6617
Sök

VW Passat länkarmar, hur långer håller det trots glapp/gnissel?

4 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Hej alla på forumet!

Jag är en stolt passat ägare som har en fråga till er experter Smile

Som alla vet så har många VW/AUDI/SKODA modeller dåliga framvagnar som gnisslar/knakar/glappar på grund av dålig konstruktion. Jag har planer att byta ut dessa och då undrar jag hur långt kan man köra med gnisslande länkarmar? Kan dessa gå sönder så att hela framvagnen havererar?

Jag har sökt men inte hittat något kring detta på forumet.

MVH Durgymp

3 235 Inlägg
8 januari 2008
Hmm...
har aldrig hört om att en bil havererat pga av dåliga länkarmar.
Länkarmen har ju tre punkter där den är fastskruvad.
är det dåliga bussningar du menar?Eller glapp i spindelled/styrled?

4 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Svårt att säga exakt vad som orsakar problemet. Men det är det typiska missljudet som kommer från framvagnen på bilen. Många andra VW/AUDI/SKODA ägare har stött på det tidigare dem vet nog säkerliggen exakt vilken del som ger missljud ifrån sig jag vågar tyärr inte svara på frågan men jag misstänker att det är bussningarna som är dåliga.

1 059 Inlägg
9 januari 2008
knarret o gnissel kan du ta bort med att du tar en spruta.o fyller med typ 5-56 eller nått bra smörjmedel.Sen så kör du nålen genom gunnibyssningarna på länkarmarna o sprutar in.
Knarr o gnissel borta efter några mil.Glapp kan du bara lösa med o byta.Du bör byta alla 8 för o få orning på det.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

3 235 Inlägg
9 januari 2008
Jag bytta allt som gick att byta på min förra Golf-94, men ljudet var kvar.
Det kan ju också vara bromsklossar som sitter löst i oket.
Sparka på framhjulen, så hör du det med en gång om det är det som e felet...

4 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Jag skall felsöka samtliga punkter och jag är tacksam för alla svar men det jag är mest nyfiken på är ifall det finns några fall där dessa missljud har orsakat större haveri och så verkar det inte vara enligt er. Om någon annan har andra erfarenheter får ni gärna säga till smile

MVH Durgymp

272 Inlägg
10 januari 2008
Det finns bilar som ramlat ihop, polarens A8 la sig på backen på en parkering, en led hade kärvat fast så hårt att bärarmen gick av när han svängde fullt.

Åker helst på is =)

Sök