Ang Bröllop

Mollllgan
20 januari 2008 ·

Hejsan.

Denna tråd vänder sig väll i första hand till er som gift sig..
Jag har starka planer på att fria till min sambo då vi har varit förlovade i 3 år och lite mera..
Vi har en son på snart 2 år och lever ett helt perfekt familjeliv.
Perfekt... då menar jag att allt funkar som det ska. Visst vi har ju våra stunder då det kan vara nått som är jobbigt.. men vem har inte det???tongue

Nu till min fråga.. Jag vill veta lite om hur det gick till när du friade till din partner..
Jag har då givetvis inte tänkt att jag skulle göra likadant utan bara lite idé er till vad jag kan göra.. jag har lite svårt för hur jag ska göra då jag inte är världens bästa romantiker.
Om jag nu skulle säga till henne du... Imorgon så har vi barnvakt. Tänkte att vi skulle åka på spa eller nått liknande då fattar hon direkt vad jag har för planer då vi har pratat mkt om bröllop osv. Jag måste få till detta perfekt då det gäller mitt första och sista bröllop.
Hon får bara inte ana någonting alls. Jag har suttit oändliga timmar på bröllopstorget.se men får aldrig några riktiga svar på min fråga... Snälla du.. Jag ber dig hjälp mig...

Som sagt du behöver inte vara gift eller så kanske har du nån idé till något bra jag kan göra..
och kom ihåg att jag skrev att det är idé er jag är ute efter.. Är ingen Copycat som ska härma någon annan behöver bara lite tips..

Mvh bröllopet....tongue

Goli
20 januari 2008 · 793 Inlägg

Perfekt ställe att ställa en sån här fråga på. Då menar jag det verkligen smile Ingen vill väl att våra bilbröder inte ska vara glada och lyckliga?

Jag har själv inte friat till någon eller liknande, men det sker väl någon gång skulle jag tro.. big_smile

Hörde en skitbra sak på radion för några månader sedan.
De hade ett förslag:
1. Laga frukost på sängen och ge henne en ros som du knytit ett rött bommulsgarn i. (OBS ge rosen EFTER att hon ätit upp)
2. Gå ut ur rummet som om de va typ "Här får du en ros"
3. Se henne följa tråden halvt naken och jätteglad för att hon tror massa saker...
4. I trådens ände så hittar hon ett kuvert. I det kuvertet skriver du " Ursäkta men idag blir det inget frieri, men jag hade tänkt att bjuda dig på en middag idag för att jag älskar dig "
5. Gå ut på middag, INGA ANSPELNINGAR PÅ FRIERI FFS!!
6. När ni ätit upp, beställ in den lyxigaste deserten (typ bananasplit) Och se till innan att ringen ligger Under glaset med vin/cola/öl whatever.
7. Hon koncentrerar sig på maten och äter, tar en klunk vin och märker ringen, du sätter dig på knä och VOILA!

Lycka till ;P

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Mollllgan
20 januari 2008 ·

Shit tusen tack denna var verkligen super...
Fan va bra rent ut sagt.. har lite idéer nu=)
Kom med mer förslag.. när jag slutligen bestämt mig så kommer jag skriva i denna tråd om vad jag gjorde och hur det gick till...

hehheheheh mkt bra tusen tack...

Goli
20 januari 2008 · 793 Inlägg

_S40_ skrev:
Shit tusen tack denna var verkligen super...
Fan va bra rent ut sagt.. har lite idéer nu=)
Kom med mer förslag.. när jag slutligen bestämt mig så kommer jag skriva i denna tråd om vad jag gjorde och hur det gick till...

hehheheheh mkt bra tusen tack...

Gör så! smile Lycka till

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Hamilton
20 januari 2008 · 8 864 Inlägg

Jag gjorde på det gammla hederliga sättet, frågade svärfar om lov. Inte många som gör så längre men jag lovar att det är mycket uppskattat.
Givetvis efter att jag friat till tjejen i fråga wink
Man gifter sig enligt tradition 1år efter förlovning vilket vi gjorde.

Brölloppet var i kyrka och bröllopsresan åkte vi på direkt efter bröllopet.

