Jehovas knackade precis på

Kanelbullen
27 januari 2008 · 1 722 Inlägg

vad är jehovas för nå??

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
terazzi
27 januari 2008 ·

richardoo290 skrev:
nästa gång de kommer ska ja säga: vänta lite ja ska bara stänga av vattenkranen i köket.. (stänga dörren) och ta av mig alla kläderna.. kolla genom titt-hålet så endast dem är där.. sen sparka upp dörren och dansa runt som en apa o skrika som en elefant samtidigt som ja gör helikoptern..^^ o skriker att djävulen är i mig  lol

skulle vara jävligt skojj att lyckas filma deras miner också.. tongue men de går ju inte att veta "när" dem kommer hmm

hahahahah dagens bästa wink
Själv så lyckades jag förfära dem med en gång,har ni fått deras häfte nån gång? den rädda världen skiten?
Iaf sist så gick jag mot köket med den lappen o så satte jag eld på den och dem såg det in via fönstret wink då såg dem inte så glada ut o sen dess kom dem aldrig till oss igen smile

Sushikocken Sleeper
27 januari 2008 · 3 084 Inlägg

enda gången dem plinga hos mig så tog jag emot broschyren trodde det handlade om någon husfest faktiskt dem var utländska och pratade inte så bra svenska, så jag fattade inte ett skit.. Lite trög var jag, fattade inte att det var jehovas för man läste adressen på baksidan av broschyren. Lite rolig kvälls läsning var det om jordens undergång och att om man inte skulle gå med i jehovas skulle man brinna i helvetet big_smile höll på skratta så jag höll på dö den kvällen.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Urkas Kräsen grafiker
27 januari 2008 · 1 775 Inlägg

Sushikocken skrev:
http://allehanda.se/artikelbilder/2005/ … 4921_1.jpg

Hihi så kul smile
Rikets sal  big_smile

Jag och en kompis tänkte göra så på det lokala jehovas stället, men vi upptäckte att dom var en vanlig plåtskyllt, så vi kunde inte göra ett skit. ;\

Whine whine!
driveman
27 januari 2008 · 70 Inlägg

minns första och sista gången dom var hemma hos oss och fråga min far om han vill prata med dom om gud och vi höll på att kräva upp hela trädgården orsak minns ej och farsan svarade "visst det finns spadar och stövlar där bort hjälpe till så kan vi snacka"..... vi har inte sett dom här mer big_smile

volvo=vi orkar lite vi ochså
speedtrap
27 januari 2008 · 58 Inlägg

Tja, jag bodde granne med pingstkyrkan och två kärringar och en lite vilseledd tös kom givetvis och kanckade på dörren en dag jag gick och öppnade och dom såg aningen förskräkta ut? Och tackade för sig och gick. Vet ej om min klädsel och musik skrämde bort dom? Men står det någon med ett uppochner vänt brinnade kors på t-shirten och "Hell in my home" dundrande på sterion så kanske det kan ha en viss effekt.

Den som har mest prylar när han dör, VINNER!
P-G Säl-Tämjare...
28 januari 2008 · 1 024 Inlägg

haha, jävlar vad jag har garvat åt era situationer, emn de har aldrig varit och knacka på min dörr...än

Vilket jävla drag :)
fish Allfixare
28 januari 2008 · 1 475 Inlägg

Dom har varit till min lgh 1 gång. knackade på dörren å jag tittar i titthålet och ser deras jävla "vakt-tornet" brochyr... öppnar inte utan fortsätter att kolla i hålet. då postar dom in den, så jag knölar ihop skiten å petar ut det genom brevlådan igen medans dom knackar på grannens dörr... jävlar hur det såg ut när dom kollade på varandra och sedan på golvet! men ni ska fan inte tro att dom tog upp skiten igen. utan dom bara gick. Tattare.

Opelmadness German cars, quality and beyond
28 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Tror det var '95 eller nåt, jag hade dåvarande tjejen hemma hos mig, jag hade precis duschat och dörrklockan ringer.
Jag öppnar i kalsongerna, håret åt alla håll och dom förklarar vilka dom var. Jag är väldigt emot dom p.g.a att dom är allmänt konstiga, plus att dom är emot blodtransfusioner
(Jag är hjärt&lungtransplanterad, så jag har inte levat om de har fått bestämma)
I alla fall.. Jag mumlar nåt om att vad vill ni, och precis innan ena tanten skulle säga nåt mer, jag såg att hon sträckte sig ner i sin väska efter nåt, så ropar tjejen från sovrummet.
Vem är vid dörren? Släng ut dom och kom och ha sex istället!

