erfarenheter Linus bil AB i stockholm

328cabbish
23 mars 2010 · 827 Inlägg

man ska väl va samma typ som dom för att handla där...

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
TRYIT Teddan
23 mars 2010 · 2 495 Inlägg

Jag blir arg än idag när jag tänker på linus bil ....

Jävla idioter

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Powe_R
23 mars 2010 · 414 Inlägg

Quadrablast skrev:
Fick även skambud på min Leon Fr -09 av dem.. Bilen var 6månader, 900mil och kostade 268k ny. Blev erbjuden 90k liksom.. Skrattade och la på..

Hahahah... Jävla tomtar asså.. 90k för en nästan ny bil^^

Men tyvärr är det så. Har varit med om bilfirmor som har gett rena rama skampriser på inbyte. Man kan få ett pris i inbyte. För att sedan köra bilen en månad till och åka till en annan firma och fråga inbytespris, Plötsligt så blev bilen värd det dubbla..

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
Vittangi Svetsare
24 april 2010 · 1 Inlägg

Jag har lite erfarenhet av dom/han.
Skulle förra veckan köpa en E200T CDI -08 där.
Ringde och vi kom överens om att jag skulle lägga in 4000kr i förskott för att han skulle hålla bilen åt mig tills jag kunde komma och hämta den, flygstoppet ni vet.
Full gas hem från jobbet (5mil) för att hinna lägga in pengarna för han ville ha in dom innan lunch.
Kommer hem, ringer upp han direkt för att få kontonummer.
Han svarar iaf big_smile men säger att bilen är såld....
Han kunde inte hålla den 30min fast vi hade kommit överens om de.
Jag blir sur som fan och får svaret att jag kan ju ändå inte köpa nån bil denna vecka utan flyg...

Tror du på kärlek vid första ögonkastet eller ska jag köra förbi en gång till?
Volvo V70 Summum R-Design D5 "Skolbussen" (2009)
Mercedes 190 2.5 DT "om606" (1992)
Hool
2 maj 2010 · 1 067 Inlägg

jockecruiser skrev:
Jodå, skulle handla en 2004 320d touring av dom förra året. Bilen var import, så jag bokade tid med en auktoriserad BMW-verkstad som skulle kolla det verkliga miltalet på den. Säljaren kunde inte hålla bilen till mig en enda dag ens! Trots att jag hade pengar och allt. Så jag köpte en annan bil istället... Dessutom är de svåra att få tag på.

mvh/Jocke

Slöseri med tid.  Ta chassie # och sök i BMWs garantisystem istället..   

En duktig skruvare kan utan vidare backa ljusmodulen med så en "läsning" inte säger någonting.

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
kankjo
10 maj 2012 · 2 Inlägg

Hälsningar till alla. Nu finns möjlighet att delta i de rättsliga förfarandena mot Linus Bil. Vi höjer några avgifter, och åtgärden med en partner, Linus Bil bilägare återförsäljaravtal samt konkurrenskraftigt. Om du har blivit lurad eller på annat sätt inför orättvisan i denna bil återförsäljare, tveka inte att kontakta oss. Fallet går igenom rättsliga förfaranden i juni, då Linus Bil medlare ingen roll annat. Han lurade oss i bilen garantin. Om du vill få ersättning,
kontakta kankjo (at) gmail.com
Jag tar hand om alla rättegångskostnader.

Mvh Joni

Sorry about bad Swedish..wink

kankjo
10 maj 2012 · 2 Inlägg

kankjo skrev:
Hälsningar till alla. Nu finns möjlighet att delta i de rättsliga förfarandena mot Linus Bil. Vi höjer några avgifter, och åtgärden med en partner, Linus Bil bilägare återförsäljaravtal samt konkurrenskraftigt. Om du har blivit lurad eller på annat sätt inför orättvisan i denna bil återförsäljare, tveka inte att kontakta oss. Fallet går igenom rättsliga förfaranden i juni, då Linus Bil medlare ingen roll annat. Han lurade oss i bilen garantin. Om du vill få ersättning,
kontakta kankjo (at) gmail.com
Jag tar hand om alla rättegångskostnader.

Mvh Joni

Sorry about bad Swedish..wink

Briefly in english. We will take Linus Bil car seller and company in front of justice and we will use all of our effort and the best lawyers to solve this problem. It will happen during next month unless Linus bil do not resolve problem another way.

I won't open yet the problem here, but maybe later

If you have had some problems with Linus bil, we will be happy to listen
Maybe you can have also some compensation

But please don't hesitate to contact us kankjo(at)gmail.com

- Mvh Joni

NWA
23 maj 2012 · 70 Inlägg

Nu har Linus Bil annonserat ut en 320 som ser fräsch ut. Nu undrar man om inte den är backad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang