Rattkrycka något man borde inskaffa?

Rigg0
12 januari 2008 · 1 131 Inlägg

Svårt att bryta upp eller rena skiten?
Skulle kännas lite säkrare, men hjälper det?

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
megaman_k
12 januari 2008 · 430 Inlägg

För en riktig tjuv så tar det några sekunder att få bort kryckan har jag för mig oavsett modell.
Så, rena skiten men ändå nyttigt säger jag.

Men får pundarn välja mellan din bil med en krycka oavsett märke(och kanske sån blinklarm/larm) och bilen bredvid utan så är ju din klart säkrare. Så har jag kört på mina tidigare bilar...

Däremot om man kan snacka och skaffar märkeskrycka har jag för mig att man kan få ner försäkringspremien något och det är ju alltid trevligt. smile

Rigg0
12 januari 2008 · 1 131 Inlägg

megaman_k skrev:
För en riktig tjuv så tar det några sekunder att få bort kryckan har jag för mig oavsett modell.
Så, rena skiten men ändå nyttigt säger jag.

Men får pundarn välja mellan din bil med en krycka oavsett märke(och kanske sån blinklarm/larm) och bilen bredvid utan så är ju din klart säkrare. Så har jag kört på mina tidigare bilar...

Däremot om man kan snacka och skaffar märkeskrycka har jag för mig att man kan få ner försäkringspremien något och det är ju alltid trevligt. smile

Men för en "vanlig" småkriminell eller nån som bara tycker det e kul å sno bilar köra runt å bräna skiten, klarar han av det tro? Finns en del såna här i trakten tyvärr...
Ingen som kör me krycka?

Även andra metoder som e Najs?

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
megaman_k
12 januari 2008 · 430 Inlägg

Vissa med metallsåg kan nog men då gäller det att få jobba ifred ett tag. Men de lämnar nog bilen ifred ja. Har du larm? Skaffa annars den blinkande dioden från biltema för 19kr och sök upp larmdekaler för något märkeslarm och smeta ut på rutorna, de man får med "larmdosan" är npg inte lika imponerande om de småkriminella köper sina sågar på biltema. tongue

Rigg0
12 januari 2008 · 1 131 Inlägg

megaman_k skrev:
Vissa med metallsåg kan nog men då gäller det att få jobba ifred ett tag. Men de lämnar nog bilen ifred ja. Har du larm? Skaffa annars den blinkande dioden från biltema för 19kr och sök upp larmdekaler för något märkeslarm och smeta ut på rutorna, de man får med "larmdosan" är npg inte lika imponerande om de småkriminella köper sina sågar på biltema. tongue

Hehe låter Najs! Tack för tipset! smile

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
highway Livsnjutare
12 januari 2008 · 362 Inlägg

jag hade skaffat det för det är ju yterligare ett moment till för tjuven att ta sig igenom...
eller om du vill skaffa snapp off ratt wink

ha de gott mvh

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
FireTraXX DFFL
12 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Larm kanske är en bra idé?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
FARFAR
12 januari 2008 · 80 Inlägg

megaman_k skrev:
Däremot om man kan snacka och skaffar märkeskrycka har jag för mig att man kan få ner försäkringspremien något och det är ju alltid trevligt. smile

Länsförsäkringar har i varje fall med detta i sina avtal och man får en betydligt högre självrisk vid stöld utan kryckan jämfört med om du har en sån. Om själva premien per månad går ner vet jag dock inte.

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
12 januari 2008 · 963 Inlägg

Rattkrycka är klart värt pengarna. Inget lås, startspärr eller larm stoppar en duktig biltjuv men för de andra 80% av idiottjuvar som går runt väljer ju hellre en bil utan krycka än en med...

Exempel på dåliga biltjuvar är ju att jag haft stöldförsök i en Audi 100 -88 och de har hackat på tändningslåset utan att ha fått igång den... så visst finns det idioter... en audi 100 är ju inte direkt svårstulen om man har mer än 2 hjärnceller....

Rigg0
12 januari 2008 · 1 131 Inlägg

TCG skrev:
Rattkrycka är klart värt pengarna. Inget lås, startspärr eller larm stoppar en duktig biltjuv men för de andra 80% av idiottjuvar som går runt väljer ju hellre en bil utan krycka än en med...

Exempel på dåliga biltjuvar är ju att jag haft stöldförsök i en Audi 100 -88 och de har hackat på tändningslåset utan att ha fått igång den... så visst finns det idioter... en audi 100 är ju inte direkt svårstulen om man har mer än 2 hjärnceller....

Hehe får nog fan bli en krycka ändå! Som sagt mindre risk att dem går in i en bil me krycka än en utan.
Påtal om stöld så blev grannens Saab 900 snodd av 2 kleptoman-pundare-bröder. Första försöket så låg bilen i diket på morgonen, på kväll kom andra försöket då de lyckades. Dagen därpå åkte man hem till deras gård å där fann man bilen + typ 5 andra snodda bilar, ett 30 tal cyklar, blommlådor å brevlådor å fan hela kittet! Skojj:)

Det är inte lätt när det är svårt:D

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
Mortalis VW-nörd?
12 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Hade krycka på min gamla golf, när ett par pundare bröt sig in i den, de snodde baslåda å skivor o sånt, men hann ju iaf inte sno bilen, var mitt på dan, å högtalarna (satt med typ 400 skruvar långa som aset hehe). Så det avskräcker ju iaf tjuvar.

Hade ja varit tjuv hade ja ju letat efter en bil utan krycka å som e lätt å gå in i, och valt bort den som har krycka.
Har man en saab 900 bör man definitivt ha krycka, gick ju o öppna å köra iväg med golfnycklarna...

Nocturnal
12 januari 2008 · 500 Inlägg

såg ett program för ett tag sen ( har för mig att det vra plus eller liknande) då en "expert" (vet inte var de hade fått tag i killen) skulle försöka bryta upp en rattkrycka. Det tog iaf ca 5 sek. Så svårt är det inte.

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
Masterworks
12 januari 2008 ·

Jag kör med en sådan häringa, kan vara bra att ha till mer,
typ när man ska spela baseboll! hehehe...  cool

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.703932!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg

Mortalis VW-nörd?
12 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Nocturnal skrev:
såg ett program för ett tag sen ( har för mig att det vra plus eller liknande) då en "expert" (vet inte var de hade fått tag i killen) skulle försöka bryta upp en rattkrycka. Det tog iaf ca 5 sek. Så svårt är det inte.

Finns ju olika sorters rattkryckor också...

Rigg0
12 januari 2008 · 1 131 Inlägg

Masterworks skrev:
Jag kör med en sådan häringa, kan vara bra att ha till mer,
typ när man ska spela baseboll! hehehe...  cool

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.7 … 786819.jpg

Haha fan va härlig:D hade vart lite småballt me en sån, men har andra grejer som e betydligt effektivare;)

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
dagg
12 januari 2008 · 657 Inlägg

köp snapp off!

Rigg0
12 januari 2008 · 1 131 Inlägg

Mortalis skrev:
Hade krycka på min gamla golf, när ett par pundare bröt sig in i den, de snodde baslåda å skivor o sånt, men hann ju iaf inte sno bilen, var mitt på dan, å högtalarna (satt med typ 400 skruvar långa som aset hehe). Så det avskräcker ju iaf tjuvar.

Hade ja varit tjuv hade ja ju letat efter en bil utan krycka å som e lätt å gå in i, och valt bort den som har krycka.
Har man en saab 900 bör man definitivt ha krycka, gick ju o öppna å köra iväg med golfnycklarna...

A du, d e fan inte kul! bara ljudet kmr gå på 10 papp minst så får gardera mig med allt som finns:) Ett fettt larm hade juh inte vart helt fel dock.. 900 ja, Funkar med en glasspinne också va jag vet;)

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
AttackMedic
12 januari 2008 · 379 Inlägg

Masterworks skrev:
Jag kör med en sådan häringa, kan vara bra att ha till mer,
typ när man ska spela baseboll! hehehe...  cool

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.7 … 786819.jpg

Vart köper man den? Gärna lite tips på andra kryckor som är bra och inköpsställe?!

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
raliman08
12 januari 2008 · 151 Inlägg

Kör på en godkänd rattkrycka!

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
AttackMedic
12 januari 2008 · 379 Inlägg

raliman08 skrev:
Kör på en godkänd rattkrycka!

Jo, tänkte det.roll Men vilka finns det och var är "bra" inköpsställe? Finns det någon symbol som visar att den är godkänd?

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang