erfarenheter Linus bil AB i stockholm

TRYIT Teddan
27 december 2007 · 2 495 Inlägg

ja innan jag berättar så kanske någon annan har några erfarenheter.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
TTTTT
27 december 2007 · 945 Inlägg

men fan berätta nu ra..blir man ju nyfiken...e ju upplagt för en riktig dräpar story d här :s

blinka blått om du vill rejsa!
lingua
27 december 2007 · 2 271 Inlägg

Ingen erfarenhet men såg på hemsidan att dom inte ens har nån lokal längre först juni? känns så där seriöst!

Men berätta nu, alltid bra att veta var man inte ska vända sig i Stockholm.
Om det nu är en mindre bra erfarenhet?wink

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
TRYIT Teddan
27 december 2007 · 2 495 Inlägg

dom är så jävla oseriösa så det går fan inte att hitta någon motsvarighet.

jag visste redan innan jag tog kontakt med dom, att dom är svartlistade av arn och det skrivs mycket illa om dom på autopower.se då dom sålt flera backade bilar.

Jag har mailat dom och blev uppringd på juldags kvällen  :shock: , var lite packad men vi blev överens om en affär som båda kände sig nöjda med jag skulle åka hämta bilen idag (torsdag).
prata med säljaren i morses och allt var lugnt, börjar bege mig uppåt och ringer honom innan jag är i skara, då säger han att han ringer upp om 5min.
ingen ringde så jag ringde tillbax efter 30min , så pågick det ifrån 10:30 till 12:30.
sen sluta han svara i mobilen förutom engång  då han  svarade men la på när jag presentera mig.

då valde jag att ringa direkt in till kontoret och blev kopplad till säljaren å när jag presentera mig så lade han på luren igen.

då blev jag så förbannad så jag väljer att inte ringa dit mer igen.

Jag tror han fick någon som bjöd mer för bilen , och därför segade affären med mig ifall den andre skulle dra sig ur.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
lingua
27 december 2007 · 2 271 Inlägg

r-ted skrev:
dom är så jävla oseriösa så det går fan inte att hitta någon motsvarighet.

jag visste redan innan jag tog kontakt med dom, att dom är svartlistade av arn och det skrivs mycket illa om dom på autopower.se då dom sålt flera backade bilar.

Jag har mailat dom och blev uppringd på juldags kvällen  :shock: , var lite packad men vi blev överens om en affär som båda kände sig nöjda med jag skulle åka hämta bilen idag (torsdag).
prata med säljaren i morses och allt var lugnt, börjar bege mig uppåt och ringer honom innan jag är i skara, då säger han att han ringer upp om 5min.
ingen ringde så jag ringde tillbax efter 30min , så pågick det ifrån 10:30 till 12:30.
sen sluta han svara i mobilen förutom engång  då han  svarade men la på när jag presentera mig.

då valde jag att ringa direkt in till kontoret och blev kopplad till säljaren å när jag presentera mig så lade han på luren igen.

då blev jag så förbannad så jag väljer att inte ringa dit mer igen.

Ja då vet jag defintivt var man inte ska vända sig vid ev affär.
Riktigt jävla dålig stil tycker jag, där sitter du i bilen på väg och får vadå? Jävla as om man får svära lite.
Ska det va så vårt att vara ärlig? och i alla fall ge dig chansen att matcha ev nytt bud?

Jag tror han fick någon som bjöd mer för bilen , och därför segade affären med mig ifall den andre skulle dra sig ur.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
lingua
27 december 2007 · 2 271 Inlägg

Blev nåt riksfel på förra inlägget.mad

Ja då vet jag defintivt var man inte ska vända sig vid ev affär.
Riktigt jävla dålig stil tycker jag, där sitter du i bilen på väg och får vadå? Jävla as om man får svära lite.
Ska det va så vårt att vara ärlig? och i alla fall ge dig chansen att matcha ev nytt bud?

