Nu rök nog kammen!????BMW 320

Baboon
21 november 2005 · 7 Inlägg

hej har en bmw 320i 1989 den har knackat rätt så kraftigt från kammen(tror jag)men nu tvärdog den idag,sålde bilen till en kille som ringde efter 3 timmar,och sa att han bara kom 4 kilometer,och att bilen började knacka ännu värre för att sen dö och har inte gått igång sen dess???(jag tog tillbaka bilen,han kom ju inte så långt och vill ju inte lura nån på så fult sätt)Vadgöra måste jag byta kam? vad e då enklare byta topp helt till en från skroten?eller bara byta kam och eventuella vipparmar?

Tänkte bara uppdatera inlägget. Ok lyfte på ventilkåpan,det är en bit av kammen som har lossnat, precis vid klacken! men annars såg det helt ut, motorn drar runt,(strömmen är tyvärr slut plus att jag stod ute på parkeringen dröjer innan jag får den i polarns garage)men jag undrar om den lilla biten av kammen har förstört nåt? nåja får vänta tills den blir släpad till garaget.hoppas att jag har en sån tur att det räcker med att byta kamaxel. tack för hjälpen grabbar be för mig,vi hörs när jag vet mer eller har lyckats laga min pärla!

Senast redigerat av Baboon (23 november 2005)

Black Knight
21 november 2005 · 711 Inlägg

Baboon //

www.autopower.se

Kom in på forumet där så ska vi hjälpa dig!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Kirre
21 november 2005 · 2 122 Inlägg

skulle gissa att lyftarna har gått av och förstört kammen/toppen risken finns att du måste byta hela toppen

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
MrVain
22 november 2005 · 904 Inlägg

Lyft ventilkåpan å ta en titt, är det bara nån ventil lyftare så kan den ju klarat sig, men att knäcka en kamaxel kan vara rätt förödande tyvärr.. Och det är ju ett rätt vanligt problem ett kammen blir sliten på M20 och M10 motorerna

De ska va gött å leva
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang