Vad skulle sverige varit utan skåne? tänk på det haha, god jul på er
ett bättre land
Du har ingen aning om vad du pratar om .. men skulle inte förvånat mig om man skulle "gett" bort skåne .. man gör sig av med allt annat som är svenskt ju ..
Nja, hellre självständig än hatad av sitt eget folk
Danskar finns det tillräckligt med, det behövs inte ett par miljoner till
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Vilken tanklöshet. Förstår ni vad det skulle innebära att ge bort skåne? Vilka konsekvenser det skulle medföra. Sen finns det inget land i hela världen som skulle ge bort territorium bara för att. Detta är det töntigaste någonsin.
Håller med!! Blir nästan rädd, folk verkar seriösa med det här "att ge bort" skåne. ____________________________________________________
Syncr0 skrev:
Hellre dansk än hatad av sitt eget folk...
Då kommer danskarna kalla er svenskar, och att ni inte kan prata danska;)
Kalmarunionen funkade tydligen inte... fast de var iofs på 1400-talet den upplöstes om jag inte minns historielektionen helt fel.. Men ett självständigt Skåne låter bättre än att tillhöra danmark..
Helt klart, hellre stjälvständigt än att tillhöra Danmark
Jag tycker att vi kunde gå samman hela Norden. Tänk vad mycket pengar det skulle spara. Sen så skulle vi få världens bästa skola (Finland) och så skulle vi få del av Norges oljemiljarder...
Man kanske ska tänka på att stor del av Sveriges jordbruk finns nere på slätterna i Skåne. Tror att det finns flera som skulle klaga om matpriserna i Sverige ökade
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
fan va ni gnäller om att ni inte fattar vad skåningar säger :S finner inga problem med språket här, de är svårare att lyssna till folk som pratar dalmål tycker jag. Tror de är så att ni som klagar inte har varit här nere och lyssnat rejält eller nej ni lyssnar kanske inte =
Nja... ska dom ta skåne får dom allt ta småland också.
Inga problem att förstå vad dom säger...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Man kan se de på två sätt. Gurra som slogs mot danskarna offrade en hel del svenskar för att vi skulle få skåne. Ska vi då ge bort de? Eller så ser man de så här att halvdanskarna ska få gå tillbaks till sitt eget folk. Jag är delad.. Finns inget värre än skåningar men vi har offrat för att få landet. Men vi kan ju kanske skicka över alla skåningar och ha kvar landbiten för det är ju den som är intressant
Såg det där på aftonbladet för nån dag sen med och såg att över 50% hade röstat för att ge skåne till danskarna.. och strax under hade dom även en omröstning om vi borde ge bohuslän till norge, där var dock resultatet inte alls så att vi ville ge bort utan att en 70-80% ansåg vi borde behålla det..
och ja, jag röstade ja på att ge danskarna skåne ;P