tobee skrev:
Jag håller inte alls med Elvis som påstår att en 50 åring ALLTID är en bättre förare än en 20 åring. Det är ju rent löjligt att påstå något sådant. Har man ett brinnande intresser för att lära sig KÖRA BIL och samtidigt en talang som gör att man har god reaktionsförmåga, bra på att fånga intryck och att läsa andra människor så kan man kompensera ganska bra för den sämre erfarenheten. Ja då är man säkerligen en bättre bilförare än Britta 50 år i vissa uppkommande situationer. Hon som aldrig brytt sig om att ta reda på hur bilen uppför sig i en nödsituation(eftersom hon alltid kört så lugnt hemma i byn och att det aldrig uppkommit någon)
Att man är intresserad av något innebär tyvärr inte per automatik att man är bra på det, i synnerhet inte
innan man har lärt sig.
En 15-årig kille som är oskuld men porrsurfar 3 timmar om dagen är knappast bra på att kn*lla, trots att han är VÄLDIGT intresserad

Och ärligt talat, hur många av oss är "talanger"? 1%?
De flesta av oss är och förblir medelmåttor.
Det är lite synd att du inte tog dig tid att läsa mitt inlägg ordentligt, för då hade du rimligtvis noterat vad jag faktiskt skrev.
Nämligen:
Elvis skrev:
Givetvis finns undantag, medicinska skäl eller att man helt enkelt inte kan lära sig köra, men
generellt sett är en 50-åring alltid en bättre förare än en 20-åring, helt enkelt eftersom han är mer erfaren.
Jag är så tråkig att jag faktiskt vidhåller att det är så.
Vad jag menar är att ja, en 20-åring
kan vara en bättre förare än en 50-åring, men i de allra flesta fall är det inte så.
Jag trodde också att jag var ett riktigt ess när jag var 19-20, men har med ökande erfarenhet insett att så inte alls var fallet.
Men se det positivt, du blir bara bättre ju äldre du blir (och ju mer du kör så klart).