2066
Sök

Vilken är snabbast egentligen? (200sx vs 740)

BMW fantast
1 172 Inlägg
19 februari 2008
är inte laddet uppställt lite yttligare.. brukar väl itne avra normalt att ladda 1,5 bar med bara ett steg 2 chip... brukar kräva lite mer modifieringar för att ladda så mö... själv laddar ajg inte mer än 1 bar med min 200 och den kramar ut bra med vrid... 5.84 sek med 3 pers i bilen tycker jag itne är så trovärdigt... gteken måste vara felinställd... var det emed din 940? erl jar jag fattat fel? då bör den ju göra 0-100 på 5 blankt med bara förare... Du hör väl hur det låter??

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
19 februari 2008
Irmscher Vectra skrev:
Alla som är trötta på att höra om våldsamt snabba 740 som gör 0-100 på enåenhalv sekund och toppar mer än en Bugatti Veyron; Säg JA!
JA!!! Det var väl en original 200 sx mot en original 740 turbo det gällde? Så bubbla om era häftiga fyrkantsbilar från GBG i en egen tråd.. mad

Vad bygger man för bilar i Värmland??? tongue

Medlemsskap i GBrt? Kontakta mig via PM.

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
19 februari 2008
AeroMalm skrev:
s14 sportedition??? aldrig hört att det´finns sportedition... tror inte en s40 med 240 hk drar en chipad s14... en chippad s14 går bra.... en chippad 200sx s13 gör väl 0-100 på under 7 sek, och en chippad s14 är väl nere på 6 blankt och  om man kan köra... gjorde min polares s14 emd ca 270 hk...

Håller med...

mina bilar står redo för alla Volvo-raggarna som vill prova. smile

Kör dock inte mot förare med "lantmännenkeps" hört att era volvo é skitsnabba!lol

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 februari 2008
Goteborg skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Alla som är trötta på att höra om våldsamt snabba 740 som gör 0-100 på enåenhalv sekund och toppar mer än en Bugatti Veyron; Säg JA!
JA!!! Det var väl en original 200 sx mot en original 740 turbo det gällde? Så bubbla om era häftiga fyrkantsbilar från GBG i en egen tråd.. mad

Hade mest med 740 att göra. Göteborg är det absolut inget fel på. smile
Jo, kommer du ihåg Jössecar? Sportvagnen med 960/S90motor? Den byggdes ju här. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 004 Inlägg
19 februari 2008
Goteborg skrev:
AeroMalm skrev:
s14 sportedition??? aldrig hört att det´finns sportedition... tror inte en s40 med 240 hk drar en chipad s14... en chippad s14 går bra.... en chippad 200sx s13 gör väl 0-100 på under 7 sek, och en chippad s14 är väl nere på 6 blankt och  om man kan köra... gjorde min polares s14 emd ca 270 hk...

Håller med...

Kör dock inte mot förare med "lantmännenkeps" hört att era volvo é skitsnabba!lol

tid och plats?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 februari 2008
AeroMalm skrev:
är inte laddet uppställt lite yttligare.. brukar väl itne avra normalt att ladda 1,5 bar med bara ett steg 2 chip... brukar kräva lite mer modifieringar för att ladda så mö... själv laddar ajg inte mer än 1 bar med min 200 och den kramar ut bra med vrid... 5.84 sek med 3 pers i bilen tycker jag itne är så trovärdigt... gteken måste vara felinställd... var det emed din 940? erl jar jag fattat fel? då bör den ju göra 0-100 på 5 blankt med bara förare... Du hör väl hur det låter??

den där s40in är helt oskruvad vi körde upp te trollhättan och  körde därifrån med steg2 chipp + 1.5 bars ladd..   

Körde med lite pystrimmat 8sek med samma gtek sommaren innan och jo de är med min 940....  Du behöver inte tro något av detta de är upp till dig....
Trovärdigt eller ej ...vet en 240 med  nästan samma trim som gjorde 0-100 på typ 6 sekunder blankt...kan fixa film på de nu ikväll tror jag...ska leta reda på den

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 februari 2008
Goteborg skrev:

HAHAH!!! Kanon! big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
19 februari 2008
262turbo skrev:
Goteborg skrev:
AeroMalm skrev:

Håller med...

tid och plats?

200hk i den?

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
19 februari 2008
Irmscher Vectra skrev:
Goteborg skrev:
Irmscher Vectra skrev:

Hade mest med 740 att göra. Göteborg är det absolut inget fel på. smile
Jo, kommer du ihåg Jössecar? Sportvagnen med 960/S90motor? Den byggdes ju här. wink

He he wink

1 004 Inlägg
19 februari 2008
Goteborg skrev:
262turbo skrev:
Goteborg skrev:

Håller med...

tid och plats?

200hk i den?

kanske inte.... kan ta på mig en keps om du vill?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 februari 2008
http://www.projekteffekt.se/topic.asp?TID=115

där står vad som är gjort

http://www.projekteffekt.se/topic.asp?TID=125

Där är filmen där dom kör 0-100 på 6.07 sekunder....

Dock så körde jag på bensin och 1.5 bars ladd och bra däck....

BMW fantast
1 172 Inlägg
19 februari 2008
Xuri skrev:
AeroMalm skrev:

den där s40in är helt oskruvad vi körde upp te trollhättan och  körde därifrån med steg2 chipp + 1.5 bars ladd..   

Körde med lite pystrimmat 8sek med samma gtek sommaren innan och jo de är med min 940....  Du behöver inte tro något av detta de är upp till dig....
Trovärdigt eller ej ...vet en 240 med  nästan samma trim som gjorde 0-100 på typ 6 sekunder blankt...kan fixa film på de nu ikväll tror jag...ska leta reda på den

du behöver inte fixa video på den, men däremot en video på din 940 när den gör 0-100 på under 6 sekunder med 3 pers i bilen.. det hade jag velat se... 940 väger väl rätt mö? och har framhjulsdrift? åsså 3 pers på det?

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
19 februari 2008
262turbo skrev:
Goteborg skrev:
262turbo skrev:

tid och plats?

200hk i den?

kanske inte.... kan ta på mig en keps om du vill?

Striptid? (402m)  Omdu "bara" har 200kusar i bonnraggarn så ser du bara gummi & rök..

BMW fantast
1 172 Inlägg
19 februari 2008
kollade videon.. en 240 som gör 0- 100 på 6.07... hur fan kan du din 940 som är tyngre göra det på 5.84 med 3 pers????

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 februari 2008
AeroMalm skrev:
Xuri skrev:
AeroMalm skrev:

du behöver inte fixa video på den, men däremot en video på din 940 när den gör 0-100 på under 6 sekunder med 3 pers i bilen.. det hade jag velat se... 940 väger väl rätt mö? och har framhjulsdrift? åsså 3 pers på det?

Kolla ett par rader upp så ser du länkarna

Nej min bil e bakhjulsdriven och de var kanske lucky att mätaren visa lite fel då de säger jag inte

Du verkar inte ha någon som helst trohet i vad jag säger...kolla länkarna där uppe...DE ÄR INGA GTEKMÄTNINGAR DÄR inte och ändå så bra tider för en gammal volvo som säker rullat 2-30tusen mil ..undrar om han hade lantmännenkeps på sig ?men ni hade  nog fått de stressigt å komma om vid ett rödljus om han hade legat i högerfilen i alla fall...

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
19 februari 2008
Xuri skrev:
AeroMalm skrev:
Xuri skrev:

Nej min bil e bakhjulsdriven och de var kanske lucky att mätaren visa lite fel då de säger jag inte

Du verkar inte ha någon som helst trohet i vad jag säger...kolla länkarna där uppe...DE ÄR INGA GTEKMÄTNINGAR DÄR inte och ändå så bra tider för en gammal volvo som säker rullat 2-30tusen mil ..undrar om han hade lantmännenkeps på sig ?men ni hade  nog fått de stressigt å komma om vid ett rödljus om han hade legat i högerfilen i alla fall...

Fattar ingenting (vad som diskuteras). Båda mina bilar gör en bra bit över 100km/h på 2:an    Skulle en bonnvolvo var en match? Ha ha ha . Ni é för góa...

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 februari 2008
AeroMalm skrev:
kollade videon.. en 240 som gör 0- 100 på 6.07... hur fan kan du din 940 som är tyngre göra det på 5.84 med 3 pers????

Vikten e de nog inte möe som skiljer mellan min och 240in...Jag hade typ 0 hjulspin när jag körde och var kansk lucky när jag fick den tiden men...Men har kört fler repor under 6 sek..vi säger att min 940 gör 0-100 på 7 sekunder så vet i alla fall jag att en nissan 200 får de stressigt vid rödljusen,,,om man håller sig utanför den kategorin som du kalla för bonntrimning så kan man faktiskt få en 740 som gått 2-30tusen mil pigg och de var dit jag ville komma...men dom flesta pigga 200sx som gått över 20 har redan fletalet vevstakshaverier/lagerhaverier på nacken verkar de som

End of story.....

157 Inlägg
20 februari 2008
varför ens ta upp det? volvoraggare lever ju på ren avundsjuka.. jobba och köp en riktig bil wink

Polish my nuts and serve me a milkshake!

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 februari 2008
Goteborg skrev:
Xuri skrev:
AeroMalm skrev:

Fattar ingenting (vad som diskuteras). Båda mina bilar gör en bra bit över 100km/h på 2:an    Skulle en bonnvolvo var en match? Ha ha ha . Ni é för góa...

Blev bara tvungen å lägga till en sak...bara för att du kan dra din bil över 100km/h på 2ans växel gör du de då ?  har verkligen du effekten där uppe  ? eller du drar te varvstoppet bara för du kan ?

bara för att vi kanske växlar 3 gånger innan vi når hundra så behöver inte de betyda att din bil går bättre.. våra drar kanske bättre till 4000varv och sedan är de dax för nästa...

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 februari 2008
MiuF skrev:
varför ens ta upp det? volvoraggare lever ju på ren avundsjuka.. jobba och köp en riktig bil wink

hehe ja säger du de så...kan lova att jag är inte avundsjuk på någon av dina bilar...

Sök