Fotograf på tierpidag.se
Mollllgan
20 januari 2008 ·

Hamilton skrev:
Jag gjorde på det gammla hederliga sättet, frågade svärfar om lov. Inte många som gör så längre men jag lovar att det är mycket uppskattat.
Givetvis efter att jag friat till tjejen i fråga wink
Man gifter sig enligt tradition 1år efter förlovning vilket vi gjorde.

Brölloppet var i kyrka och bröllopsresan åkte vi på direkt efter bröllopet.

Fråga svärfar??

Det ska jag göra.. Han älskar ju mig *ASG* Skämmt osido

Men jag tänkte på det ringen man har när man ska fria är inte det typ förlovningsring eller så??
Då har jag ju redan gett henne en ring..

Eller ska jag ge henne en ring till??
Tack för svaren ännu en gång.. Uppskattas till 1000000000002
Mvh

Hamilton
20 januari 2008 · 8 864 Inlägg

_S40_ skrev:

Hamilton skrev:
Jag gjorde på det gammla hederliga sättet, frågade svärfar om lov. Inte många som gör så längre men jag lovar att det är mycket uppskattat.
Givetvis efter att jag friat till tjejen i fråga wink
Man gifter sig enligt tradition 1år efter förlovning vilket vi gjorde.

Brölloppet var i kyrka och bröllopsresan åkte vi på direkt efter bröllopet.

Fråga svärfar??

Det ska jag göra.. Han älskar ju mig *ASG* Skämmt osido

Men jag tänkte på det ringen man har när man ska fria är inte det typ förlovningsring eller så??
Då har jag ju redan gett henne en ring..

Eller ska jag ge henne en ring till??
Tack för svaren ännu en gång.. Uppskattas till 1000000000002
Mvh

Du ska absolut inte ringa!
Du frågar om "dotterns hand" som det så fint heter. Ringen du ger till tjejen är förlovningsring, dvs hon blir din trolovade och enligt tradition så ska brölloppet vara 1år efter trolovning.
Hur och var du pratat med den tilltänkta svärfadern dvs pappan till tjejen om du nu missat det big_smile har mindre betydelse, men inte över telefon.

Fotograf på tierpidag.se
Lintott
20 januari 2008 · 27 Inlägg

Min blivande och jag lånade ett fint sommarställe i somras i Sörmland. Jag fick inte komma in i sovrummet på halva dagen utan låg ute och solade lite medan han passade upp. Det visade sig sedan att han byggt stora bokstäver av rosenblad på sängen som han format till "Will you marry me?" och där hade han även byggt hjärtan av olka slags blomblad och hela rosor och våra ringar i lådan var där också.
Har aldrig varit med om något så romantiskt. Jag bara satte mig och grät och tittade på det där fina hur länge som helst....wink
Mvh Eva

Sandra Bilnörd...
20 januari 2008 · 310 Inlägg

Hmm... Min man satte sig på golvet bredvid mig när jag satt framför datorn och surfade runt lite. Han frågade om jag ville gifta mig med honom, eftersom att jag satt och tänkte på annat så sa jag bara: "Jaja, sen. Är lite upptagen just nu." Då frågade han igen, lite högre. Blev lite irriterad på att han nästan gastade i mitt öra och slet mig från datorn i några sekunder och frågade vad det var han ville. Då inser jag att han har gått ner på knä och verkligen friar.

Kanske inte det mest romantiska sätt men väldigt överraskande. Dagen efter inhandlades förlovningsringar och 8 månader och 11 dagar senare gifte vi oss.

~Sandra~
*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
Projekttråd
ghost_boy83 CREW
21 januari 2008 · 2 594 Inlägg

hann inte fria min sambo blev så less å vänta så de va hon som friade till mig lite ovanligt kanske men jag sa ja och det blev ett vinterbröllop, men om jag skulle friat skolle jag kanske bokat ett fint hotell i smyg gärna nån lyx svit me tre rätters middag och fria under middagen

Mollllgan
22 januari 2008 ·

Tack alla för svaren mkt uppskattat...

Fan vågar knappt=) men men får väll bita i det sura äpplet o bara göra det=)

men när??? Hmmm svårtttttttttt.... (Frustrationen tar över)

ha det fint Mvh

Mollllgan
27 januari 2008 ·

På lördag den 2/2-08 så friar jag till henne.. Så då får vi se vad som händer. har redan klurat ihop vad jag ska göra men jag vill ju inte skriva det här innan tjejen vet vad som händer.. Men kan säga att jag har bokat en svit med skumpa o jacuzzi (felstavat)??? Rosor osv...

Håll tummarna så återkommer jag med besked på söndag den 3/2-08.

Ännu en gång tack för alla svaren..

Mvh

Tom Darth Vader
27 januari 2008 · 1 644 Inlägg

LYCKA TILL!

Det måste vara hur nervöst som helst, eller du kanske känner henne såpass bra. Men iaf!

Starkt initiativ! Hoppas ni får många söta mini-kopior av er själva!

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Mollllgan
27 januari 2008 ·

DoWahDiddy skrev:
LYCKA TILL!

Det måste vara hur nervöst som helst, eller du kanske känner henne såpass bra. Men iaf!

Starkt initiativ! Hoppas ni får många söta mini-kopior av er själva!

Hahah minikopior den var bra..

Jodå visst känner jag henne bra men nervis iaf... Hon har tjatat om detta hur länge som helst nu känner jag att tiden är den rätta. Och minikopia det har vi redan=) Sitter ffs o skakar.. Vill bara sova hela veckan så det går fort=)


Mvh S40

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
27 januari 2008 · 887 Inlägg

_S40_ :

Jag måste bara säga, att det första tipset var så klockrent det går att bli. Helt galet nice. (sitter och tänker efter på hur mitt frieri kommer vara... wink wink..)

Lycka till hur du än gör. Är pisstrött nu, men imorn kommer jag med ett tips. wink

Ps: Gällande din avatar. Är du möjligtvis grek?.. smile Må väl och god natt på er alla.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Nicasil
28 januari 2008 · 86 Inlägg

Lycka till:)

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D
Mollllgan
28 januari 2008 ·

Jojje_ skrev:
_S40_ :

Jag måste bara säga, att det första tipset var så klockrent det går att bli. Helt galet nice. (sitter och tänker efter på hur mitt frieri kommer vara... wink wink..)

Lycka till hur du än gör. Är pisstrött nu, men imorn kommer jag med ett tips. wink

Ps: Gällande din avatar. Är du möjligtvis grek?.. smile Må väl och god natt på er alla.

1: tipset helt prima=)

Kom du med med tipps allt tas emot=)

Nopps inte grek bara lödd i ngt kasst prog ska lägga in volvon efter helgen kan ju inte avslöja vem jag är innan denna helgen är kommern=) Ha det fint buddy

Mvh

Mollllgan
28 januari 2008 ·

Nicasil skrev:
Lycka till:)

Tackar tackar

BOLUND bonntrimmare
28 januari 2008 · 655 Inlägg

hah fy fan tom jag blir nervis när jag tänker på frieri hehe o jag e 18 år o har ingen tjej än sen gång sitter fan o skakar jag me hehe tänk när de ska hända me  oj oj oj jag kommer svimma... men lycka till nu o hoppas de går bra i framtiden o de blir första o sista frieriet big_smile

Mollllgan
28 januari 2008 ·

BOLUND skrev:
hah fy fan tom jag blir nervis när jag tänker på frieri hehe o jag e 18 år o har ingen tjej än sen gång sitter fan o skakar jag me hehe tänk när de ska hända me  oj oj oj jag kommer svimma... men lycka till nu o hoppas de går bra i framtiden o de blir första o sista frieriet big_smile

skönt att ngn känner som jag... Skakar som om det vore min sista stund i livet=)
Men seriöst fasen vad jobbigt det är... bara sitta o spela dum framför henne.... Nej nej jag har inga planer på frieri dem närmsta åren=) Vi lögn men men ...

Och jo jag lovar detta blir det första och sista=)

Ps skönt med sympati ibland ds:lol:

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang