Ni som inte kan köra? nu får du väll ta och ge dig!
sen sa jag aldrig att det var lifsfarligt att ta bort airbagen utan att det var idiotikt bara för att få lite fränare i bilen.
att köra utan bälten låter ju inte spec bra heller för den delen, bara för du tror att du kan kontrollera bilen i alla sammanhang betyder ju inte att du är imun mot olyckor, fattar inte hur du resonerar, står det en älg på vägen och du inte hinner väja för den så är det ju bara gonatt.
sen att påstå att alla andra är trafikfarliga och inte kan köra bil är ju bara bullshit! som i allt annat har alla olika erfarenhet och alla kör inte med insidan tyvärr.
och om alla nu kapar av fjädrarna och plockar bort airbagsen så blir det nog knappast färre olyckor med dödlig utgång. sakerna sitter där för en anledning airbagen för att skydda föraren och fjädrarna för att hålla bilen på vägen!
sen den här meningen du skrev kan jag inte mer än att skratta åt :::
"Och jag kör ganska fort själv men jag är inte trafikfarlig som många andra! "
Jag tänker först! Kör sen! Blinkar alltid, kör inte för rött! Jag ser dagligen 10-20pers som inte borde få köra bil över huvudtaget!
Herre gud! Tog du det personligt? Det finns gött om idioter ute i trafiken! Som kör som byfånar! Dom tänker inte på hur dom kör! Jag kör alltid med huvudet och tänker först!
Sen om du kollar vad jag kör för bilar så fattar du varför jag kör utan bälte! Det finns inte bälte i mina bilar!
Det kom lag på bälte 1970 och mina bilar är betydligt äldre än så!
Sen sa jag inte att det blir färre olyckor om man kapar fjädrarna!
Men det är inget problem med kapade fjädrar att hålla bilen på vägen!
Blir det det, så vet man inte vad man gör. Och ge fan i att kapa om du inte vet hur man använder verktyg.
~ Lusen, the one and only ~