Min lilla älskade Peugeot 205 GTI 89:a bytes gärna mot en Volvo 740/745

Enda kraven jag har är att den ska vara skattad/besiktad och ROSTFRI! och i bra bruksskick, alltså ingen sönderrostad söndersladdad förstabil! Vid eventuellt byte kommer bussningar leder och lager att kontrolleras noga!
Här är alltså bilen jag vill byta bort!
![https://www1.garaget.org/archive/110/109976/142892/142892-1318263.jpg]()
Lite info om bilen kan väll vara på sin plats? Det är en relativt nybesiktad bil, nyskattad är den också så klart! Näst intill rostfri, endast en liten fläck på det vanliga Peugeot stället (Framför bakhjulet) endast ytrost anars tokfin i karossen! Bilder kan ordnas på detta om intresse finns!
Lacken är solblekt på vissa ställen och klarlacken har börjat flagna på taket (bilder kan ordnas på detta ockås) då bilen har stått mellan 2001 - 2008 (Utomhus på sommaren) Absolut inget allvarligt! pga att bilen endast stått så länge så har den endast gått ca 14 000 mil vilket är lite!
Bilen är för övrigt utrustad med den största GTI motorn på 1.9 liter (122 hk), det rör på sig kan jag lova

Har en hög kvitton från en Peugeotverkstad som medföljer bilen, innan den ställdes av (av gubben som hade den innan) så fick den genomgå en ganska omfattande service på verkstad..
På verkstan gjordes följande (om jag minns rätt)
#Renovering av topp
#Ny kamaxel
#Ny kamrem spännare samt vattenpump
#Ny generator (den laddar fint 14v+)
plus mycket mer som jag inte kommer ihåg, finns kvitton

Tror bilen endast har gått några tusen mil sen detta gjordes!

Förra ägaren böt lite saker också för att få den igenom besiktningen, följande är bytt av han
# Startmotor
# Batteri (Finns dock inte kvar, sitter ett Optima i nu ~ 2 500 kr)
# Fjädrar/dämpare i fram
# Dämpare i bak
# Skivor och belägg i fram
# Endast belägg i bak
# Hemma tonade rutor
# Hemma byggt avgassystem med
ny katt!Saker som jag bytt under tiden med bilen (Har endast ägd den sen i april)
# Olja & filter (2 gånger)
# Luftfilter
# Tändstift
# Momo Air metal knopp ~ 1 000 kr
en tråkig sak som kan tilläggas är att jag råkade krocka med ett rådjur i början av maj vilket resulterade i att jag fick byta det mesta i fronten på bilen,
# Kylare
# Kofångare
# Kylarramen (Valde den värre modellen med dubbla kylfläktar!)
# Båda lycktorna
# Båda blinkersarna (är numera vita blinkers på bilen)
Har dock inte hunnit fixa en ny röd list till kofångaren men en sån kostar inte många kronor, Huven fick sig också en liten smäll så det finns en buckla på den (kan fotas vid intresse) och där vid bucklan lossna 2 små färgflagor (dock bara ytfärgen, grundfärgen är kvar!) Samt att det blev ett litet märke i ena framskärmen (väldigt litet märke!)
Finns en del saker som behöver bytas också för att bilen ska bli som ny igen och det är följande
#Båda bärarmsbussningarna på båda sidorna (Totalt 4 st ~ 600 kr)
#Nedre motorbussningen (~ 200 kr)
Bilen är värderad till mellan 8 000 - 10 000 kr baserat på dom priser som begärs av bilarna som finns på blocket! Helt klart är detta en bil som är värd att fixa till!
OBS! Medföljer 2 uppsättningar lättmetallfälgar med 4 st slitna sommardäck samt 4 st bra vinterdäck på plåtfälg!Några frågor? Kontakta mig! Endast byte rostfri Volvo 740/745!
EDIT: Har en baslåda samt steg som spela 139,1 dB @ 42 Hz som kan läggas imellan om rätt bil dyker upp!
//Soderqvist