C.Joensson skrev:
Du är riktigt grym Bruden, vilken talang!

Men en fråga; Vad använder du för underlag till dina tavlor som exempelvis denna ovan? Alltså vad målar du på? Jag är nämligen väldigt sugen på att göra just en tavla i liknande stil till mina föräldrar från en bild tagen på dom tillsammans. Vill ha den i storlek större men har ingen aning vad jag ska måla på som går att använda som tavla!? Tacksam för hjälp

Gärna också lite tips på vad man kan använda att måla med, ska som sagt köra samma stil som på många av dina. Silluetter av dom liksom.
Har själv ingen vidare talang eller hum om hur jag ska gå tillväga men jag ska göra ett försök, blir lite mer personligt om man själv gjort den tycker jag. Är som sagt enormt tacksam för all tips & trix jag kan få!
De e vanliga tavel dukar som jag målar på, finns o köpa lite överallt. Alla hobby affärer har dom, sen även många bygg varuhus brukar sälja dom, sen samt typ Rusta o Clas Ohlson osv

Och sen använder jag mig av akryl färg, eftersom jag tycker den färgen e enklast att måla med samt blir snyggast. Men ett tips där är att inte köpa den absolut billigaste akryl färgen som finns (som typ rusta har) utan köp nån som kostar lite mer, dom brukar inte va så dyr ändå, men de e helt klart värt det. Köp på en hobby affär, dom ska nog ha en an bra akryl färg

Brukar köpa min på Panduro, dom har även dom dukarna som jag använde till Jolie.
Och till själva motivet så kan du göra om bilden i ps, dra på ordentligt med kontrast osv, sen så får du nog använda fantasin lite o göra lite egna linjer o ytor som du själv tycker ser bra ut

Sen e det väl bara lite penslar som saknas o sen e det bara tuta o köra

Hoppas det blir bra, o har du några fler frågor så e det bara o fråga på

Dom andra Jolie tavlorna ser ju ut såhär

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/27020/214783_og5cbi.jpg]()