2613
Sök

Aaaaaaalm´s NG900 är såld, tråden kan låsas..

584 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
Elda skrev:
går fint nu! se till att du kan köra den till elmia med wink

Haha tongue Nja elmia blir i en annan bil, men hoppas på att va klar då iaf smile Skulle vilja ställa på den i april
om jag får ordning på motorn.. verkar ju vara styrboxen hmm

Saab 4 Life!

R1 driver!
5 128 Inlägg
20 mars 2009
Aaaaaaalm skrev:
Aerocombi skrev:
Jepp, blev klar med fronten idag (la upp en liten bild).
Hur var det hade du bytt stift? Dom är ju jäkligt känsliga mot dåliga stift.

Såg din front, den var riktigt nice big_smile Nja stiften är inte jättegammla, ska byta dem för
att eliminera ett problem iaf.. men känns mer som det skulle va något på bränslesidan..

_Fredrik skrev:
Blir ju verkligen riktigt bra big_smile Ser lite ojämnt ut på c- stolparna men det kan ju vara ljuset som lurar en lite också wink Du har ju trots allt gjort allt själv så big_smile Lycka till med frontbygget smile

Tackar big_smile Det är helt sant det du säger.. den är inte helt jämn där.. men det är hemmagjort så xD

_DamnIt skrev:
BRTen sitter på krängningsstaget över motorn, till vänster på den, på undersidan sitter den fast. En liten, sketen plastbit smile

Okej, ska kolla den lite då.. kan ju va något som kärvar där..

Kan även tillägga att det låter som någon liten elmotor när man stänger av bilen/den dör och man vrider av nyckeln..
efter detta lilla surret hörs en liten trycklättning, som den skulle släppa ut något övertryck.. någon som kan
tänkas veta vad det beror på? tongue
[surrsurr, pstch]

Mvh. Magnus

Det surret ska tydligen va när något elektroniskt skit i motorutrymmer stänger av sig fick jag veta, min låter likadant. Och det är tydligen helt ofarligt smile

584 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Tjenna!
Har varit ute och städat lite och testmonterat smile Monterade bakstötfångaren, fick inte dit den till 100% men
det är ett senare problem smile Tog lite kort hur den ser ut i helhet nu.. Kommentera vetja smile Började även
bygga ett eget slutrör smile Det blir stort å gött big_smile inge japs här inte smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/600085_y7u085.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/600086_52vx5e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/600087_8k1iwc.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/600088_v6gb9s.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/600089_j4n797.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/600090_itbw52.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/600091_5rjp08.jpg

Sådär, blir kanske en ny update imorrn om jag får något vettigt gjort smile

Saab 4 Life!

4 299 Inlägg
21 mars 2009
Ser bra ut de där smile
De enda jag skulle vilja ändra på är att utblåset ska sitta längre in, men de kanske sitter så långt ut bara för att visa?? smile

Keep it up! smile
//Jacob

584 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Ser bra ut de där smile
De enda jag skulle vilja ändra på är att utblåset ska sitta längre in, men de kanske sitter så långt ut bara för att visa?? smile

Keep it up! smile
//Jacob

Jo precis tongue Men den ska längre in! big_smile Måste kapa bort lite i stötfångarn om jag ska få in den mer så därför
blev det bara provisorisk visning idag smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

6 Inlägg
24 mars 2009
ser riktigt bra ut!!smile

214 Inlägg
24 mars 2009
Jag tycker att du ska göra bakre kofongaren lite lägre, sedan ser den ut som leksaks bil där fram eller som en impreza, men den e fin annars big_smile

Adam Opel
35 Inlägg
24 mars 2009
Detta kommer bli kalas bra tror jag! kör på!

244 Inlägg
24 mars 2009
Kommer bli coolt smile

584 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
Elda skrev:
kaxigt big_smile

hondanic skrev:
ser riktigt bra ut!!smile

Tackar tackar big_smile

ReDoZz skrev:
Jag tycker att du ska göra bakre kofongaren lite lägre, sedan ser den ut som leksaks bil där fram eller som en impreza, men den e fin annars big_smile

Tackar big_smile Jo de e ju frågan för, jag tycker det ser lite tufft ut när den är ganska hög i mitten bak smile men i nästa version kanske den blir lägre smile Hehe meningen är att de ska va lite evo stuk på den smile

omega_power skrev:
Detta kommer bli kalas bra tror jag! kör på!

Tackar big_smile Kommer nog en ny update till helgen om jag hinner med något smile

DouZter skrev:
Kommer bli coolt smile

Tackar big_smile Är ganska nöjd själv faktiskt big_smile

Saab 4 Life!

584 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Tjoo gött fölk!
Har inte uppdaterat här på länge men det händer saker ändå smile Nu är de påsklov så förhoppningsvis ska jag
hinna med en del smile Har en liten film här med på hur motorn går.. lite kort men ni hör hur den låter iaf..
Klarade dock av att köra den in i garaget idag smile Men oftast går den riktigt risigt..

[video]http://www.garaget.org/video/nukwv1125m1p[/video]

Mer bilder kommer i veckan smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

584 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Vilken jävla skit.. Bytte till nya stift idag och tankade i en skvätt med, helt utan resultat...
Ringde då verkstaden men han hade fullt i ca 2 veckor men han kunde tänka sig att det är
pumpen som gett upp, så nu är farsan iväg och köper ny bränslepump.. hoppas det ska ge resultat!

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

584 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
tjo tjo
inte för jag tror att någon direkt läser här men tongue
skulle byta pump idag, ringen som håller armaturen satt som ett smäck när jag slog och vred på den, dock så testa jag att starta bilen efter allt banking och slåing tongue och den vrkade gå något bättre, långt ifrån bra men bättre tongue så då kan det kanske tänkas vara pumpen ändå big_smile det skulle vara fruktansvärt gött att få provköra lite och sen besikta dyngan så man får köra lite ordentlig bil igen big_smile men pumpbyte blir de imorrn om det går vägen smile
Hoppas hoppas!!

Saab 4 Life!

1 270 Inlägg
15 april 2009
Jobbigt när det är så dära =/ men hoppas att det är pumpen så det funkar igen sen big_smile

Egenföretagare
999 Inlägg
16 april 2009
Aaaaaaalm skrev:
tjo tjo
inte för jag tror att någon direkt läser här men tongue
skulle byta pump idag, ringen som håller armaturen satt som ett smäck när jag slog och vred på den, dock så testa jag att starta bilen efter allt banking och slåing tongue och den vrkade gå något bättre, långt ifrån bra men bättre tongue så då kan det kanske tänkas vara pumpen ändå big_smile det skulle vara fruktansvärt gött att få provköra lite och sen besikta dyngan så man får köra lite ordentlig bil igen big_smile men pumpbyte blir de imorrn om det går vägen smile
Hoppas hoppas!!

Har råkat ut för flera bilar som betett sig precis som din precis innan soppatorsk faktiskt, så jag tror du är på rätt spår!

584 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Elda skrev:
blev det pumpbyte idag? har hört att man ska använda en avdragare på dom, kolla på 900klubben.com så finns det en NG del med wink

Nja har bytt pumpen i amaturen men inte monterat den, en ventil på en slang på trycksidan sprack så jag fick bensin i hela ansiktet+kläder och då tappade jag suget helt, måste få tag på en ny sån skitventil imorrn med hmm allt som kan gå fel går fel tror jag!

weeeman skrev:
Har råkat ut för flera bilar som betett sig precis som din precis innan soppatorsk faktiskt, så jag tror du är på rätt spår!

Okej, Jo hoppas på detta nu! Men det är inte soppatorsk nu iaf tongue hade bensin i tanken när jag butte pumpen iaf tongue Men får se om det hjälper med pumpen nu!
Senast redigerat av Aaaaaaalm (16 april 2009)

Saab 4 Life!

584 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Elda skrev:
om du har tappat trycket te motorn så kan du ju passa på o byta filter wink

Redan bytt tongue Trodde det var tätt..

Saab 4 Life!

584 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Bytt bränslepump och bilen går avsevärt mycket bättre, men inte helt bra!! sad
Den gick/går bra de första 10/15 sec, då går det att varva fullt och den svarar på gasen hyffsat. sedan så
bluddrar den och lever rövare, svarar inte på gasen osv. Kan det ha ngt med ett relä att göra?

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

Fuel Injected
10 Inlägg
19 april 2009
Mitt tips är att kolla slangar osv i motorn så att inget lossnat/gått av när du grejat...
Sköt en intercoolerslang på SSen i helgen å då gick den ojämnt som fan å laddtrycksmätaren visade på konstant undertryck oavsätt gaspådrag...
Så kolla run IC:n osv så att inget lossat.. Det är mitt tips...
Tråkigt annars när sånt här händer...

Mvh

Sök