6391
Sök

parkerings broms???

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
tjaab tänkte fråga om de är drygt och fixa handbromsen på saab 9000

har den som pendlar bil aldrig riktigt brytt mig om och lära mig nått om saab
fick lite flygande bes grejjer och böter för parkerings bromsen ej tillräcklig

har typ varken tid eller verktyg för nått så hur drygt äre om man skulle orka bry sig?

Old School Ford
600 Inlägg
19 januari 2008
nej det är inte svårt. sitter en insex under en skruv på oket som man skruvar på.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

550 Inlägg
19 januari 2008
Catling skrev:
nej det är inte svårt. sitter en insex under en skruv på oket som man skruvar på.

Insex skruven är till för att grundjustera oket inte justera handbromsen. Fungerar inte handbromsen så är det ngt annat fel.

5 650 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
The_Dude skrev:
Catling skrev:

Insex skruven är till för att grundjustera oket inte justera handbromsen. Fungerar inte handbromsen så är det ngt annat fel.

borde va vajjern lr nått att den släpt nånstans har ej haft tid och kollat än efter som de beasdes i november me godkända bromsar så fort tar inte nya grejjer slut

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 januari 2008
Ta loss hjulen och dra och släpp så ser du ju om det rör sig på oket.
Troligen en vajer som gått av...

När du väl bytt den så har "jonte" en giude på hur man justerar den på RÄTT sätt...

Jag va förbannad och stressad och skulle på bes om 40 min, så det blev spänna på vajrarna och det var godkänt men långt ifrån bra...

5 650 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
bumpe skrev:
Ta loss hjulen och dra och släpp så ser du ju om det rör sig på oket.
Troligen en vajer som gått av...

När du väl bytt den så har "jonte" en giude på hur man justerar den på RÄTT sätt...

Jag va förbannad och stressad och skulle på bes om 40 min, så det blev spänna på vajrarna och det var godkänt men långt ifrån bra...

ok ok har 1 månad till bes typ men fick böter för den inte funkar 0% bromsvärkan så

blir man stannad av blåvitt igen så blire ju böter igen så kankse måste fixa en rätt snart

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 januari 2008
Ja, det är ju inte en het ny bil heller så att en vajer går av får man räkna med...

Dessutom kanske de blir snö och då måste den ju funka tongue
Senast redigerat av bumpe (19 januari 2008)

5 650 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
bumpe skrev:
Ja, det är ju inte en het ny bil heller så att en vajer går av får man räkna med...

Dessutom kanske de blir snö och då måste den ju funka tongue

så sant så sant

Sök