Senast redigerat av lingua (27 december 2007)

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
27 december 2007 · 999 Inlägg

Se det positivt, du slapp bli lurad, Linus bil verkar vara rejäla bilskojare!!
Det skrivs mycket om Linus bil på http://www.autopower.se/forum

Senast redigerat av weeeman (27 december 2007)

TRYIT Teddan
27 december 2007 · 2 495 Inlägg

weeeman skrev:
Se det positivt, du slapp bli lurad, Linus bil verkar vara rejäla bilskojare!!
Det skrivs mycket om Linus bil på http://www.autopower.se/forum

jag vet att dom säljer mycket backade bilar men , vi var överens om ett pris som jag tog och är ganska säker på att den är backad.


men många oskyldiga och folk som är godtroende blir nog lurade av dom där skojarna

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
MrTobias
27 december 2007 · 1 297 Inlägg

vad menas med backad?

TRYIT Teddan
27 december 2007 · 2 495 Inlägg

MrTobias skrev:
vad menas med backad?

Mätarskruvad, alltså dom har skruvat tillbax mätarna.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
TRYIT Teddan
28 december 2007 · 2 495 Inlägg

inga andra som har varit i kontakt eller handlat bil av dom ??

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Cruizr
28 december 2007 · 417 Inlägg

Jodå, skulle handla en 2004 320d touring av dom förra året. Bilen var import, så jag bokade tid med en auktoriserad BMW-verkstad som skulle kolla det verkliga miltalet på den. Säljaren kunde inte hålla bilen till mig en enda dag ens! Trots att jag hade pengar och allt. Så jag köpte en annan bil istället... Dessutom är de svåra att få tag på.

mvh/Jocke

TRYIT Teddan
28 december 2007 · 2 495 Inlägg

jockecruiser skrev:
Jodå, skulle handla en 2004 320d touring av dom förra året. Bilen var import, så jag bokade tid med en auktoriserad BMW-verkstad som skulle kolla det verkliga miltalet på den. Säljaren kunde inte hålla bilen till mig en enda dag ens! Trots att jag hade pengar och allt. Så jag köpte en annan bil istället... Dessutom är de svåra att få tag på.

mvh/Jocke

dom ville nog inte att du skulle kolla milen på bilen wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
legnumvr4
13 juni 2008 · 7 Inlägg

Ägarna ska ha gått i personlig konkurs nu.

Bäst dom tar bort alla bilar från blocket nu ;smile

Sarge
13 juni 2008 · 2 337 Inlägg

Jag och farsan var och kollade på en Merca E-klass hos dem. Mötte upp i nåt skumt jävla industriområde, tre pers som är med och visar bilen. Fick jävligt dåliga i vibbar i allmänhet, så vi stack ganska snabbt efter provkörningen. Sen dess har vi undvikit allt samröre med Linus Bil & Co.

FireTraXX DFFL
13 juni 2008 · 9 020 Inlägg
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Hool
14 juni 2008 · 1 067 Inlägg

jockecruiser skrev:
Jodå, skulle handla en 2004 320d touring av dom förra året. Bilen var import, så jag bokade tid med en auktoriserad BMW-verkstad som skulle kolla det verkliga miltalet på den. Säljaren kunde inte hålla bilen till mig en enda dag ens! Trots att jag hade pengar och allt. Så jag köpte en annan bil istället... Dessutom är de svåra att få tag på.

mvh/Jocke

En kompetent mätarskruvare klarar av att manipulera ljusmodulen i bilen.  Därför kan man inte lita på detta mätsättet..

Kolla upp CHassie # mot BMWs garantisystem.  Kan kosta en liten slant men det är det värt..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
markusa666
25 augusti 2008 ·

Jag kan verkligen säga att Företaget Linus bil (Andreas) är en skojjare!!

Hittade en fin volvo s80 på blocket som jag blev intresserad, eftersom det inte fanns någon bild på bilen ringde jag upp Andreas o snacka lite om bilen som han menade var i bra skick och att han skulle lägga ut bilder vilket han gjorde.Efter jag sett bilderna så smsade jag honom pga att det var sent o att det stod på hemsidan att man kunde göra det där jag skrev att jag SKULLE ha bilen om den var i bra skick och att han kunde ringa upp mig vid 9 morgonen efter också det gjorde han o vi pratade lite om bilen som han sa va i mycket fint skick o jag Bästämmde att jag skulle ha bilen skulle bara höra med banken om jag fick ta ut kontanter och att jag skulle återkomma så fort det blev klart med banken. Tog väl ca 2tim där efter jag ringde upp Andreas utan svar på mobilen första gången andra gången svarade en annan tomte som sa att Andreas hade en kund och att han ringer upp så fort han kunde vilket han inte gjorde så jag väntade 1 tim och ringde Andreas mobil igen utan svar skickade då ett sms som jag skrev att jag fått tag i pengar och väntade på svar från honom att jag kunde börja åka fick svar efter 30 min genom ett sms med text
"Bilen är såld tyvär mvh Andreas". Skickade ett sms att där jag skrev att jag tyckte att det var fult gjort fick ett retur där Andreas skrev att det skulle ev komma in en ny på måndag med samma mil. jag menar något måste vara fel i huvudet på honom hur ska man kunna lite på dem?

Tydligen kan alla idioter ha firma i dag fattar bara inte att dem klarar så länge, hade det inte varit så långt och åka hade jag tagit ett fysiskt snack med tomtarna på linus bil!!


Så alla håll er undan Andeas o co på linus bil

Powe_R
22 mars 2010 · 414 Inlägg

Har alldrig köpt en bil hos dem, dock har jag varit nära 2ggr.

Första gången var i mars 2007. Vi letade ny bil till farsan och fastnade för en fullmatad SAAB 9-5 AERO 05a. Den hade några små märken lite här och där (trots allt en 2år gammal bil) men var i det stora en fin bil. Vi var ute och piskade bilen lite grann och så. Den kändes helt ok, Så vi beslutade för att åka hem och tänka på saken för att dagen efter innan kl 12.00 återkomma med svar. Vilket vi också gjorde. Vi kom överens över telefonen om att vi skulle komma med pengar och köpa bilen dagen efter dvs på måndag. Men men... När vi väl på måndagen fick tag på försäljaren och skulle komma över och köpa bilen då hade klåparen tydligen lovat bort bilen till en kompis. Trots att affären med oss va näst intill klar... Jävla idiot tänkte man då.. (Tur dock att vi inte köpte bilen då det blev en 607 3.0a istället som enligt mej är en mycket bättre bil)

Andra gången var ca ett år senare dvs i mars 2008 då vi skulle köpa ny bil till morsan. Vi fastnade för en fin Mercedes C43 AMG 00a som dom hade. Vi ringde och bestämde träff med en av försäljarna. Han dök alldrig upp. Vi ringde och ringde och efter ca 10 samtal fick vi svar. "Han skulle ringa upp om 10 minuter" Vilket han inte gjorde, så vi ringde upp utan framgång. Så vi åkte till Kungens kurva (ett handelsområde nära linusbil) och gick i lite affärer i ca 1 timma och ringde upprepade gånger utan svar. Till slut så fick vi ett svar och adressen hem till dem (ca 2km från handelsområdet) där vi skulle mötas. Sagt som gjort åkte vi dit och där stog även mercan. Men ingen var hemma. Vi stog och väntade och ringde upprepade gånger utan framgång. Inget svar. NU Sket vi i den dära jävla AMG'n

En annan historia är::
Innan sommaren 09e så var vi lite små inne på att köpa Audi a8 03-- till farsan. Så man kollade lite på blocket och hittade lite intressanta bilar. En ointressant 3.7 v8 pga milen (över 20k mil) hittade jag för ett grymt bra pris. (man blev nästan sugen)
Aja hade lite koll på just den bilen. Den blev iaf såld. Men så i helvette!! NU någon vecka senare så dök samma bil upp hos LINUS-BIL Dock ordentligt backad. Kommer inte ihåg exakt men det var runt 8000 mil har jag för mej. Linus bil försökte sälja bilen i flera månader utan framgång. Till slut så bytte dem till S8a fälgar och höjde priset på bilen med 10k har jag för mej då blev den såld efter några veckor.

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
Kesler
22 mars 2010 · 3 650 Inlägg

Fan man blir ju lite sugen på att dra förbi å kolla va de e för lirare..bor ju i sthlm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang