Nån här på garaget.org som tävlar i MDS Crank It Up ?

Herr_Nilzzon
15 februari 2008 · 329 Inlägg

Decibel skrev:
Ja, nu börjar tråden nästan bli lite löjlig.

Spela högt, sure, i viss mån har det med elementen att göra, vissa klarar det bättre än andra.
Att det inte spelas högt med MDS har nog med att göra att det finns likvärdiga och inte bättre grejjer för samma peng, men att säga att MDS inte kan spela högt är nog dagens bullshit.

Bara för att man har effekt och dyr bas säger inte det att man automatiskt kommer spela högt, det krävs lite till...

Och nej, jag gillar inte heller MDS, men nån gräns finns det väl

oki nu förstår jag inte vad du menar.. är det därför dom gör en egen klass där bara mds prylar få vara med.. nu får ni fan ta och ge er...

men men ni har precis tagit er en utmaning...(men är väl ingen som vågar ställa upp som vanligt massa skit snak på forum. såna som kan allt när dom sitter vid datorn...) en bil med mds saker mot en bil med ett annat märke för max 10 000:-  kör efter dom reglerna som fins i den klassen spelar ni högre med mds så kan vi börja diskutera men så länge dom inte vågar ha in andra märken så nej... kan köra både db och espl....

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
Volvo 760 "V8" (1983)
Volvo 960 "950 T5" (1991)
Kalle_Ponken
15 februari 2008 · 1 752 Inlägg

Haha värst va dom flesta verkar buttra på MDS då!tongue Jag kan inte säga att jag har nån direkt erfarenhet utav märket sen innan, hade ju iofs ett par 6*9r med steg i hatthyllan på Golfen som jag tyckte spelade riktigt bra men det räknas nog inte i detta sammanhang;) Men kommer o bygga hela ljudsystemet med enbart grejer från Mds iår iaf så får vi väll se hurvida det kommer att prestera!smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Decibel
15 februari 2008 · 2 911 Inlägg

Herr Nilsson skrev:

Decibel skrev:
Ja, nu börjar tråden nästan bli lite löjlig.

Spela högt, sure, i viss mån har det med elementen att göra, vissa klarar det bättre än andra.
Att det inte spelas högt med MDS har nog med att göra att det finns likvärdiga och inte bättre grejjer för samma peng, men att säga att MDS inte kan spela högt är nog dagens bullshit.

Bara för att man har effekt och dyr bas säger inte det att man automatiskt kommer spela högt, det krävs lite till...

Och nej, jag gillar inte heller MDS, men nån gräns finns det väl

oki nu förstår jag inte vad du menar.. är det därför dom gör en egen klass där bara mds prylar få vara med.. nu får ni fan ta och ge er...

men men ni har precis tagit er en utmaning...(men är väl ingen som vågar ställa upp som vanligt massa skit snak på forum. såna som kan allt när dom sitter vid datorn...) en bil med mds saker mot en bil med ett annat märke för max 10 000:-  kör efter dom reglerna som fins i den klassen spelar ni högre med mds så kan vi börja diskutera men så länge dom inte vågar ha in andra märken så nej... kan köra både db och espl....

Inte nog med att du inte verkar förstå vad jag skrev, du läste nog inte.

Som jag skrev så finns det andra alternativ som är bättre än MDS för samma pengar, så varför nyttja något annat än de om man ska köra i en prisbegränsad klass ?
Ska man ha mest ljud för slantarna i t.ex. 10.000kr klassen precis som du säger så väljer man det som ger mest ljud för pengarna, och MDS är inte en av dem.

MEN, fortfarande så är det inga som helst problem att spela högt med MDS, vilket du påstår.

Sen att folk inte använder det i tävling, det är en helt annan saga.

Herr_Nilzzon
15 februari 2008 · 329 Inlägg

Decibel skrev:

Herr Nilsson skrev:

Decibel skrev:
Ja, nu börjar tråden nästan bli lite löjlig.

Spela högt, sure, i viss mån har det med elementen att göra, vissa klarar det bättre än andra.
Att det inte spelas högt med MDS har nog med att göra att det finns likvärdiga och inte bättre grejjer för samma peng, men att säga att MDS inte kan spela högt är nog dagens bullshit.

Bara för att man har effekt och dyr bas säger inte det att man automatiskt kommer spela högt, det krävs lite till...

Och nej, jag gillar inte heller MDS, men nån gräns finns det väl

oki nu förstår jag inte vad du menar.. är det därför dom gör en egen klass där bara mds prylar få vara med.. nu får ni fan ta och ge er...

men men ni har precis tagit er en utmaning...(men är väl ingen som vågar ställa upp som vanligt massa skit snak på forum. såna som kan allt när dom sitter vid datorn...) en bil med mds saker mot en bil med ett annat märke för max 10 000:-  kör efter dom reglerna som fins i den klassen spelar ni högre med mds så kan vi börja diskutera men så länge dom inte vågar ha in andra märken så nej... kan köra både db och espl....

Inte nog med att du inte verkar förstå vad jag skrev, du läste nog inte.

Som jag skrev så finns det andra alternativ som är bättre än MDS för samma pengar, så varför nyttja något annat än de om man ska köra i en prisbegränsad klass ?
Ska man ha mest ljud för slantarna i t.ex. 10.000kr klassen precis som du säger så väljer man det som ger mest ljud för pengarna, och MDS är inte en av dem.

MEN, fortfarande så är det inga som helst problem att spela högt med MDS, vilket du påstår.

Sen att folk inte använder det i tävling, det är en helt annan saga.

ja du skrev att det fans andra alternativ än mds men problemet är ju att dom inte vågar släppa in andra märken i sin klass...får endast tävla med mds... är det fri konkurans eller har dom ett eget monopol på sina saker??  för då har dom ju ingen att komma med. nämna en ända bil som har spelat högt med mds saker...


ända gången jag har sett en mds bil på en tävling för utom sina egna så kom dom sist och den bilen ska väl vara något extremt.... längst ner på sidan så ser ni Mds Basspatrol (sist....)
http://www.termpro.com/asp/members2.asp … amp;Page=2

Senast redigerat av Herr Nilsson (15 februari 2008)

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
Volvo 960 "950 T5" (1991)
Volvo 760 "V8" (1983)
Decibel
15 februari 2008 · 2 911 Inlägg

Herr Nilsson skrev:
är det fri konkurans eller har dom ett eget monopol på sina saker??  för då har dom ju ingen att komma med. nämna en ända bil som har spelat högt med mds saker...

Bara MDS får tummen ur och lägger ut komplett resultat från Sundsvall 07 så finns 2st bilar där som spelade 145dB, MDS rakt igenom. Det får man väl ändå säga är rätt högt.

Verkar dock gå lite si och så med det, varken jag som kom 1;a i Extreme eller 2;an finns med i resultatet. (dom fixade en till klass för bilar över 150dB, blev så orättvist i open tyckte de)

Belsebub87
15 februari 2008 · 9 Inlägg

Open klassen som MDS har är till för  vilka märken som helst  och för hur mycke som helst så dom  ha rvisst  andr amäärken på deras tävlingar  kom till en tävling innnan ni öppnar käften för attt låta lite otrevlig menmen..

Gormanz SRT4 2,4T & 9000 2,3T
15 februari 2008 · 272 Inlägg

Jag vet inte säkert men Herr Nilsson visar tydliga tecken på att han lider utav PMS..

/Gormanz
Herr_Nilzzon
15 februari 2008 · 329 Inlägg

Belsebub87 skrev:
Open klassen som MDS har är till för  vilka märken som helst  och för hur mycke som helst så dom  ha rvisst  andr amäärken på deras tävlingar  kom till en tävling innnan ni öppnar käften för attt låta lite otrevlig menmen..

för det första har jag varit på dom tävlingarna men men .. ska fixa bevis också.. kommer strax.... ska bara ta kort..
och varför får inte andra märken vara med i dom andra klasserna da???

så kort tagna
sudigt men man ser klart och tydligt en 1a..
http://www.garaget.org/gallery/archive/25036/257005_4oysov.jpg

Gormanz skrev:
Jag vet inte säkert men Herr Nilsson visar tydliga tecken på att han lider utav PMS..

för det andra har jag inte problem med snoppen...

Senast redigerat av Herr Nilsson (16 februari 2008)

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Volvo 760 "V8" (1983)
Volvo 960 "950 T5" (1991)
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
ekke83 Civilekonom
16 februari 2008 · 135 Inlägg

Belsebub87 skrev:
Open klassen som MDS har är till för  vilka märken som helst  och för hur mycke som helst så dom  ha rvisst  andr amäärken på deras tävlingar  kom till en tävling innnan ni öppnar käften för attt låta lite otrevlig menmen..

herr nilsson var faktiskt o tävla på ett antal mds tävlingar förra året så det kan inte vara honom du syftar på?

BAE BilstereoNörd
16 februari 2008 · 576 Inlägg

mr dB... du har noterat att du skrev:
" Att det inte spelas högt med MDS har nog med att göra att det finns likvärdiga och inte bättre grejjer för samma peng, men att säga att MDS inte kan spela högt är nog dagens bullshit. "

Det finns alltså likvärdiga men inte bättre för samma pris, så därför spelas det inte högt med mds!
Hur hänger det ihop? lol

Sen är ju inte EMMA så orättvist, mds får faktiskt vara med och tävla i valfria klasser!
I år önskar vi se en bil i street-10, någon i ESPL och någon i SQ så får vi se hur långt MDS räcker..
Innan dess så är det ingen idé att diskutera detta ämne mera..
// Tommy

Senast redigerat av BAE (16 februari 2008)

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
Tokken Team dBakuten
16 februari 2008 · 3 453 Inlägg

Gormanz skrev:
Jag vet inte säkert men Herr Nilsson visar tydliga tecken på att han lider utav PMS..

Personligt påhopp.. moget.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
16 februari 2008 · 217 Inlägg

bushmyra skrev:

vw_performance skrev:
MDS 10 får det kosta max 10000kr?? isf kan ju inte ens bilarna spela över 140dB väl tongue

Säger han som kör med biltema och gas produkter:lol:

Ja gas har ju tagit rekord några gånger är ju dåliga grejer "ironi!

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
MrCalle Team Autohifi!
16 februari 2008 · 865 Inlägg

Det kanske vore ide att göra en "märkes tävling" ?
Ta saker från märke "A" & "B" & "C" osv..... för max 10.000kr i samma typ av bil eller bil efter eget val så kan man se vad som gör vad osv...
Då släpper man ju in alla märken att tävla imot varandra på "samma vilkor"? får man hoppas.
Då kan man ju se vad som är prisvärt.... kan ju ha flera grenar i denna tävling som db/SQ/ESPL osv...
Skulle vara en kul grej!

Morre_W Mr Kock =)
16 februari 2008 · 199 Inlägg

MrCalle skrev:
Det kanske vore ide att göra en "märkes tävling" ?
Ta saker från märke "A" & "B" & "C" osv..... för max 10.000kr i samma typ av bil eller bil efter eget val så kan man se vad som gör vad osv...
Då släpper man ju in alla märken att tävla imot varandra på "samma vilkor"? får man hoppas.
Då kan man ju se vad som är prisvärt.... kan ju ha flera grenar i denna tävling som db/SQ/ESPL osv...
Skulle vara en kul grej!

Hihi, det tycker jag låter som en utmärkt ide.. big_smile

Jag har för övrigt varit på flera MDS tävlingar flera år i rad (kan givetvis bevisa detta med med bilder på pokaler..)  och det är lite tråkigt att de kör sina rena MDS klasser... Framförallt när det alltid spelas högre i "open" klassen, så att de själva bara visar att deras egna saker inte har något att hämta om de får tävla mot alla andra..smile

Senast redigerat av Morre_W (16 februari 2008)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se
Decibel
16 februari 2008 · 2 911 Inlägg

BAE skrev:
mr dB... du har noterat att du skrev:
" Att det inte spelas högt med MDS har nog med att göra att det finns likvärdiga och inte bättre grejjer för samma peng, men att säga att MDS inte kan spela högt är nog dagens bullshit. "

Det finns alltså likvärdiga men inte bättre för samma pris, så därför spelas det inte högt med mds!
Hur hänger det ihop? lol

Sen är ju inte EMMA så orättvist, mds får faktiskt vara med och tävla i valfria klasser!
I år önskar vi se en bil i street-10, någon i ESPL och någon i SQ så får vi se hur långt MDS räcker..
Innan dess så är det ingen idé att diskutera detta ämne mera..
// Tommy

Snubblade på tangentbordet, "och inte" ska ersättas med "om inte".
Självklart finns det likvärdiga och bättre prylar på samma peng.

Det jag opponerar mig mot är att vissa påstår att det inte går att spela högt med MDS rent generellt.

Hur många som deltar eller vad dom har för resultat i tävlingar bortser jag ifrån när kontentat var rätt och slätt MDS går inte att spela högt.

Sen att MDS såsom märke inte är något jag rör i med tång är en annan sak.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang