2005
Sök

Vilken är snabbast egentligen? (200sx vs 740)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
4 mars 2008
Gilbert skrev:
Thiger_84 skrev:
Haha! Om bägge bilarna är orginal så lär de ju inte va volvon som kommer först iaf.

Varför inte?

Nej, precis.
200'an kan ju faktiskt få ett motorhaveri eller nåt roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 mars 2008
Hur länge kan man älta en sån här tråd egentligen?
Det handlade ju om originalbilar från första början.
trådskaparen skrev:
Vilken är snabbast egentligen? (200sx vs 740)

Om jag inte minns fel, så ska en 200SX från t.ex 89 göra 0-100 på ca 7 sekunder. Det gjorde iaf den jag tittade på enligt papperen.
Men nu gissar jag lite, men en Volvo 740 GL från samma år gör det på runt 12 sekunder, turbon på runt 8-9. Inte så långt från sanningen kanske? Alltså är 200SX snabbbare, dessutom är toppfarten högre på Nissan. Har för mig den ska ligga på runt 220-230. Det gör ingen 740 enligt papperen. Mätarfart kanske...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
4 mars 2008
Irmscher Vectra skrev:
dessutom är toppfarten högre på Nissan. Har för mig den ska ligga på runt 220-230. Det gör ingen 740 enligt papperen. Mätarfart kanske...

Frågan är om toppfarten anges som mätarfart eller riktig fart.
Kan ju vara 230 mätarfart på 200'an.

1 302 Inlägg
4 mars 2008
Men det är väll inte så svårt att ta reda på vilken som är snabbast kör ett race. wink

Kan sätta 1000kr på att nissan vinner.

Smålänning
7 887 Inlägg
4 mars 2008
Kan vi inte vara överens om att tallt beror på förarna, opch att det finns vissa modeller av 740 som drar vissa modeller av 200sx... och tvärtom

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 120 Inlägg
4 mars 2008
twin_cam skrev:
Kan vi inte vara överens om att tallt beror på förarna, opch att det finns vissa modeller av 740 som drar vissa modeller av 200sx... och tvärtom

200sx såldes bara med turbo i Sverige, och 200sx är snabbare (på pappret) än alla 740 modeller.
Nissan borde vinna.

End of discussion. roll

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 mars 2008
i den här tråden ser man många exempel på typiska volvo raggare " volvo är bäst, volvo går bäst, ingen kör ifrån min volvo bla bla bla" tyyyp... skrattretande för fan big_smile

jag skulle alldrig nånsin änns fundera på att en org 740 går bättre än en org 200sx smile

sen en sak till, VET EJ OM DET STÄMMER men jag har hört att enligt nått test från nån gång där i början på 90talet så var volvo en av dom slöaste turbo bilarna, skulle inte förvåna mig roll
Senast redigerat av _Glenne_ (4 mars 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

13 Inlägg
4 mars 2008
740 går mkt bättre

42 Inlägg
5 mars 2008
John87 skrev:
Gilbert skrev:
Thiger_84 skrev:
Haha! Om bägge bilarna är orginal så lär de ju inte va volvon som kommer först iaf.

Varför inte?

Nej, precis.

ja men inte fan är den där förbannade fula 200an som värkar ha 783hk orginal gå så inehelvete snabbt, dom jag åkt med i är jag inte ett dugg imponerade av och värkar då inte gå nå bättre än en orginal 740 turbo....

du värkar ju inte kunna ett skit om bilar och motorer så då kan du ju lika gärna hålla tyst.

men kör nå räjs ist för att vara så otrevliga här ist så är de biff sen.

Turbo!

735 Inlägg
5 mars 2008
steifan skrev:
JapMax skrev:
Jag orkar inte läsa ett ända svar. Men den som hävdar att vilken 740 som hällst som inte är trimmad skulle dra en 200SX måste va borta med vinden.

Det är mer eller mindre avklarat på dom första två sidorna i denna tråden.
Resten är massa OT och spekulationer från omogna nissanraggare, omogna volvoraggare,
omogna bmwraggare samt neutrala & goda bilentusiaster lol (Sållar mig till dom senare).

BÖRJAR BLI DAGS ATT LÅSA DENNA TRÅDEN.
TÄNK PÅ VÅRA BARN I FRAMTIDEN!
lol

Så du är inte insöad på volvo lol Jag skulle kunna sträcka mig så långt att påstå att du är insöad på Volvo 740! Du är ju med i var och varannan tråd där det handlar om just dessa:P Sen har jag ju mångårig erfarenhet av våra samtalämnen lite mer privat=)
Med handen på hjärtat, hur många % av dina totala bilkunskaper är inriktade på just Volvo 740 roll ? Visst, jag vet att du har goda kunskaper kring flera märken, så HELT insöad är du inte. menmen wink NEUTRAL bilentusiast... mjaaa tongue

En annan sak, historiskt. Vad har du ägt för bilar... Volvo 740... Och en Volvo 740 tongue Så nu är det ju dags för dig att inhandla en annan bil för att bevisa motsatsen! Råd har du ju förmodligen.. Så vad väntar du på ? Ha kvar 740n som vinterbil eller nått, så behöver övergången inte bli så jobbig psykiskt. hä hä hä
Senast redigerat av tobee (5 mars 2008)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
5 mars 2008
Gilbert skrev:
John87 skrev:
Gilbert skrev:

Varför inte?

Nej, precis.

ja men inte fan är den där förbannade fula 200an som värkar ha 783hk orginal gå så inehelvete snabbt, dom jag åkt med i är jag inte ett dugg imponerade av och värkar då inte gå nå bättre än en orginal 740 turbo....

du värkar ju inte kunna ett skit om bilar och motorer så då kan du ju lika gärna hålla tyst.

men kör nå räjs ist för att vara så otrevliga här ist så är de biff sen.

200'an är snabbare på pappret. Det krävs ett förarmisstag från 200'an och en bra förare i 740'n för att 200'an ska bli besegrad. Både i acceleration och i toppfart (har svårt att tro att 740 TIC klarar 230km/h i originalutförande).
740 TIC är inte jättesnabba original. Däremot så är det ganska lätt att skrämma upp dom motorerna till låga kostnader.

Om vi chippar 740'n så blir det en annan sak. Men då är ju inte båda original och det blir orättvist.

Det är två helt olika bilar.
200'an är byggd för att vara en sportbil.
740'n är byggd för att vara en familjebil (ja, inte är det så mycket sport över dom iaf).

Måste du gå till personangrepp för att föra en diskusion så kan du lika gärna hålla tyst.

2 182 Inlägg
5 mars 2008
Hammarslag skrev:
Hehe va fan är det för jävla jämnförelse ? en stor jävla 740 familjebil, mot en liten 200. ?

Sa samma sak,som att jämföra moped mot motorcykel wink

PS:jag gillar inte japanska bilar, men (oftast) kör de ifrån min bil

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
5 mars 2008
200sx utan problem. en turbo laddad sportbil mot en jäkla 3tons konteiner. haha

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

956 Inlägg
5 mars 2008
Jaa...inte tror jag att en 740 tar en 200sx om båda är orginal..

eldus veldus

2 182 Inlägg
5 mars 2008
ChixZ skrev:
3tons konteiner

Väger faktiskt bara 1600kg tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

287 Inlägg
5 mars 2008
tror ni jag drar en 740 jadå men min bmw e30 318i 87=) är bara 16 år ja med så kan inte testa raca jag heller sad

volvo ska de va :)

45 Inlägg
5 mars 2008
Det som tuzz undrade över.

Jag har en Volvo 740 GL från 1987 helt orginal (jag misstänker att många i tuzz klass kör GL?)

Jag har en Nissan 200sx s13 från 1990 helt orginal.

Skillnaden mellan dom bilarna vad jag har märkt är att

- I högre hastigheter så tar 200:an kurvorna sjukt mkt bättre än 740:in

- 0-100 är bara löjligt att jämföra mellan dom bilarna. 200:an drar 740:in som ingenting.

Jag har aldrig toppat bilarna. Youtube är inte någon sida man kan ta fakta ifrån men där
så har jag sett flera orginal s13 som har gjort mätarn ut och den går till 240.

Jag själv tycker att detta verkar lite knepigt med att 200:an skulle göra 240 orginal men isf om vi
nu säger att den skulle göra en bit över 200, då tror ju jag att 740:in redan är körd.

Att komma upp i 200km/h med en 200 tar tid men med en 740 så tar det mkt längre tid.

En Glt går visserligen bra men nja den drar inte en 200:a

huh?
10 427 Inlägg
5 mars 2008
tobee skrev:
steifan skrev:
JapMax skrev:
Jag orkar inte läsa ett ända svar. Men den som hävdar att vilken 740 som hällst som inte är trimmad skulle dra en 200SX måste va borta med vinden.

Det är mer eller mindre avklarat på dom första två sidorna i denna tråden.
Resten är massa OT och spekulationer från omogna nissanraggare, omogna volvoraggare,
omogna bmwraggare samt neutrala & goda bilentusiaster lol (Sållar mig till dom senare).

BÖRJAR BLI DAGS ATT LÅSA DENNA TRÅDEN.
TÄNK PÅ VÅRA BARN I FRAMTIDEN!
lol

Så du är inte insöad på volvo lol Jag skulle kunna sträcka mig så långt att påstå att du är insöad på Volvo 740! Du är ju med i var och varannan tråd där det handlar om just dessa:P Sen har jag ju mångårig erfarenhet av våra samtalämnen lite mer privat=)
Med handen på hjärtat, hur många % av dina totala bilkunskaper är inriktade på just Volvo 740 roll ? Visst, jag vet att du har goda kunskaper kring flera märken, så HELT insöad är du inte. menmen wink NEUTRAL bilentusiast... mjaaa tongue

En annan sak, historiskt. Vad har du ägt för bilar... Volvo 740... Och en Volvo 740 tongue Så nu är det ju dags för dig att inhandla en annan bil för att bevisa motsatsen! Råd har du ju förmodligen.. Så vad väntar du på ? Ha kvar 740n som vinterbil eller nått, så behöver övergången inte bli så jobbig psykiskt. hä hä hä

Får ju köpa nya originaldelar till 30% rabatt, så varför skulle jag inte välja en Volvo & en till efter det? tongue

Måste ju bidra med att sprida kunskap istället för att hacka på folk, som andra verkar tycka är roligt wink

Bah, tänker inte inhandla nåt annat än på ett tag. Men man kanske halkar in på Skoda sen eventuellt.. wink

huh?
10 427 Inlägg
5 mars 2008
Niklas1987 skrev:
ChixZ skrev:
3tons konteiner

Väger faktiskt bara 1600kg tongue

Vilken!?
740s väger aldrig mer än strax över 1400kg. roll

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 mars 2008
tråden lever iaf än:)
man kan ju tro på gud elr inte göra de ...

har haft volvo kört nästan alla deras modeller..

tro ej för 5 öre att en sådan sku ta en nissan..
lägg ner tråden nu:D

Sök