Hjulspinn i 100Km/h vad krävs ?

olkarlsson Licensierad debbatör.
25 januari 2008 · 205 Inlägg

Vet inte hur snabbt det går när han börjar burna men ser inte ut som 100. Men fett cool idé.

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad
Tengu1969
25 januari 2008 · 1 396 Inlägg

Goli skrev:
räkna 450+ på en framhjulsdriven och 550+ på en bak.

Gött lol Då vet jag vad jag har att vänta

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Hammarslag Inläggskritiker
25 januari 2008 · 990 Inlägg

_VeNoM_ skrev:
Volvon i den här videon har enligt uppgift 555hk så du ligger väl rätt bra till med dina 568.


Men du skulle ju tappa lite med ditt bränslesystem, men det kan ju gå ändå smile lycka till

Trodde den "bara" hade runt 400hk. Vart kan man hitta mer info om den bilen?
Hmm kanske behövs bra många jävla hästar då för att kunna verkligen rita i hundra och om en bil :S

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
_VeNoM_ Giftig
25 januari 2008 · 419 Inlägg

Hammarslag skrev:

_VeNoM_ skrev:
Volvon i den här videon har enligt uppgift 555hk så du ligger väl rätt bra till med dina 568.


Men du skulle ju tappa lite med ditt bränslesystem, men det kan ju gå ändå smile lycka till

Trodde den "bara" hade runt 400hk. Vart kan man hitta mer info om den bilen?
Hmm kanske behövs bra många jävla hästar då för att kunna verkligen rita i hundra och om en bil :S

Det finns en till video på youtube där det står att den har 555hk så jag går på det.
Sen om det kanske inte går att rita förbi en bil i 100 så går det ju lättare på en 70väg iallafall smile å då kan man ju dra en å annan glidare som tror de är nått ändå, eftersom det verkar vara det du är ute efter big_smile

Senast redigerat av _VeNoM_ (25 januari 2008)

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
Hammarslag Inläggskritiker
25 januari 2008 · 990 Inlägg

_VeNoM_ skrev:

Hammarslag skrev:

_VeNoM_ skrev:
Volvon i den här videon har enligt uppgift 555hk så du ligger väl rätt bra till med dina 568.


Men du skulle ju tappa lite med ditt bränslesystem, men det kan ju gå ändå smile lycka till

Trodde den "bara" hade runt 400hk. Vart kan man hitta mer info om den bilen?
Hmm kanske behövs bra många jävla hästar då för att kunna verkligen rita i hundra och om en bil :S

Det finns en till video på youtube där det står att den har 555hk så jag går på det.
Sen om det kanske inte går att rita förbi en bil i 100 så går det ju lättare på en 70väg iallafall smile å då kan man ju dra en å annan glidare som tror de är nått ändå, eftersom det verkar vara det du är ute efter big_smile

Brukar stå mycket skit på youtube, har rätt mycket för mig att det är runt 400-420 i den läst det nån stans.
Men kan ha fel även jag, 850 är lätta i fronten med och spinner ifs lättare men men.
Hehe 70vägar är för loosers, spinna på motorväg är fan i mig målet.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
olkarlsson Licensierad debbatör.
25 januari 2008 · 205 Inlägg

Haha, du är inriktad på målet iaf, de är ju en början big_smile

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad
Hammarslag Inläggskritiker
25 januari 2008 · 990 Inlägg

hehe, ja vafan

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
anderssonboy
28 januari 2008 · 355 Inlägg

låter so ett bra mål  har ett liknande mål men ska dra om billar på breden istället.. behövs inte så många hk för de om de är lite blöt ute me svets diff o bakhjuls drift tongue

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Jag lyckades få bilen att släppa i 80-90 inne i stan en gång med mina 300 kusar.

Fast då hadde det iofs regnat vid middagstiden (detta var på kvällen) så det var ju lite fuktigt ute men inte så pass att man tycker det skulle göra så mycket med mina frächa sommargummin.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Racso Dr Snuggles
28 januari 2008 · 956 Inlägg

Klart att det vore fräckt att kunna rita i 100blås, men jag skulle hellre velat ha så bra grepp som möjligt om jag hade den effekten, det ska ju sparka iväg nåt så inni helvete, inte bara spinna big_smile

Men men, det är bara vad jag tycker wink

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Tomas_H
28 januari 2008 · 486 Inlägg

Hammarslag skrev:
Brukar stå mycket skit på youtube, har rätt mycket för mig att det är runt 400-420 i den läst det nån stans.
Men kan ha fel även jag, 850 är lätta i fronten med och spinner ifs lättare men men.

Det är Krister Johanssons ("överladdad" på TPC) föredetta bil. Han körde som bäst 11.6@208km/h på strippen. Vann bl.a EDPS Säve det året. Kommer inte ihåg om han någonsin bromsade den motorn, men det var iallafall 500+hk. Gick gött wink.

Senast redigerat av Tomas_H (28 januari 2008)

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
Hammarslag Inläggskritiker
28 januari 2008 · 990 Inlägg

http://www.garaget.org/archive/35427/53885/large_53885-712911.jpg

500+ hk inga probs wink ? lämnar en sneakpeak här.

Senast redigerat av Hammarslag (28 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
AspeliN
28 januari 2008 · 65 Inlägg

jag förstår inte riktigt vitsen med att sätta upp ett sådant mål???

Volvo 244 TIC
Hammarslag Inläggskritiker
28 januari 2008 · 990 Inlägg

AspeliN skrev:
jag förstår inte riktigt vitsen med att sätta upp ett sådant mål???

Nej och sen kör du 240 med så du kommer nog aldrig förstå cool Saab  folk du vet, vi är lite skadade.

Senast redigerat av Hammarslag (28 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Der_Richter
28 januari 2008 · 34 Inlägg

Om jag byter till sämre, smalare däck på Camaron kan jag rita fina linjer i omkring 90 blås. Med viss risk att slå runt dock smile

Med originaldimension ZR-275/40/17 går det inte loss lika mycket. Då blir det whiplash smile

Jag gissar på att du skall peta i en 450 ponnys och ha slitna däck fram, så borde det gå om du drar från en låg växel.

Rydellarn
28 januari 2008 · 3 Inlägg

Bror minns gammla Pontiac gto - 70 med en 455 klarar av att spinner i 100Km/h om man har slitna däck och trampar gasen i botten.

Senast redigerat av Rydellarn (28 januari 2008)

loudness
28 januari 2008 · 4 554 Inlägg

torra gamla däck:P

Metalhero Mjölkpulver bonde
29 januari 2008 · 19 Inlägg

Min V70 släppte i 90pinn på gaspådrag på 3:ans växel om de var fuktigt asfalt när jag hadde plockat bort kardanen. Men ska det släppa på torr asfalt räcker inte mina 300hk till på långa vägar, än mindre sen jag fixade nya däck så jag kunde hänga tillbaka kardanen och bli AWD igen.

Vad krävs egentligen för att få en 4-hjulsdriven bil att släppa o 100blås då?

Volvo V70 R AWD
andreas_hudik
29 januari 2008 · 82 Inlägg

Hammarslag skrev:

V1C skrev:
Men fan, vilken känsla o köra om en på hjulspinn i runt 100 knyck.  smile Själv ifall jag hade blivit omkörd av ngn med hjulspinn i runt 100, hade jag aldrig satt mig i en bil igen wink haha.

Hehe, ja men visst vore det kul och spinna om en bmw beemer cab med en cool kille bakomratten och ett par brudar i.
Och det ska verkligen rita så han ser det.

Så försöker du dra fel beemer så han drar om dig med däckspinn (på bakdäcken, mycket manligare) och du blir tok dissad av brudarna i hans bil resten av livet! Alla minns dig som tönten som försökte impa men gjorde bort sig tongue

MrTobias
29 januari 2008 · 1 297 Inlägg

haha är väl bara att gasa upp i hundra km/h. Koppla å tokvarva sen sprätta kopplingen. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang