köpa första bil..

ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

ah ok, men fan bara farsan vaknar snart så man kan visa kärran eftersom att han får lägga ut cashen så länge ska jag ringa å höra lite med han om vad småfelen är egentligen..
hittade även http://www.blocket.se/vi/14260253.htm?ca=2_s vad trro ni om den?

Senast redigerat av ubersoft (19 december 2007)

Grundstrom Nismo
19 december 2007 · 758 Inlägg

Är opeln bakhjulsdriven, ja den är den va? Rätta mig om jag har fel..
Tycker du kan ringa o höra vad de är för småfix på den, sen skriver du här igen wink

Caffe
19 december 2007 · 1 436 Inlägg

JesperGustafsson skrev:
Köp någonting du kan leka i !

Japp, jag köpte en saab. Det blev dyrt för då var jag tvungen att köpa en extra RWD bil. cool

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
devilspath junsele
19 december 2007 · 248 Inlägg

ta det lungt bara, det är rätt vanligt att det går på tok så här i början när man tagit körkortet, peciellt på vinterhalvåret.Så här gick det för mej :S
6x9:orna i hatthyllan var inte fastskruvade heller, vilket innebar att rutan krossades och det vart packat med snö i bilen bakom framsätena.
http://i132.photobucket.com/albums/q21/skogge/NTK.jpg

Senast redigerat av devilspath (19 december 2007)

B-Body GM B-Body Nörd
19 december 2007 · 370 Inlägg

Grundstrom skrev:
Är opeln bakhjulsdriven, ja den är den va? Rätta mig om jag har fel..

den är tyvär framhjulsdriven sad

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

Åfan, jag kör rätt lungt.. Finns ju parkeringar tomma på natten man kan sladda på smile Btw trorni polisen bryr sig ifall sladdar lite på en parkering kl halv tolv på natten?

oj, snackade nyss med Volvo ägaren och han sa att de var väldigt lite rost och att småfixet var inget särskillt han tänkte på han sa att de var ingen stereo inkopplad utan att de följde med en men den fick man koppla in själv de var de enda han menade sa han..
Och på tal om ifall de var en GLT eller vad de var ni skrev tidiare så visste han inte utan bara att de var en volvo 360 med större motorn typ.
Just nu så tycker jag att de låter bra för att ställa på en bil är väll inte direkt dyrt väll och eftersom att småfixet bara var att koppla in en stereo så blev de bättre.

Senast redigerat av ubersoft (19 december 2007)

Has
19 december 2007 · 191 Inlägg

Jag tycker att du ska köpa 360:n. Ägde en innan jag köpte 740:n. Dom går bra och är relativt säkra, va nog nere i diket 4-5 ggr den vintern och inte en enda buckla tongue
Sen är dom ju hyffsat bensinsnåla också, min drog i snitt 0.7 l/milen, något mer när man låg och sladda tongue

Tänk på att man oftast inte skriver så mkt om dåliga saker på bilar när man säljer dom.
Det bästa är ju om du åker och provkör bilen och kanske tar med någon som vet lite mer om bilar och vad man ska tänka på innan köp osv.

Volvo 855 T-5R "Plommon" (1995)
Rallyhalle
19 december 2007 · 4 299 Inlägg

Förvänta dig inte för mycket. På gamla bilar är dolda fel rätt vanligt, hur övertygande säljaren än kan vara. Så ha inte för stora förhoppningar när du åker och tittar på den. För de måste finnas någon anledning till varför de är avställd. Så köp den inte utan att ha provkört den bara. För under provkörningen avslöjas en hel del om bilens skick.

Vill inte vara neggig, men de e inge kul att köpa en bil som sen inte lever upp till ens förväntningar.

Lycka till me bilköpet, va de än blir wink

v8rickard Gammelbilsnörd
19 december 2007 · 450 Inlägg

har haft några volvo 300 bilar, du skall absolut köpa en 360 0 inte 340... 360 har volvo motorer...  Kolla noga rost fram under kofångaren, den spoilern är i plåt och gillar att rosta, framskärmarna rostar friskt på 300 o trösklarna, bakkanten mot skärmen... Riktigt kul o sladda med, go viktfördelning, växellådan sitter ju så fint där bak, individuell hjulupphängning ( de dion typ) Kolla att däcken är ok, det kan man pruta på, även om bilen är avställd kan man oxå pruta, då får du ju betala skatten och den är väl iaf 1200om året på den... Man skall veta att ofta är säljaren mer mån om o bli av med sin bil än du är att köpa den, dvs Verka aldrig FÖR intresserad när du tittar på bilen, påpeka allt dåligt du ser om än inte på ett otrevligt sätt.  Var TREVLIG men bestämd och ge ett skäligt bud inga extrema skammbud. Mycket handlar om att kunna "läsa" folk om man skall göra en bra affär, hur stressad är han att bli av med bilen...

Lycka till, mycket nöje

// RC

ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

Hehe tackar, men problemet är att vad ska jag leta efter (alltså vad för fel)? Jag har ju bara kört våran familjekärra som kanske inte är den bäst fungerande så jag kanske vant mig vid dessa småfel?

Senast redigerat av ubersoft (19 december 2007)

Has
19 december 2007 · 191 Inlägg

Det beror ju på vad du är beredd att lägga ut på den med tanke på kostnader för reservdelar och dylikt. Små fel kan vara små i början men bli stora om man inte åtgärdar dom. Mycket handlar om känsla, hur den går och så. Men lyssna på konstiga läten, vibrationer, om den går ojämt och såna saker.

Sen kan det vara ide att kolla på rosten, om det inte finns rost på karossen så betyder det ju inte att bilen är rostfri undertill.

Lycka till med bilköpet smile

Volvo 855 T-5R "Plommon" (1995)
ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

For iväg och köpte den nyss.. Den verkar gå riktigt bra och den var riktigt fin i lacken iaf, verkar inte ha rostat något under heller, finns säkert men verkar dock inte varit så farligt såg inget nyss iaf.
De var iaf en Volvo 360 GLT smile
den gick jämnt och fint, lite att fixa bara te.x

* byta passagerar dörrhantaget
* sätta in en stereo
* troligtvis sätta fast ljuddämparen under verkar glappa lite

men sen så har jag inte märkt så mycket mer just för tillfället..

John87 Stolt Volvoägare
19 december 2007 · 4 913 Inlägg

Går den bara bra i motor och låda så är allt annat billiga reparationer smile

Får grattulera till bilköpet!
Sen är ju alltid GLT bättre än GL wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Has
19 december 2007 · 191 Inlägg

ubersoft skrev:
For iväg och köpte den nyss.. Den verkar gå riktigt bra och den var riktigt fin i lacken iaf, verkar inte ha rostat något under heller, finns säkert men verkar dock inte varit så farligt såg inget nyss iaf.
De var iaf en Volvo 360 GLT smile
den gick jämnt och fint, lite att fixa bara te.x

* byta passagerar dörrhantaget
* sätta in en stereo
* troligtvis sätta fast ljuddämparen under verkar glappa lite

men sen så har jag inte märkt så mycket mer just för tillfället..

Grattis! smile Du får lägga upp bilder på den så man får se den tongue
Kanske min gamla pärla tongue

Volvo 855 T-5R "Plommon" (1995)
ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

haha aa får ta å fixa lite bilder, faktiskt riktigt nöjd.. Nu måste jag bara fixa cash så bilen blir helt min och inte något sorts "lån" av morsan å farsan!! tongue

Grundstrom Nismo
20 december 2007 · 758 Inlägg

Grattis till köpet, vilken utav dom blev de?

ubersoft
20 december 2007 · 21 Inlägg

De blev volvo 360 GLT i örnsköldsvik..
Är de insprut på 360 GLT?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang