Mitsubishi 3000GT vs saab 9-3 aero

Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
28 december 2007 · 259 Inlägg

Tjenare

Ska byta bil till sommaren men vet inte vilken jag ska välja.
Ska lägga runt 100 000kr
Men vet inte vilken jag ska välja antingen en Mitsubishi 3000GT mellan årsmodell 91-95.
Eller en stylad saab 9-3 aero årsmodell 00-02 ( kjolpaket, sänkning, fälgar m.m)

Saab: + nyare, mycket reservdelar och som e billigare, lägre bränsleförbrukning,                               mycket trim och styling, billigare försäkring och skatt

Saab: - Framhjulsdrift, mindre motor, inte lika snygg (enligt mig)





3000GT + Fyrhjulsdrift, snygg orginal, Stor motor, (jag vill ha en bil som är rolig att köra)


3000GT - Äldre ,dyr i drift, dyrare försäkring och skatt, Dyrare reservdelar och svårare att få tag i,

Jag gissar på att en 3000GT är roligare att köra än en Saab,

Någon som vet hur kvalitèn är i en 3000GT? Saaben vet jag hur den är.
Just nu lutar det åt en 3000GT någon som kan lägga till lite för- och nackdelar?
För- och nackdelar hoss Saaben vet jag redan ( har ägt  2st)

Är osäker på 3000GT behöver bli mer övertygad om bilen. Vad ska jag välja?
Inga andra bilar än 3000GT och saab 9-3 är aktuella

MVH Fredrik

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
henkebenke
28 december 2007 · 1 703 Inlägg

3000GT är ju oerhört avancerad och tung som ett mindre tåg. Reservdelar och sånt lär ju vara dels dyrt, samt ta en massa tid att få hem. Sen har jag fått för mig att mitsubishi inte har riktigt dendär japanska kavalitén, man det kan bara vara en fördom.
Dock grymma bilar helt klart.

En Saab erbjuder garanterat ett billigare ägande.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Runn WS7 Avstängd
28 december 2007 · 1 031 Inlägg

3000 är grymmare.

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Bjork OEM <3
28 december 2007 · 6 957 Inlägg

2 väldigt olika bilar om ja får säga mitt,

de enda ja e emot 3000 är väl tyngden, åldern och reservdelspriserna...

Saaben kan du ha kul med oxå, men reservdelspriserna är väl inte jättebilliga,
men billigare tror ja än en 3000

Mvh

OEM <3
_Wallis_
28 december 2007 · 4 506 Inlägg

3000GT om du vill vara speciel.
Och ha ngt specielt.

Kan du andas kan du dö.
Big_JN
28 december 2007 · 2 126 Inlägg

Köp en Dodge Stealth istället e samma som 3000GT men ovanligare!!! wink

Youngblood Billackerare
28 december 2007 · 737 Inlägg

Jag är inte så haj på japanska bilar men visst är väl 3000GT fyrhjuls driven???

Senast redigerat av Youngblood (28 december 2007)

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
John87 Stolt Volvoägare
28 december 2007 · 4 913 Inlägg

Youngblood skrev:
Jag är inte så haj på japanska bilar men visst är väl 3000GT fyrhjuls driven???

Ja, väldigt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
newkie
28 december 2007 · 250 Inlägg

3000GT är tung vilket gör att den "Stora" motorn inte alls ger samma körglädje. Även fyhjulsdriften gör ju att den blir segare. Det är väll också twinturbo, vilket innebär att du måste byta 2 agg om du ska ha större, eller singelturbo konvertera, för det är väll en rak sexa har jag för mig? Lite roligt är väll att den är fyhjuls-styrd också, dock lägger ju även det till på vikten. Sen är den ju klart snyggare än saaben.

Saab. Framhjulsdriven <--- stort minus tyvärr, även om 4wd inte heller är optimalt så lär det vara bättre än FWD iaf. 93 är inte lika snygg heller, och den är ju lite gubbig även om det är Saabs lite ungdomligare bil.

Men det finns ju andra bilar, sånna som väger lite och har stor motor, och dessutom kostar mindre än tidigare alternativ...

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
Big_JN
28 december 2007 · 2 126 Inlägg

John87 skrev:

Youngblood skrev:
Jag är inte så haj på japanska bilar men visst är väl 3000GT fyrhjuls driven???

Ja, väldigt.

Har jag inte fel för mig så har den väl 4WS också? iallafall VR4:an

Bjork OEM <3
28 december 2007 · 6 957 Inlägg

newkie skrev:
3000GT är tung vilket gör att den "Stora" motorn inte alls ger samma körglädje. Även fyhjulsdriften gör ju att den blir segare. Det är väll också twinturbo, vilket innebär att du måste byta 2 agg om du ska ha större, eller singelturbo konvertera, för det är väll en rak sexa har jag för mig? Lite roligt är väll att den är fyhjuls-styrd också, dock lägger ju även det till på vikten. Sen är den ju klart snyggare än saaben.

Saab. Framhjulsdriven <--- stort minus tyvärr, även om 4wd inte heller är optimalt så lär det vara bättre än FWD iaf. 93 är inte lika snygg heller, och den är ju lite gubbig även om det är Saabs lite ungdomligare bil.

Men det finns ju andra bilar, sånna som väger lite och har stor motor, och dessutom kostar mindre än tidigare alternativ...

En SE är gubbig inte en Aero eller Viggen, sen så tkr ja de verkar jävligt dyrt att åka 3000,
se bara på de du skrev, den måste ju vara megatörstig? tongue

OEM <3
AeroMalm BMW fantast
28 december 2007 · 1 172 Inlägg

3000 är fruktansvärtful och tung.. sabbar glädjen i åkandet,.. jag hade köpt en riktigt fin aero erl en viggen isfall...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
MrTurbo Better than God \o/
28 december 2007 · 1 882 Inlägg

Rent ekonomiskt är det inte försvarbart att köpa den där japanen. Enligt mig alltså.  Saaben finns det massvis med (förhållandevis) billiga reservdelar, trim, styling osv till.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
henkebenke
28 december 2007 · 1 703 Inlägg

newkie skrev:
3000GT är tung vilket gör att den "Stora" motorn inte alls ger samma körglädje. Även fyhjulsdriften gör ju att den blir segare. Det är väll också twinturbo, vilket innebär att du måste byta 2 agg om du ska ha större, eller singelturbo konvertera, för det är väll en rak sexa har jag för mig? Lite roligt är väll att den är fyhjuls-styrd också, dock lägger ju även det till på vikten. Sen är den ju klart snyggare än saaben.

Saab. Framhjulsdriven <--- stort minus tyvärr, även om 4wd inte heller är optimalt så lär det vara bättre än FWD iaf. 93 är inte lika snygg heller, och den är ju lite gubbig även om det är Saabs lite ungdomligare bil.

Men det finns ju andra bilar, sånna som väger lite och har stor motor, och dessutom kostar mindre än tidigare alternativ...

Nope, V6

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
fishn
28 december 2007 · 226 Inlägg

3000 lär ju vara mycket roligare att köra med, men saaben kan du nog ha mer nytta för.. 3000 är ju mera en "liten" sportbil... och saaben kan du ha mycket mer till än att bara rejsa, jag hade faktiskt valt saaben smile inte bara för att jag gillar saab, utan att man kan ha den till så mycke mer än att bara åka fort wink

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
28 december 2007 · 1 123 Inlägg

köper du en vr4 då e ca: 200kg lättare än vanlig gt sen släng du bort baksättet då har du sparat ganska mkt vikt då med garanti inte många som åker ifrån dig:P

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Bjork OEM <3
28 december 2007 · 6 957 Inlägg

har ja fattat de rätt så finns 3000 med V6 å VR4 med twinturbo, kommer ihåg att de
finns 3000 med twinturbo på GT4 big_smile

OEM <3
Innox Turbocharged
28 december 2007 · 421 Inlägg

Bjork skrev:
har ja fattat de rätt så finns 3000 med V6 å VR4 med twinturbo, kommer ihåg att de
finns 3000 med twinturbo på GT4 big_smile

3000GT fanns med 2 olika V6:or, o VR-4:an har 24v V6:an med ett par turbos på, gött smile

Köp antingen en 3000GT VR-4 1990-1993, sen började dom plocka bort leksaker (elekroniskt kontrollerad upphängning, justerbart avgassystem och automatiskt justerande spoilers) för att dom var för dyra. Eller så byter du leksakerna mot lite starkare motor, lite ändrat utseende o 6-växlad låda. Dom tog iofs inte bort allt direkt, så man kan kompromissa smile

Märks kanske vilken jag tycker du ska välja? tongue

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
Urkas Kräsen grafiker
29 december 2007 · 1 775 Inlägg

Kan inget om bilarna öht (mer än det jag läst här då kanske) och jag skulle nog välja japanen. För den är ju aningen mer brutal än en vanlig saab. ;P

Whine whine!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
29 december 2007 · 6 170 Inlägg

Vad e det för 9-3:a du funderar på ??

Är det en vanlig eller en SS ?

Är det en SS så ta den istället, grymt fina bilar smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang