4067
Sök

Öppen Dumpventil. Audi A6 1.8T

35 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Skulle bara fråga om det är någon som har provat med öppen Dumpventil på en Audi A6 1.8T?? alltså byta ut orginal Återcirkulerande mot en Öppen och plugga återcirkulations slangen.! skulle vilja ha några bra svar på detta Tack på färhand. / Masse

945 Inlägg
6 januari 2008
Lyfter fram den här tråden lite, är nämligen sugen att få svar på samma fråga gällande vags 1,8 t....hur fan gör man med lmm:n i så fall, menar den får väl tokspelet när den får felvärden?

blinka blått om du vill rejsa!

Lastbilschaufför
156 Inlägg
6 januari 2008
Från början hade jag en hybrid dump till mig ( Öppen och återcirkulerande ) Vilket fungerade bra. Jag hade aldrig problem med någonting. Men jag tror inte de é så bra o bara sätta en helt öppen dump på den. sätter du dit en hybrid dump så pyser den samtidigt som återsirkuleringen fungerar.

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)

35 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Micke_Passat skrev:
Från början hade jag en hybrid dump till mig ( Öppen och återcirkulerande ) Vilket fungerade bra. Jag hade aldrig problem med någonting. Men jag tror inte de é så bra o bara sätta en helt öppen dump på den. sätter du dit en hybrid dump så pyser den samtidigt som återsirkuleringen fungerar.

Okej, har hört ungefär desamma innan, får väl bli en hybrid nu då smile hoppas på att de låter något extra? stort tack för hjälpen och svaret.. // Masse

Lastbilschaufför
156 Inlägg
6 januari 2008
De var så lite så, men för o spara massemätaren så hade jag antingen satt en hybrid dump eller en orginal återcirkulerande dump ifrån en Audi TT och ett öppet filter, om du nu bara vill ha pysljudet. min hybrida dump ligger här hemma nu o i bilen har jag en Audi TT dump. Fungerar perfekt o de pyser som f*n, men för visso har jag lite högre laddtryck än orginal cool

massse skrev:
Micke_Passat skrev:

Okej, har hört ungefär desamma innan, får väl bli en hybrid nu då smile hoppas på att de låter något extra? stort tack för hjälpen och svaret.. // Masse

2 283 Inlägg
6 januari 2008
http://www.streetside.se/index.php?main … ducts_id=7

Där har du en hybrid till 1.8T

Men pyser TT dumpen original? :S

R.I.P. Michael Jackson!

Diamond
540 Inlägg
6 januari 2008
jag har orginal laddtryck med en annan återcirk, dump som ska tåla 1.8 bar. ska den bytas då lr? har öppet luftfilter redan, tycker att den dumpen jag har ida låter för lite..

I'm Rick James Bitch!

2 283 Inlägg
6 januari 2008
diamond_ skrev:
jag har orginal laddtryck med en annan återcirk, dump som ska tåla 1.8 bar. ska den bytas då lr? har öppet luftfilter redan, tycker att den dumpen jag har ida låter för lite..

Nja den behöver ju inte bytas men ska du åt Pysljudet så byt till en hybrid.

http://www.streetside.se/index.php?main … ducts_id=7

R.I.P. Michael Jackson!

Diamond
540 Inlägg
6 januari 2008
Pikey skrev:
http://www.streetside.se/index.php?main_page=product_info&cPath=1_11&products_id=7

Finns det inga billigare?  lr ska man satsa på den??

I'm Rick James Bitch!

2 283 Inlägg
6 januari 2008
diamond_ skrev:
Pikey skrev:
http://www.streetside.se/index.php?main_page=product_info&cPath=1_11&products_id=7

Finns det inga billigare?  lr ska man satsa på den??

Billigare finns det, det finns sämre kvalitè med.
Har bara hört gott om denna så skulle jag byta skulle jag satsa på denna.

R.I.P. Michael Jackson!

Lastbilschaufför
156 Inlägg
6 januari 2008
Ja tillsammans med öppet filter så dumpar de igenom filtret

Pikey skrev:

Lastbilschaufför
156 Inlägg
6 januari 2008
Men har du ställt in dumpen du har... den kan du ju justera med hjälp av fjädern inne i dumpen. jag hade samma broblem med min återsirkulerande öppna, men då sa dom att jag skulle justera de med fjädern

diamond_ skrev:

35 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Micke_Passat skrev:
De var så lite så, men för o spara massemätaren så hade jag antingen satt en hybrid dump eller en orginal återcirkulerande dump ifrån en Audi TT och ett öppet filter, om du nu bara vill ha pysljudet. min hybrida dump ligger här hemma nu o i bilen har jag en Audi TT dump. Fungerar perfekt o de pyser som f*n, men för visso har jag lite högre laddtryck än orginal cool

massse skrev:
Micke_Passat skrev:

jo ja har varit me om å byta lmm inna inte så kul direkt.. men de lutar nog åt en hybrid iallafall.. ser ju lite vettigare ut åxå än den där plast skiten som sitter orginal.. hoppas pys ljudet kommer lite mer åxå då har ju inte sådär jätte högt laddtryck men lite mer än orginal ska de väl vara iallafall..!!

Lastbilschaufför
156 Inlägg
6 januari 2008
Jag såg att din bil redan é chippad med steg 1, då räcker de att du sätter på ett öppet filter på den så dumpar den igenom de och de pyser gött med smile och é den shippad på BSR så har du säkert redan en TT dump i smile

massse skrev:
Skulle bara fråga om det är någon som har provat med öppen Dumpventil på en Audi A6 1.8T?? alltså byta ut orginal Återcirkulerande mot en Öppen och plugga återcirkulations slangen.! skulle vilja ha några bra svar på detta Tack på färhand. / Masse

2 283 Inlägg
6 januari 2008
Jaja men har du öppet filter så dumpar det genom luftfiltret oavsett om den är chippad eller ej eller den dumpar väl inte men samma effekt är det i princip.

R.I.P. Michael Jackson!

Lastbilschaufför
156 Inlägg
6 januari 2008
Jag har en TT återcirkulerande på min och dom dumpar jäkligt bra genom filtret så jag anser inte att man behöver ha en öppen dump om man bara é ute efter pyset o rent effekt mässigt så tror jag bilen går bättre om du har en helt återcirkulerande såvidare du inte har en dump som é exakt instäld för ditt turbotryck
Pikey skrev:
Jaja men har du öppet filter så dumpar det genom luftfiltret oavsett om den är chippad eller ej eller den dumpar väl inte men samma effekt är det i princip.

103 Inlägg
4 mars 2012
Micke_Passat skrev:
Jag har en TT återcirkulerande på min och dom dumpar jäkligt bra genom filtret så jag anser inte att man behöver ha en öppen dump om man bara é ute efter pyset o rent effekt mässigt så tror jag bilen går bättre om du har en helt återcirkulerande såvidare du inte har en dump som é exakt instäld för ditt turbotryck
Pikey skrev:

Ser att ni pratar om 1,8t + dump så tänkte vecka tråden till liv igen då jag undrar samma sak och eftersom det va nått år sen ni skrev det så borde ni veta hur det gått nu ju

Så undra i fråga om öppen, återcirkulerande , eller hybrid, vilket ska man ha, för vill ha så mycket ljud jag kan få men vill inte ann bilen får en massa felkoder ihäller tongue tacksam för svar tongue

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
4 mars 2012
audia4v6 skrev:
Micke_Passat skrev:
Pikey skrev:

Ser att ni pratar om 1,8t + dump så tänkte vecka tråden till liv igen då jag undrar samma sak och eftersom det va nått år sen ni skrev det så borde ni veta hur det gått nu ju

Så undra i fråga om öppen, återcirkulerande , eller hybrid, vilket ska man ha, för vill ha så mycket ljud jag kan få men vill inte ann bilen får en massa felkoder ihäller tongue tacksam för svar tongue

Haha du ger dig inte? Du fick ju svar i fin egna tråd.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

329 Inlägg
4 mars 2012
marwin_of_sweden skrev:
audia4v6 skrev:
Micke_Passat skrev:

Haha du ger dig inte? Du fick ju svar i fin egna tråd.

+1

103 Inlägg
4 mars 2012
haha nä jag är ju helt förvirad här ju, vissa säger det går, å andra säger att det inte går, jag vet ju inte va jag ska göra å vill ju inte köpa nått som inte funkar ju tongue

Sök