mil:P


Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
25 december 2007
#57
323- 325 Nästan samma å 328 - 330 nästan samma?

553 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
#58
_lee_jr skrev:
jaa men då köper man heller 328 än 325 om man inte tänker trimma mer än chip,avgas och filter?då e de väl inget problem om de är järn elelr alublock elelr ?? 200:-/mån är rätt så mkt för de pengarna kan man tanka o köra några mil:P

328 är ju desto dyrare i inköp, men enligt de allra flesta så är ju 328 mycket bättre och trevligare bilar, plus att hälften av dem har M-chassie och de har samma låda som sitter i M3orna. Jag ska iaf försöka provköra och se vilken bil jag gillar mest smile
Senast redigerat av Chrill27 (26 december 2007)

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
26 december 2007
#59
Chrill27 skrev:
_lee_jr skrev:
jaa men då köper man heller 328 än 325 om man inte tänker trimma mer än chip,avgas och filter?då e de väl inget problem om de är järn elelr alublock elelr ?? 200:-/mån är rätt så mkt för de pengarna kan man tanka o köra några mil:P

328 är ju desto dyrare i inköp, men enligt de allra flesta så är ju 328 mycket bättre och trevligare bilar, plus att hälften av dem har M-chassie och de har samma låda som sitter i M3orna. Jag ska iaf försöka provköra och se vilken bil jag gillar mest smile

hör av dig sen okej:P


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
26 december 2007
#60
kollade upp med motornord de kostar 4000:- kr är de värt de där hästarna tror ni? eftersom mellan 325 o 328 skiljer bara 1 hk fast ca: 40nm då med 13hk o kanske 10-20nm fler lär de va mkt snabbare? 325:Psmile? men alublock håller de för trim? bara avgas,filter o chip?



Sök