4211
Sök

Nytt stero bygge tips tack!

10 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
#1
Hejsan då var det dags att byta ut ljudet i bilen.
Jag har en Mazada 626 98-.
Jag är ute efter ungefär ett samma ljud som en s60 har med ett bose system inte kvaliten utan i bas känslan att den inte är så tung utan mer djup och utsprid i hela bilen.

Var inne på BRC i Malmö igår och köpte ett Par Pioneer emotion 1776 6,5" http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … hvgr=U1220 gav 595:- partet köpte 2 par. Sen rekomenderade han mig att köpa DLS ASB110 1x10"  för 3395:-.

Vad tycker ni, är dom pioneer högtalarna någont att ha? och sen vad tycker ni om basen?
har blivit lite osäker nu när jag kommit hem och inte vågar sätta i dom.
vad tycker ni jag ska göra ge mig tips på om jag ska lämna tillbaka dom och köpa några andra eller hur jag ska gå till väga

Sen undrar jag också vad ni vill rekomendra mig för stero har tittat på Pioneer DEH-P88RS och gillar den skarpt.


Mvh
Jens Göransson
Senast redigerat av DjJoS (7 februari 2008)

16 197 Inlägg
7 februari 2008
#2
pioneer för 600 e nog inte mycke å "hänga i gran"..

P88 e en grym enhet me tidskomp å massa annat kul..big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team Autohifi!
865 Inlägg
7 februari 2008
#3
Känns lite udda med en 5000kr cd och sen 500kr högtalare?

Ett råd är att börja framifrån med ett bra framsystem och ett steg på det.
Bas för 3400kr är lite overkill.
om du ska ha högtalare för 1000kr totalt!


10 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
#4
Dom kostar igenlingen 2200kr framsytemet + bak stycket men det var utgång vara så det var halva priset jag fick dom för.
Senast redigerat av DjJoS (7 februari 2008)

16 197 Inlägg
7 februari 2008
#5
DjJoS skrev:
Dom kostar igenlingen 1200kr framsytemet + bak stycket men det var utgång vara så det var halva priset jag fick dom för.

va tänkte du köra för steg iaf??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

10 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
#6
Börja och testa med dom och se hur det går sen köpa steg om jag tycker det behövs, just nu är jag mer inne på att få bas i bilen

http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … hvgr=U1220
Där är högtalarna jag köpte
Senast redigerat av DjJoS (7 februari 2008)

16 197 Inlägg
7 februari 2008
#7
själv skulle ja satsat på ett BRA 2 vägs system fram,ett bra 4-kanals steg å ett monoblock.. köra stereon i PRO-läge så finns de en massa bra justeringsmöjligheter.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

10 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
#8
Vad kan du rekomendera för bra 2 vägs sytem då om du kollar www.brc.se eller nä vet du vad sätt ihopa ett kit till mig på Brc som du tycker jag ska köpa smile
Senast redigerat av DjJoS (7 februari 2008)

Team Autohifi!
865 Inlägg
7 februari 2008
#9
Om du tar P88RS och utgår ifrån.

Framsystem: http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … HVGR=U1230

Slutsteg: http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … HVGR=U1300

Bas: http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … HVGR=U1252

Men som sagt nu, är ju detta bara ett förslag.

Menat med atktivdelning genom P88s filter på framsystemet.


10 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
#10
Blir det då ett liknande ljud som i en S60?

16 197 Inlägg
7 februari 2008
#11
S60 BOSE system går väl på en slant om ja inte ha helt fel??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

10 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
#12
inte det som var frågan, det jag är ute efter att få samma uppbyggnad av ljudet i min bil som i en s60 med basen och hela omringen.

16 197 Inlägg
7 februari 2008
#13
så om pengar inte är problemet så skulle ja köra steg på ALLT..  smile

de bästa me P88 e ju alla ljudfinesser big_smile    inbyggt 3 vägfilter å tidskomp.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

210 Inlägg
7 februari 2008
#14
evilaudio skrev:
pioneer för 600 e nog inte mycke å "hänga i gran"..

P88 e en grym enhet me tidskomp å massa annat kul..big_smile

Hallå du ....pioneer listar dom för ca 1200 kr/paret !
Dom säljer nog ut förra årets modeller !

Och du dom låter riktigt bra ....inte bara ett jävla ljud  utan riktigt bra !

MVH  B i M


10 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
#15
BilstereoSEX skrev:
evilaudio skrev:
pioneer för 600 e nog inte mycke å "hänga i gran"..

P88 e en grym enhet me tidskomp å massa annat kul..big_smile

Hallå du ....pioneer listar dom för ca 1200 kr/paret !
Dom säljer nog ut förra årets modeller !

Och du dom låter riktigt bra ....inte bara ett jävla ljud  utan riktigt bra !

MVH  B i M

Tack så mycket för det B i M, har du såna själv eller?

Och jag har inte allt för mycket pengar därför kan jag inte köpa allt direkt men det kommer med tiden men vad skulle ni rekomendera för paket då?
Senast redigerat av DjJoS (7 februari 2008)

210 Inlägg
7 februari 2008
#16
Hallå på er alla karagare !

Är det ingen som har koll  på priser längre !!!! lol

Ni borde kolla vad rek priset  är ...och vad det är för saker som det skrivs om !cool


MVH  B i M


210 Inlägg
7 februari 2008
#17
DjJoS skrev:
BilstereoSEX skrev:
evilaudio skrev:
pioneer för 600 e nog inte mycke å "hänga i gran"..

P88 e en grym enhet me tidskomp å massa annat kul..big_smile

Hallå du ....pioneer listar dom för ca 1200 kr/paret !
Dom säljer nog ut förra årets modeller !

Och du dom låter riktigt bra ....inte bara ett jävla ljud  utan riktigt bra !

MVH  B i M

Tack så mycket för det B i M, har du såna själv eller?

Och jag har inte allt för mycket pengar därför kan jag inte köpa allt direkt men det kommer med tiden men vad skulle ni rekomendera för paket då?

Hmmm....jag får nog inte rekomendera dig nått......har butik !!!

Vill du mig  nått får du maila mig !

MVH  B i M


16 197 Inlägg
7 februari 2008
#18
BilstereoSEX skrev:
Hallå på er alla karagare !

Är det ingen som har koll  på priser längre !!!! lol

Ni borde kolla vad rek priset  är ...och vad det är för saker som det skrivs om !cool


MVH  B i M

ja skulle iaf rekomendera ett kit wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

10 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
#19
Hade jag kunnat få svar på om jag ska behålla mina pioneer högtalare eller inte?

Jag fick en rekomendation att sätta dom här  istället fram http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … hvgr=U1230

kommer jag märka stor skillnad på dom och dom jag har idag?

------------------------------------------------------------------------------------

Nu har jag suttit lite och klurat på vad jag ska ha för steg, vad tycker ni om dessa stegen?
Sen vet jag dock inte hur jag ska göra med basarna ifall jag ska ha 2 st 8or eller en tia eller två tior, vad tycker ni?


Högtalar bak och fram steg: http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … hvgr=U1300

Bas steg: http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … hvgr=U1300
Senast redigerat av DjJoS (7 februari 2008)

trucken
563 Inlägg
7 februari 2008
#20
men vad är nu felet med att åka runt och lyssna på olika högtalare? mitt råd innan du köper. av de brc har på sin hemsida hade jag nog valt: dls r6a som är billiga och bra. och en billigare bas, en dls från reference serien?

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)


Sök