Jävlar va fort dom stack! big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Miklen
28 januari 2008 ·

..kan man inte trycka upp lite "Inga Jehovas Tack" å sätta under skylten "Ingen Reklam Tack" så kanske man slipper lite mer.. Stör mig mer på dom engelska svart asfalts fusk läggarna som lägger frigolit asfalt me stulet material..

alain www.bimmerpower.org
28 januari 2008 · 3 995 Inlägg

Jag undrar om det skulle inte vara bra att testa hur dom har det under en viss tid, bara för smaken, deras sätt att leva, att blir järn tvättade, eller? njaaa nej jag är inte klart än för det.
Konstigt någ, Det verkar som att dom kommer alltid i olämpliga tider? hur kom det sig?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
28 januari 2008 · 2 258 Inlägg

Men... Nu låter det ju som om det inte är vanligt folk vi pratar om?!
Det är det ju, med jobb och intressen som alla andra. Men de har också sin tro och en stark relation till sin församling... Och det är väl egentligen inget märkligt?

Jag menar, jag har ju mitt bilgäng, som jag relaterar mycket till. Jag försöker dra med andra som jag tror skulle ha utbyte av att vara med oss på våra bilträffar, och pratar om det vi gör och umgås gärna med dem som delar mitt intresse.

Jag har suttit och fikat med några av dessa Jehovas som knackar på. Ett par med barn återkom regelbundet under ett par års tid, trots att de visste att jag inte var intresserad av att vara med hos dem, jag har inte ens någon tro. Men jag umgicks med dem som medmänniska, vi fikade och pratade om barn och familj, jobb, tro, bilarna... Ja, det mesta som jag skulle kunna diskutera med nya människor faktiskt...

Tyvärr fick de ett nytt område sedan, och jag har inte träffat dem mer, men jag tyckte de var sympatiska. De är ju trots allt bara människor med en grupptillhörighet jag inte delar. Men vi delar ändå mycket annat...?

Säger man tack men nej tack ska det respekteras, det tycker jag, men det har inte varit några problem vad jag har upplevt.

Sedan har jag såklart HÖRT en massa om hur dessa församlingar fungerar, men jag har inte för vana att döma ut människor på hörsägen utan vill VETA först. Det lilla jag sett på nära håll tidigare har inte varit positivt, men det är ju lika illa om jag dömer ut ALLA som ser på fotboll för att jag hört talas om huliganer som att jag bestämmer mig för att alla Jehovas är fanatiska...?
Och jag har ju även träffat på många som varit som folk är mest, som inte gjort någon stor affär av sin församlingstillhörighet. Där man kanske inte ens varit medveten om den under lång tid. Och när man väl får veta påverkar ju inte det relationen man redan har...

Nå, jag försöker leva utan att döma andra på fördomar och förväntar mig att andra försöker göra detsamma, respekterar man sina medmänniskor kan man ta ett nej och ändå fortsätta dela det man har gemensamt. Det är vad jag hoppas och tror.

Respekterar man andra människor får man ofta samma respekt tillbaka.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Bobo
28 januari 2008 ·

Gick i samma klass som en tjej som tillhörde Jehovas i tre år, hon var rätt normal, men ingen jag vill umgås privat med, hennes pappa och mamma kom aldrig till föräldramöten eller när vi hade något uppträdande osv, när hon gick i mellanstadiet så så skulle alla rita tomtar i hennes klass men hon ritade ett troll istället vet ej varför de inte gillar att rita tomtar. De firade inte jul med paket osv. Adventljusstakar gillade hon inte alls och tyckte det var hemskt att se dem i alla fönster under december.

Annars så var hon ganska normal, hon var med ut till fester och så ibland, såg henne dock aldrig med någon kille.

