Hjulspinn i 100Km/h vad krävs ?

engolf
25 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Lägg i backen när du kommer upp i 110...

Får man fråga varför du måste bränna gummi vid 110 km/h?

Hammarslag Inläggskritiker
25 januari 2008 · 990 Inlägg

airflow skrev:

Hammarslag skrev:

airflow skrev:
griffin släpper till ca. 110 på 2:ans växel på torrt, 3:an hugger aningen i ratten men lite spinner det nog wink  big_smile , o det är nog lite under 300 hästar skulle jag gissa, svårt o säga exakt nu, på blött underlag spinner den fortfarande i 210 km/h, iofs med lite lätt slitna 205/16" däck, så det räcker nog med speedparts steg 4 chiptrim i din så kmr du nog få loss den i 110 big_smile

Skiter i om den "släpper till" jag är ute efter och RITA konstant i farter från hundra och uppåt!. En gammal griffin med speedparts 4 chip kommer absolut inte räcka till.
Vet att man måste ha över 350hk iaf lätt.

Tror ni jag klarar mig på 500hk ?

okejokej, skit i det då neutral sätt på några gamla skithjul med 195 däck elr nåt, om du nu vill att de ska spinna riktigt, annars kmr det ju kosta mkt.

Är du trög eller  smile jag har ju skrivit med 18" fälgar inte fan vill ja hänga på några 16" då allt för att få det och spinna, frågade vad för effekt jag bör ha MINST för att kunna RITA. vill inte fuska mig fram.

Räcker min nuvarande motor

¤ STOR Intercooler, (storlek som Org 9000 vattenkyl fast dubbelt så tjock.)
¤ Holset HX40 turbo,
¤ 38mm Tial WasteGate,
¤ 1bar fjäder,
¤ 91mm Smidda JE kolvar,
¤ B206 block borrat till 2,4Liter, moddat för överladdning.
¤ Allt Balanserat och viktat.
¤ Siemens Deka 630cc,
¤ Maxportad top av Mike Billet.
¤ Äkta HKS SSQV Dump,
¤ ExtraktorGrenrör!
¤ Sinterkoppling med sachs tryckplatta
¤ 3.8bar BTR från audi RS2.
¤ STORT Green cutton filter
¤ 3" Downpipe + hela vägen bakåt.

Borde kunna orka rita i 100 tycker man ?

Senast redigerat av Hammarslag (25 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
25 januari 2008 · 990 Inlägg

engolf skrev:
Lägg i backen när du kommer upp i 110...

Får man fråga varför du måste bränna gummi vid 110 km/h?

Lite av ett mål helt enkelt, kan inte tänka mig nåt kaxigare än att rita om nån i farter från 100. (när det gäller min bil o motor)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
airflow Avstängd
25 januari 2008 · 653 Inlägg

Hammarslag skrev:

airflow skrev:

Hammarslag skrev:

Skiter i om den "släpper till" jag är ute efter och RITA konstant i farter från hundra och uppåt!. En gammal griffin med speedparts 4 chip kommer absolut inte räcka till.
Vet att man måste ha över 350hk iaf lätt.

Tror ni jag klarar mig på 500hk ?

okejokej, skit i det då neutral sätt på några gamla skithjul med 195 däck elr nåt, om du nu vill att de ska spinna riktigt, annars kmr det ju kosta mkt.

Är du trög eller  smile jag har ju skrivit med 18" fälgar inte fan vill ja hänga på några 16" då allt för att få det och spinna, frågade vad för effekt jag bör ha MINST för att kunna RITA. vill inte fuska mig fram.

Räcker min nuvarande motor ?

FÖRLÅT. så glad man kan va en fredag då roll
men hur mkt effekt är det i den nya motorn då?

Jag har rätt i vad jag än säger.
Hammarslag Inläggskritiker
25 januari 2008 · 990 Inlägg

airflow skrev:

Hammarslag skrev:

airflow skrev:

okejokej, skit i det då neutral sätt på några gamla skithjul med 195 däck elr nåt, om du nu vill att de ska spinna riktigt, annars kmr det ju kosta mkt.

Är du trög eller  smile jag har ju skrivit med 18" fälgar inte fan vill ja hänga på några 16" då allt för att få det och spinna, frågade vad för effekt jag bör ha MINST för att kunna RITA. vill inte fuska mig fram.

Räcker min nuvarande motor ?

FÖRLÅT. så glad man kan va en fredag då roll
men hur mkt effekt är det i den nya motorn då?

Hehe håller på och sluta snusa så ursäktar att jag är grinig inte ditt fel.

Den nya motorn är bänkad till 568Hk /802nm på E85

Kommer vara lägre i min bil pga av annat bränslesystem, gissar på 500 iaf. bilen ska bänkas direkt när quaife låda och sånt är på plats

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Masterworks
25 januari 2008 ·

Om du inte kör med R-däck eller slicks så borde det väll släppa?  big_smile

olkarlsson Licensierad debbatör.
25 januari 2008 · 205 Inlägg

Jag hoppas i alla fall på en film om du lyckas! big_smile

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad
airflow Avstängd
25 januari 2008 · 653 Inlägg

Hammarslag skrev:

airflow skrev:

Hammarslag skrev:

Är du trög eller  smile jag har ju skrivit med 18" fälgar inte fan vill ja hänga på några 16" då allt för att få det och spinna, frågade vad för effekt jag bör ha MINST för att kunna RITA. vill inte fuska mig fram.

Räcker min nuvarande motor ?

FÖRLÅT. så glad man kan va en fredag då roll
men hur mkt effekt är det i den nya motorn då?

Hehe håller på och sluta snusa så ursäktar att jag är grinig inte ditt fel.

Den nya motorn är bänkad till 568Hk /802nm på E85

Kommer vara lägre i min bil pga av annat bränslesystem, gissar på 500 iaf. bilen ska bänkas direkt när quaife låda och sånt är på plats

okej, lugnt wink  WTF ? så mkt, ja jag är ganska säker på att den släpper i den hastigheten big_smile big_smile

Jag har rätt i vad jag än säger.
Hammarslag Inläggskritiker
25 januari 2008 · 990 Inlägg

olkarlsson skrev:
Jag hoppas i alla fall på en film om du lyckas! big_smile

Det lovar jag!

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
25 januari 2008 · 990 Inlägg

Masterworks skrev:
Om du inte kör med R-däck eller slicks så borde det väll släppa?  big_smile

Vanliga 18" däck bara, inga märkvärdiga. Minns fan inte märket på dom, dom är ändå slut fram o ska bytas mot bättre kvalité däck

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Aga_Diff Bärs!
25 januari 2008 · 3 456 Inlägg

olkarlsson skrev:
Jag hoppas i alla fall på en film om du lyckas! big_smile

Hoppas på film även om han inte lyckas! tongue

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
NickeR32
25 januari 2008 · 870 Inlägg

Fixa ihop motorn och ut och kolla om det går!? Går det inte får du ju helt enkelt trimma mer big_smile

Hammarslag Inläggskritiker
25 januari 2008 · 990 Inlägg

NickeJ89 skrev:
Fixa ihop motorn och ut och kolla om det går!? Går det inte får du ju helt enkelt trimma mer big_smile

Får motorn om 2-4veckor, ihopsatt. Lådan bör komma i mars, Quaife 6växlad.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
NickeR32
25 januari 2008 · 870 Inlägg

Hammarslag skrev:

NickeJ89 skrev:
Fixa ihop motorn och ut och kolla om det går!? Går det inte får du ju helt enkelt trimma mer big_smile

Får motorn om 2-4veckor, ihopsatt. Lådan bör komma i mars, Quaife 6växlad.

Då får du helt enkelt vänta så länge på att se om de räcker...

Hammarslag Inläggskritiker
25 januari 2008 · 990 Inlägg

Jag är ivrig och undrar om nån visste svart på vitt ungefär vad som krävs. Annars får jag knulla i 2 trimkammar i motorn. 568hk med orginalkammarna är det nu och dom sätter stopp

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
V1C
25 januari 2008 · 142 Inlägg

Men fan, vilken känsla o köra om en på hjulspinn i runt 100 knyck.  smile Själv ifall jag hade blivit omkörd av ngn med hjulspinn i runt 100, hade jag aldrig satt mig i en bil igen wink haha.

Gooo Wide =)
Hammarslag Inläggskritiker
25 januari 2008 · 990 Inlägg

V1C skrev:
Men fan, vilken känsla o köra om en på hjulspinn i runt 100 knyck.  smile Själv ifall jag hade blivit omkörd av ngn med hjulspinn i runt 100, hade jag aldrig satt mig i en bil igen wink haha.

Hehe, ja men visst vore det kul och spinna om en bmw beemer cab med en cool kille bakomratten och ett par brudar i.
Och det ska verkligen rita så han ser det.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
V1C
25 januari 2008 · 142 Inlägg

Ahh, fy fan. O sen får de känna på lukten av gummi. Fan asså. Vid rödljuset så byter brudarna bil direkt, hoppar in i din wink

Gooo Wide =)
_Wallis_
25 januari 2008 · 4 506 Inlägg

Du har ju framhjulsdrifft så du har ju redan kommit en bit närmare att lyckas iafa.

Kan du andas kan du dö.
_VeNoM_ Giftig
25 januari 2008 · 419 Inlägg

Volvon i den här videon har enligt uppgift 555hk så du ligger väl rätt bra till med dina 568.



Men du skulle ju tappa lite med ditt bränslesystem, men det kan ju gå ändå smile lycka till

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang