Har under ett tag haft problem med låset på min saab 9000. Då jag låser upp med fjärr låses endast 3 dörrar upp, ibland bara två. den fjärde dörren fungerar inte alls. Någon här som har någon aning om hur man ska gå tillväga för att lösa problemet. Då en verkstad inte är att föredra just nu behöver jag tips på hur jag ska kunna åtgärda problemet själv.
Det beror knappast på larmet skulle jag tro... Låser den upp alla dörrar om du använder nycklen....? Annars sitter felet i respektive dörr som inte låses upp.. Troligtvis erg i kontakterna. Ta isär rengör och sätt ihop...
Hmm, kolla styrdonet till c-låset. begangnat kostar inte allt för många kronor. Min hade problem me de, låste upp alla dörrar ibland, ibland 3 och ibland inte alls så jag fick låsa upp förardörren me nyckel.
Så testa byta styrdonet, e de inte de så e de låsmotorerna som sitter i dörrarna.
Hmm, kolla styrdonet till c-låset. begangnat kostar inte allt för många kronor. Min hade problem me de, låste upp alla dörrar ibland, ibland 3 och ibland inte alls så jag fick låsa upp förardörren me nyckel.
Så testa byta styrdonet, e de inte de så e de låsmotorerna som sitter i dörrarna.
Hmm, kolla styrdonet till c-låset. begangnat kostar inte allt för många kronor. Min hade problem me de, låste upp alla dörrar ibland, ibland 3 och ibland inte alls så jag fick låsa upp förardörren me nyckel.
Så testa byta styrdonet, e de inte de så e de låsmotorerna som sitter i dörrarna.
/Jacob
OKej, vart sitter styrdonet?
Den sitter under ratten. Finns en lucka där me plastclips, bakom den finns som en vit låda me öppna delen neråt. På den ska den sitta. Själva styrdonet är en svart liten låda.
Mmm får nog ta och testa att byta styrdon. Dock hittar jag inte vart den sitter:/ (trots förklaring).....har någon en bild att tillgå? Vore mkt hjälpsamt.
oops blandade ihop det med honda.. Under ratten ska det vara till vänster om rattstången från sätet sett. Pilla loss den och kolla vad som står på. Jag har ev en eller 2 såna liggande som du kan få billigt.
Bytte idag styrdonet, utan resultat. Tyvärr. Måste väl då vara motorerna som är slut, alt. glapp då höger dörr öppnas ibland, ibland inte. Däremot är vänster dörr bak stendöd.