Super_Micke Bildrulle
28 januari 2008 · 499 Inlägg

Nu bor jag en bra bit från Rikets hus, men har bott närmare, och det verkar som att ju närmare man bor desto mer tar dom på sig själva att förpesta området. Dom har till och med hoppat på mig på stan varpå jag givetvis påbörjade en diskution om de vetenskapliga bevisen bakom det dom kallar guds skapelser. Givetvis förkastade dom allt som hade med vetenskap att göra så till slut sa jag (lite irriterad och kanske en aning elakt) att jag inte behöver någon påhittad figur för att klara av vardagens alla besvär och bestyr. Dom tolkade det som hej då för dom bara gick.

Men nästa gång dom kommer hem till mig ska jag prova rita ett pentagram på golvet i hallen.
Funkar inte det ska jag säga åt dom att nästa gång får dom ha med en söt tjej på 20-30 som jag kan "leka" med medans dom diskuterar fördelarna med deras religion (Inte för att det någonsin skulle ske).

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
bazooka_
28 januari 2008 · 406 Inlägg

Vet en del om det, dom firar inga högtider så som te,x födelsedagar, jul, påsk osv, Och sen är det ju till att gifta sig innan man får pöka, så det kanske inte passar så många haha, man kan säga att dom tolkar bibeln på ett anorlunda sätt och går ibland lite väl långt i sin propaganda som dom sänder ut som att det ska gå åt helvete om man inte joinar dom osv.

:DPlattan i mattan:D
BOLUND bonntrimmare
28 januari 2008 · 655 Inlägg

vulture skrev:
Men... Nu låter det ju som om det inte är vanligt folk vi pratar om?!
Det är det ju, med jobb och intressen som alla andra. Men de har också sin tro och en stark relation till sin församling... Och det är väl egentligen inget märkligt?

Jag menar, jag har ju mitt bilgäng, som jag relaterar mycket till. Jag försöker dra med andra som jag tror skulle ha utbyte av att vara med oss på våra bilträffar, och pratar om det vi gör och umgås gärna med dem som delar mitt intresse.

Jag har suttit och fikat med några av dessa Jehovas som knackar på. Ett par med barn återkom regelbundet under ett par års tid, trots att de visste att jag inte var intresserad av att vara med hos dem, jag har inte ens någon tro. Men jag umgicks med dem som medmänniska, vi fikade och pratade om barn och familj, jobb, tro, bilarna... Ja, det mesta som jag skulle kunna diskutera med nya människor faktiskt...

Tyvärr fick de ett nytt område sedan, och jag har inte träffat dem mer, men jag tyckte de var sympatiska. De är ju trots allt bara människor med en grupptillhörighet jag inte delar. Men vi delar ändå mycket annat...?

Säger man tack men nej tack ska det respekteras, det tycker jag, men det har inte varit några problem vad jag har upplevt.

Sedan har jag såklart HÖRT en massa om hur dessa församlingar fungerar, men jag har inte för vana att döma ut människor på hörsägen utan vill VETA först. Det lilla jag sett på nära håll tidigare har inte varit positivt, men det är ju lika illa om jag dömer ut ALLA som ser på fotboll för att jag hört talas om huliganer som att jag bestämmer mig för att alla Jehovas är fanatiska...?
Och jag har ju även träffat på många som varit som folk är mest, som inte gjort någon stor affär av sin församlingstillhörighet. Där man kanske inte ens varit medveten om den under lång tid. Och när man väl får veta påverkar ju inte det relationen man redan har...

Nå, jag försöker leva utan att döma andra på fördomar och förväntar mig att andra försöker göra detsamma, respekterar man sina medmänniskor kan man ta ett nej och ändå fortsätta dela det man har gemensamt. Det är vad jag hoppas och tror.

Respekterar man andra människor får man ofta samma respekt tillbaka.

// Ellen smile

stämmer faktiskt men men de e ju inte ofta dom e sånna människor  säger man att man inte e intresserad så går dom flesta ,hemma hos mej iaf,....men de e nog sånna personer jag inte vill ha in i huset ^^ ,dom e skrämmande på nåt sätt

Martin 9-3 Fisketokig
28 januari 2008 · 2 997 Inlägg

Var ett bra tag sedan jehovas eller någon annan grundlurad minoritet stod å knackade på.

