Platsar min Camaro här kanske? Tar gärna emot tips om hur man får till en realistisk lack i Photoshop. Är så frustrerande när man kört fast med en bild och inte riktigt får till det Vad tycker ni?
Platsar min Camaro här kanske? Tar gärna emot tips om hur man får till en realistisk lack i Photoshop. Är så frustrerande när man kört fast med en bild och inte riktigt får till det Vad tycker ni?
Den platsar mycket bra. Mitt tips är att leta upp lite bilder på bilar i ungefär samma vinkel och titta hur reflektionerna ser ut i lacken. Väl i photoshop finns det otroligt många sätt att gå till väga, men jag hade först gjort ett separat "highlight-lager" och satt opacity-mode till screen. Sen markerar man upp de områden som reflekterar mycket ljus och fyller med vitt (eller brushar vitt direkt). Sen kan man justera vitheten i reflektionen med Opacity-reglaget.
Den platsar mycket bra. Mitt tips är att leta upp lite bilder på bilar i ungefär samma vinkel och titta hur reflektionerna ser ut i lacken. Väl i photoshop finns det otroligt många sätt att gå till väga, men jag hade först gjort ett separat "highlight-lager" och satt opacity-mode till screen. Sen markerar man upp de områden som reflekterar mycket ljus och fyller med vitt (eller brushar vitt direkt). Sen kan man justera vitheten i reflektionen med Opacity-reglaget.
hoppas det är till någon hjälp iaf
Tack! Ska försöka mig på det ikväll sen och se om jag får till nåt
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Längesedan man gjorde ett besök här nu så jag lyfter tråden, inga bilmotiv den här gången men jag hoppas dom platsar ändå. La ut dom på Facebook först, men Rammsteinprojektet högst upp var så tidsödande så jag vill visa upp dom så mycket som möjligt=)
Längesedan man gjorde ett besök här nu så jag lyfter tråden, inga bilmotiv den här gången men jag hoppas dom platsar ändå. La ut dom på Facebook först, men Rammsteinprojektet högst upp var så tidsödande så jag vill visa upp dom så mycket som möjligt=)
Jag får väl bidra med några bilder, dessvärre är det ganska fattigt med bilbilder i dagsläget (fotar väldigt sällan numera då man ritar)
Här ser ni iaf en projektskiss på ett av mina pågående byggen som jag gjorde för några dagar sen, har dock inte hunnit skugga klart som man ser på vissa ställen
Sen bifogar jag väl bara lite "random" jag skissat på
Kanske man skulle någon dag rota fram massa gamla bil bilder man skissat på
Har väl kladdat lite då o då också, många av de man varit mer nöjd med har man givit bort.. blixten gör inte vissa bilder rättvisa.. well well, inga undanflykter.. dock inget bilrelaterat..
hade ingen inspiration alls idag så ja kladda en 360 på häng ps skrotade den sista bilden ja skicka innan den blev lustig ska börja på en ny trevlig helg