6389
Sök

Växellåda 740

551 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Har ett problem med min 740. Det känns som om det skrapar mot nånstans hela tiden, när man håller ner kopplingen så känner man i foten hur ser skrapar nånstans i bilen, ibland när man kommer till dragläge och ska köra från så skrapar det som fan, man hör i bilen också att det skrapar och vibrerar när den får jobba hårt t.ex om man gasar hårt från botten. Innan var detta bara när man hade mycket last, då skrapade o vibrerade det när man axxade.. bogserade en bil nu i veckan o efter det har det blivit mycket värre för nu skrapar det hela tiden fast den e olastad. Jag funderar på om det är lådan som håller på att ge upp?

/EDIT Lådan e M47

Onödiga kommentarer av saabintresserade om att det e en volvo och dylikt undanbedes..
Senast redigerat av marven (14 januari 2008)

You can't B serious, oh K

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 januari 2008
det är inte stödlagret som är dåligt då?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

551 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
problemet e också att jag inte får rätt på motorjäveln, bytat förgasare 4 ggr nu testat flera olika... den går piss hela tiden, när den e kall håller bilen på o skaka sönder.. måste ha med det o göra, kanske är urtrampningslagret ??

You can't B serious, oh K

3 235 Inlägg
14 januari 2008
marven skrev:
problemet e också att jag inte får rätt på motorjäveln, bytat förgasare 4 ggr nu testat flera olika... den går piss hela tiden, när den e kall håller bilen på o skaka sönder.. måste ha med det o göra, kanske är urtrampningslagret ??

Motorkudde(dar) och växellådsfäste?
Om bilen vibrerar kraftigt och det skrapar, så kan det vara det.
På min förra bil hörde jag att det "klonkade" i motorrummet, och liksom skrapade ibland; växellådsfästet var dåligt...

Sök