Senaste dörrknackaren började med att skälla ut mig som bara den.
Jag hade jobbat skift och hade precis vaknat till när gubben knackade på, tog en liten stund innan jag fick på mig tillräckligt för att gå ner och öppna.

Då hade han gett upp och när jag gläntar på dörren så står han ute på vägen och lägger ner en väska i skuffen och när han ska till att sätta sig i bilen och åka ser han väl att jag har dörren öppen och kastar igen bildörren och kommer upp till mig och börjar väsnas om att jag ska öppna och vänligt säga nejtack om jag inte vill köpa hans varor och inte stå bakom dörren och låtsas att jag inte är hemma.

Sen frågar han om jag vill köpa en väska med knivar till halva priset. big_smile

Nyvaken, förbannad och på dålig engelska sa jag något om att "can be useful to slice up tires and stabbig enoying people"

Skit samma, han verkade fatta riktigt snabbt att det inte skulle bli någon försäljning.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
nosferato
28 januari 2008 · 439 Inlägg

ingen verkar ha tagit upp att dem även skyddar pedofiler som är dömda,finns mycket att läsa om man orkar googla.

har haft ett par jehovas hemma hos mig,ingen av dem verkar vilja ta en diskussion om något.
tror du inte helt blint på dem så är det fel på dig mm,en sådan religion är inget för mig.

old,low and slow....
Madhouse
28 januari 2008 · 1 079 Inlägg

Jehovas kartlägger en om man inte öppnar, tror de måste få kontakt jag har undvikit att öppna för dom nu i ca: 6mån och de kommer lite då och då på olika tider först provar de på vardagar tidig kväll, sen lite senare och går inte det tar de en helg på kvällen, sen testar de på eftermiddagen och till sist på morgonen. När de var hit sist på morgonen så var det nära att jag skulle förstöra allting för jag hade sovit en 4timmar när de ringde på och blev skogstokig och skulle upp och gapa men hejdade mig och då slank det ner en lapp med information. Frågan är när de kommer tillbaka, då ska jag påtala om min "ingen reklam tack skylt på dörren" Jag har öppnat förut och sagt klart och tydligt att jag icke är intresserad sen efter ett år kommer de igen.

De har lurat mig en gång då undvek jag dom också länge sen helt plötsligt en kväll ringde det på dörren och jag kikade genom titthålet och där stod en riktigt snygg välklädd tjej jag öppnade och hon pratade på om lite allt möjligt i området trodde hon var nån från hyresgästföreningen/hyresvärden eller nåt, sen när hon började prata om orättvisor i världen osv då började jag ana oråd så fick jag nån lapp med info i näven då insåg jag att jag var lurad.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
jerky "the real jerk"
28 januari 2008 · 301 Inlägg

Madhouse skrev:
Jehovas kartlägger en om man inte öppnar, tror de måste få kontakt jag har undvikit att öppna för dom nu i ca: 6mån och de kommer lite då och då på olika tider först provar de på vardagar tidig kväll, sen lite senare och går inte det tar de en helg på kvällen, sen testar de på eftermiddagen och till sist på morgonen. När de var hit sist på morgonen så var det nära att jag skulle förstöra allting för jag hade sovit en 4timmar när de ringde på och blev skogstokig och skulle upp och gapa men hejdade mig och då slank det ner en lapp med information. Frågan är när de kommer tillbaka, då ska jag påtala om min "ingen reklam tack skylt på dörren" Jag har öppnat förut och sagt klart och tydligt att jag icke är intresserad sen efter ett år kommer de igen.

De har lurat mig en gång då undvek jag dom också länge sen helt plötsligt en kväll ringde det på dörren och jag kikade genom titthålet och där stod en riktigt snygg välklädd tjej jag öppnade och hon pratade på om lite allt möjligt i området trodde hon var nån från hyresgästföreningen/hyresvärden eller nåt, sen när hon började prata om orättvisor i världen osv då började jag ana oråd så fick jag nån lapp med info i näven då insåg jag att jag var lurad.

ett tips för att bli av med dom är att ta kontroll över  diskusionen och leda den dit du vill och inte dit dom vill. jag vet att dom skriver upp vem dom pratat med vad dom sagt och om dom ska komma tilbaka en annan gång. har du tur sätter dom typ ett "x" och du slipper dom.

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang