opel bra eller dålig bil

eldiablo666 im a good old rebel
14 januari 2008 · 46 Inlägg

har bytat te mig en opel vectra 2,0 i 16v -96  nån som har nått att säga om dessa bilar........

im a good old rebel,i piss barbwire
Audi 100 2.0e "vita faran" (1990)
bape Medlme
14 januari 2008 · 47 Inlägg

Helnöjd med min iallafall, dock så börjar rosten krypa fram på vissa ställen nu :-/

Mortalis VW-nörd?
14 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Du får väl se vad som händer, vill ju inte förstöra din glädje på en gång, skulle du frågat innan du köpt wink Kanske har du fått ett toppexemplar.

Fawve Fotograf
14 januari 2008 · 166 Inlägg

Precis, ganska smart att fråga sådant här innan man köper en bil, gäller allt övrigt förresten. Men det är väll bara vänta att se.

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
newBadboy
15 januari 2008 · 340 Inlägg

Det är inget fel på dem alls.... bra ekonimibil. lite karossproblem men skitbra motorer oftsast

sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
15 januari 2008 · 350 Inlägg

De äldre ä bra.. men de nya.. de ä inte mycke å ha.. tycker jag.. I slutet på 60-talet blev de skit. enligt min åsikt..

----------------Våga Vägra Volvo----------------
John87 Stolt Volvoägare
15 januari 2008 · 4 913 Inlägg

sandin_90 skrev:
De äldre ä bra.. men de nya.. de ä inte mycke å ha.. tycker jag.. I slutet på 60-talet blev de skit. enligt min åsikt..

Jag antar att du har en lång erfarenhet av bilarna eftersom dom är skit roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
camaro67 Meister
15 januari 2008 · 6 763 Inlägg

Jag skulle tro att de är bra bilar för pengarna. Sen att de kanske rostar är en annan femma men de gör mercedes åxo big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
steifan DR!FTT3KN!K3R
15 januari 2008 · 10 427 Inlägg

Har stulit lite info från Konsumentverket & Bilprovningens Beg Bil Guide:

"Opel Vectra lanserades 1989 som en efterträdare till Opel Ascona, Opels mellanklasserie. Två karosser fanns på programmet: sedan och kombisedan. 1995 kom en ny Vectra. En kombi kompletterade serien 1997. Den sistnämnda har en ”sportig” profil och sväljer inte de stora lasterna. Kupéutrymmet är dock normalstort. Ett flertal motorer har sålts, både fyr- och sexcylindriga bensin- och dieselmotorer. Vanligast är bensinmotorerna på 1,8 och 2,0 liter.
Från och med årsmodell 2000 förlängde Opel garantin mot genomrostningsskador från sex till tio år. År 2002 kom en helt ny Vectra, byggd på samma grund som nya Saab 9-3. Det är en betydligt rymligare och mer komfortabel bil än föregående Vectra-generation. Hösten 2003 kom kombiversionen av Vectra, en lång och rymlig modell. Kombimodellen har 10 cm längre axelavstånd och är totalt 23 cm längre. Resultatet har blivit en av mellanklassen bästa kombibilar ur lastsynpunkt.
Besiktningsresultaten är som för medelbilen eller bättre. Den senaste modellgenerationen får ofta anmärkning på styrleder."

Besiktningsanmärkningar (modellrelaterade i %) som är sämre än medelbilen för Opel Vectra -96:

Bromsledning 11%
Parkeringsbroms 10%

Ägarrelaterade:

Huvudstrålkastare 18%
Skyltlykta 13%
Körriktningsvisare 9%


Bromsledningsproblemen är väl ingen höjdare kanske.

Wallen Auditok
15 januari 2008 · 169 Inlägg

Jag hade en grymt ful kadett E caravan smile 1.8 i men fyfan hur kass chassiet och karossen än va, så fungerade motor och växellåda hur jävla bra som helst, körde 500 mil stenhårt med de här aset utan luftfilter i somras smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/18660/232601_mj5k2g.jpg
Efter roadtrippar som Smögen, Lidköping m.m smile

MilleN
16 januari 2008 · 9 108 Inlägg

Det är absolut inte något fel på Vectra B såvida man sköter den. Mycket bil för pengarna!

MRVECTRA_T Yrkeschaufför
16 januari 2008 · 168 Inlägg

OPEL hade och har (i vissa fall) problem med rosten men vad det gäller motor och drivlina
är dom kanon! Bilarna är kanon. Rätt val!

eldiablo666 im a good old rebel
19 januari 2008 · 46 Inlägg

tackar för alla svar,,e mkt nöjd hittils,,förutom att jag måste byta katten på den,,kostar 4091:- ny,,,skitkul,,,,,anars tok nöjd

Senast redigerat av eldiablo666 (19 januari 2008)

im a good old rebel,i piss barbwire
Audi 100 2.0e "vita faran" (1990)
mag
19 januari 2008 · 259 Inlägg

då jag har haft ett antal oplar dock väl bara nyare så har jag inget negativt att säga . man kan ju inte förvänta sig en AUDI när man betalar för en opel . kolla gärna mina gammla opel bilar på min sida mvh mag

Norbro
19 januari 2008 · 263 Inlägg

Köp en opel bli belåten, skåda sverige genom plåten tongue

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
JawZ
19 januari 2008 · 43 Inlägg

MRVECTRA_T skrev:
OPEL hade och har (i vissa fall) problem med rosten men vad det gäller motor och drivlina
är dom kanon! Bilarna är kanon. Rätt val!

Väljer man då en Opel med glasfiberkaross måste det ju vara toppen hehh big_smilebig_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang