Såg på tv

elsmurfo
12 december 2005 · 412 Inlägg

Såg ett program på tv där dem gjorde om bilar, tror företaget hette wests coast styling lr någonting dylikt, gick alldels nyss mtv.

Denna tråd hör igenteligen till båden denna kategori och Ljudanläggnings kategorin, men jag valde att lägga den här för att den frågan som hör hit har högre prioritet.

Det var så att dom kastade in dubbla batterier i bilen, dom fick det ena att driva bilens motor, och det andra att driva 2 slutsteg, båda laddades upp av generatorn samtidigt. Hur går detta till? Är det någonting som alla kan göra, bara att koppla om på nått sätt? eller är det bara dom som lägger ner stora pengar som kan göra det?


Fråga 2.

Dom hade installerat en mp3 spelare som kunde "recorda" all musik, alltså han kunde fylla den med musik från radio om han ville, hur är detta möjligt?


Mvh nils

Holme
12 december 2005 · 1 417 Inlägg

programmet heter iaf Pimp my ride, så du kan hålla koll på det i tablån smile
Hur dom gjorde det du pratar om har jag inte den blekaste om faktiskt hmm

StiFf Wankel
12 december 2005 · 1 080 Inlägg

att koppla om batterierna borde inte vara alltför svårt för en lite bilkunnig elektriker, tror jag...

MDS Västerås
elsmurfo
12 december 2005 · 412 Inlägg

Ingen som vet hur man gör detta då?

Drönirettab
12 december 2005 · 21 761 Inlägg

Man sätter ett skiljerelä mellan batterierna. Detta har diskuterats förut, ska kolla i vilken tråd.

http://forum.zatzy.com/showthread.php?t...iljerel%E4

aaarg! Det funkar ju inte, har skrivit fel på något sätt. Är inte så haj på datorer.

Senast redigerat av Drönirettab (12 december 2005)

Drönirettab
12 december 2005 · 21 761 Inlägg

Nåja, titta på Theos inlägg i en tråd som heter "extra batteri till ljudet".

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang