Nej min bil e bakhjulsdriven och de var kanske lucky att mätaren visa lite fel då de säger jag inte
Du verkar inte ha någon som helst trohet i vad jag säger...kolla länkarna där uppe...DE ÄR INGA GTEKMÄTNINGAR DÄR inte och ändå så bra tider för en gammal volvo som säker rullat 2-30tusen mil ..undrar om han hade lantmännenkeps på sig ?men ni hade nog fått de stressigt å komma om vid ett rödljus om han hade legat i högerfilen i alla fall...
Fattar ingenting (vad som diskuteras). Båda mina bilar gör en bra bit över 100km/h på 2:an Skulle en bonnvolvo var en match? Ha ha ha . Ni é för góa...
Blev bara tvungen å lägga till en sak...bara för att du kan dra din bil över 100km/h på 2ans växel gör du de då ? har verkligen du effekten där uppe ? eller du drar te varvstoppet bara för du kan ?
bara för att vi kanske växlar 3 gånger innan vi når hundra så behöver inte de betyda att din bil går bättre.. våra drar kanske bättre till 4000varv och sedan är de dax för nästa...
Effekt finns hela vägen Denna tråd börjar bli jobbig .. Vi behöver inte tävla i vem som é bäst eller smartast, vi har allt på film http://www.garaget.org/video/wglcv4ckca2d
Jag orkar inte läsa ett ända svar. Men den som hävdar att vilken 740 som hällst som inte är trimmad skulle dra en 200SX måste va borta med vinden. Lixom jag får inte fram ord, tur att jag skriver
Svar, nej inte en 740 på denna planet (orginal, turbo visst) skulle dra din 200. Såvida din 200 nu inte råkar va nått exempel på skitbil?
Jag orkar inte läsa ett ända svar. Men den som hävdar att vilken 740 som hällst som inte är trimmad skulle dra en 200SX måste va borta med vinden.
Det är mer eller mindre avklarat på dom första två sidorna i denna tråden. Resten är massa OT och spekulationer från omogna nissanraggare, omogna volvoraggare, omogna bmwraggare samt neutrala & goda bilentusiaster (Sållar mig till dom senare).
BÖRJAR BLI DAGS ATT LÅSA DENNA TRÅDEN. TÄNK PÅ VÅRA BARN I FRAMTIDEN!
Jag orkar inte läsa ett ända svar. Men den som hävdar att vilken 740 som hällst som inte är trimmad skulle dra en 200SX måste va borta med vinden.
Det är mer eller mindre avklarat på dom första två sidorna i denna tråden. Resten är massa OT och spekulationer från omogna nissanraggare, omogna volvoraggare, omogna bmwraggare samt neutrala & goda bilentusiaster (Sållar mig till dom senare).
Nissanraggare? Aldrig hört innan, Vad är det?
Lätt efterblivna personer som är totalt 100% insnöade på ett bilmärke.
Jag vill ha bevis på vilken som är snabbast.. en Nissan 200Sx S13 eller en Volvo 740 eller alla volvos över huvudtaget.? vill veta detta då jag går fordon och finns nästan bara Volvoraggare som klankar ner på min 200a och säger att de kan köra ifrån mig. och detta är då helt original bilar. Så någon som vet någonting om detta?
MVH Tuzz
Kan med all säkerhet säga att INGEN Volvo 740 med eller utan Turbo som är orginal har en chans mot din Nissan 200SX varken i Acc eller toppfart.
Även om nån har en 740Tic med 182hk så är dom GRYMT slö i orginal utförande dom som påstår annat har inte åkt nåt värre helt enkelt.
klart 200sx är snabbare:) menar min primera drar 740s(dock TIC kan vara jobbiga) å då är ju 200an snabbare än en primara på 130hk...
Borde gå rätt jämnt med en frisk Volvo 740 GLT 16 Valve med B234F.
Min 740 GLE drar ganska jämt med Nissan Primera 2.0 SLX (1992:a, 115hästarn). Dock inte provat upp i några högre hastigheter. Och GLTn äter GLE:er (även trimmade) till frukost
haha menar du att 125hk tar 131? glt har väl 125-126..mot gle 131..
har då aldrig förlorat me min tidigare gle mot en glt..elr gl ..knapp mot tic..
dock är frågan han ställer rätt dum..
tic vs nissan..beror ju på vilken års modell han hadde..tic gör ju på 7.8 sek elr nå?? så de beror no på vem som kör.. vems koppling som slirar.. mkt som spelar in..
de jag kan säga är väl att testa några repor o se vilken som går fortast/bäst, ingen kan sitt ahär o skriva om vilken bil som är snabbast, eller iof går de väl.
men de nog bara vanligt snack som är mella klassiska volvo & saab snacket, volvo går ju bäst enligt dom som kör volvo och saab går ju bättre av saab åkarna.
jag börjar tvivla på att de är så många här inne som motor kunskaper, men vet de finns många här inne som kör volvo som har de! finns många många andra med. men i dom flesta inlägg i den här tråden värkar de som många inte har en aning om va den tjolar om. nu ska jag inte själv låta som nån expert, men jag har själv skruvat/trimmad/studerat motorer,främst VOLVO överladdat. och blir nog mer skrattfärdig än vad ni som skriver skit om volvo blir. men jag säger bara testa o kör en vända sen är de överstökat, volvo raggarna kanske förlorar, men då får du ju tyst på dom också!
Kan bara säja så här att när min audi a4 1,6a som då hade ynka 101hk drog en hel del 740orginaler var riktigt roligt då de som hade orginala 740 GL och GLT bilar skröt om att de skulle dra mig så lätt men shi fick dem
Sedan så körde jag emot en 200a vet dock inte ifall han hade giort något med bilen men han sa att den var orginal och den drog jag inte.
Så gör som jag åk ut till något ställe och visa vad bilen går för
Kan bara säja så här att när min audi a4 1,6a som då hade ynka 101hk drog en hel del 740orginaler var riktigt roligt då de som hade orginala 740 GL och GLT bilar skröt om att de skulle dra mig så lätt men shi fick dem
Sedan så körde jag emot en 200a vet dock inte ifall han hade giort något med bilen men han sa att den var orginal och den drog jag inte.
Så gör som jag åk ut till någon raka och visa vad bilen går för
du tog me 101 hk bil som e fwd bilar me mer hk o rwd ;P fan va fett:D din kanske gjorde 0-100 på 12-13?
som ja me min vectra då:D plockar allt i min väg:D supra skyline ferrari bmw mercca bugatti
klart 200sx är snabbare:) menar min primera drar 740s(dock TIC kan vara jobbiga) å då är ju 200an snabbare än en primara på 130hk...
Borde gå rätt jämnt med en frisk Volvo 740 GLT 16 Valve med B234F.
Min 740 GLE drar ganska jämt med Nissan Primera 2.0 SLX (1992:a, 115hästarn). Dock inte provat upp i några högre hastigheter. Och GLTn äter GLE:er (även trimmade) till frukost
haha menar du att 125hk tar 131? glt har väl 125-126..mot gle 131..
har då aldrig förlorat me min tidigare gle mot en glt..elr gl ..knapp mot tic..
740 GLT 16 Valve ligger ju på stadiga 159hk (manuell 88-89, 155hk automat 88 & from 1990 manuell/automat). Så dina uppgifter på 125-126 hästkrafter i maxeffekt på den motorn är ju lite fel.
B234F lever bäst efter 100km/h för övrigt. Eftersom jag tills nyligen haft både en GLE och en GLT 16 Valve parallellt så råkar jag veta att B234F är bra mycket piggare än B230E. Känns som natt & dag, även om jag vet att B230E är bra mycket piggare än B230F.
Har även provat 740 GLE 88 (B230E, trimmad med K-kam) vs 740 GLT 16 VALVE 88B (B234F, original) under lite slumpmässig fulkörning.. GLEn hade inte mycket att komma med nånstans. Givetvis skall detta testas nogrannare till sommaren. Men prognosen ser mörk ut för GLEn.