hur ofta tvätta ni av bilen nu på vintern ?

klimpan
1 januari 2008 · 2 600 Inlägg

ja som det står ovan hur ofta tvätta ni av bilen nu under vintern ? själv så brukar jag skölja av den lite efter jag ha varit och kört på våta och skitiga väger där det är salt eller nåt annat skit som man ser på bilen efteråt  efter som man ha en vit bil så ser man det ju rätt tydligt tongue   men jag tvätta den redigt en gång i veckan. så hur gör ni ?

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Volvo_Mannen Volvoskadad
1 januari 2008 · 6 017 Inlägg

det är lite olika, allt från en gång i veckan till en gång varannan vecka

Jonas
Bjork OEM <3
1 januari 2008 · 6 957 Inlägg

Försöket hålla de till 1 gång i veckan, men nu har bilen inte rullat så mkt under julen så nu ä de väl 2 veckor sen, ska tvätta imorgon e de tänkt tongue

OEM <3
BlackFear
1 januari 2008 · 116 Inlägg

det får vädret fixa haha, regnar ju bara i sverige

Senast redigerat av Nightsupra (1 januari 2008)

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
bmx
1 januari 2008 · 7 100 Inlägg

lite då och då!men efter nåndag när man har tvättat den så ser den ju lika förjävligt ut som förr,så man blir ju lite less,men man får ju bort de värsta iaf tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Mortalis VW-nörd?
1 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Kör en gång i veckan minst under vintern, om de inte regnar hela tiden...då kan man ta en gång i veckan eller varannan vecka.

Viktigt iaf att smörja in listerna varje gång!

Braather (none)
1 januari 2008 · 1 725 Inlägg

Försöker att göra det en gång i veckan..men det blir fasen inte alltid så dessvärre. Skönt att man har lackförseglat bilen precis..det gör tvätten så mycket lättare och snabbare.

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
klimpan
1 januari 2008 · 2 600 Inlägg

bmx skrev:
lite då och då!men efter nåndag när man har tvättat den så ser den ju lika förjävligt ut som förr,så man blir ju lite less,men man får ju bort de värsta iaf tongue

hehe gör som jag då bara skölj av den me vatten slangen smile brukar funka fint men det gäller att göra de efter man ha kört me den annars så fastnar det smile blir lite drygt i längden bara  tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Greatsnyggo saabtok
1 januari 2008 · 1 306 Inlägg

Aldrig typ de är ju en vinterbil ja kör ;-)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
richardoo290 VOLVO for life..
1 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
Aldrig typ de är ju en vinterbil ja kör ;-)

word!

-Akerfeldt-
1 januari 2008 · 2 638 Inlägg

Med volvon så kör jag inte mkt med på vintern, så den behövs knappt tvättas smile

Seaten är ju en pendlarbil så brukar bli tvätt när folk frågar om man bytt bil cool nej skämtåsido, 1gång i månaden kanske /oftare om det blir lite bättre väder:P

stoffe_V70 Inte som alla andra.
1 januari 2008 · 46 Inlägg

Tvättar varannan vecka sen så sköljer jag bara av bilen från allt skit varannan vecka så det avlöser varanndra.

"Real men don´t cry, it ruins their makeup"
mcguyver
1 januari 2008 · 218 Inlägg

jag skall faktist ut och tokrengöra bilen nu sen skall den vaxas och poleras för att tåla salt och annan skit sen blir det minst en tvätt en gång i veckan

fredda_king Fotograf
1 januari 2008 · 1 319 Inlägg

typ 2-3dagar i mellan åker in på j&j´s bilvård i mora och tvättar den

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
master_lars
1 januari 2008 · 1 152 Inlägg

Tvättar bilen minst 1 gång i veckan, varje gång jag är på jobbet, har nu i december blivit lite oftare, har väl tvättat bilen en 14 ggr nu i december. Har ju tvätthall och verkstadshall där så varför inte passa på när man ändå är där??

Yousif_
1 januari 2008 · 57 Inlägg

ja har nt tvättat min bil i snart 3månader har nt tid att göra de

melodic_death_metal
1 januari 2008 · 622 Inlägg

i och med att den är avställd och står i ett garage så tvättar jag bilen 1 gång varannan månad för att få bort dammet.

_deki_
1 januari 2008 · 281 Inlägg

mickinho skrev:
i och med att den är avställd och står i ett garage så tvättar jag bilen 1 gång varannan månad för att få bort dammet.

varför tvätta den för att få bort dammet??? kan väl inte vara så farligt om man har bilen i ett rent garag hemma i anslutning till hemmet lr?? räcker väl att ta ut den på våren och köra en runda med den så e dammet borta??

/Deki
Racso Dr Snuggles
1 januari 2008 · 956 Inlägg

Ska aldrig tvätta 745an ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
OverBoosted AUTOBAHNRASER
1 januari 2008 · 3 804 Inlägg

man bör ju tvätta minst en gång i veckan om man kör mkt i saltet.. men men..


Bmw osv..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang