2316
Sök

Aaaaaaalm´s NG900 är såld, tråden kan låsas..

584 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
bollen1986 skrev:
blir nog bra när det är klart smile

Jo jag hoppas det smile vore lite töligt annars tongue

Saab 4 Life!

584 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare! Nu har jag kollat lite på oljekylare.. tänkte höra om någon visste hur mkt jobb det var att få dit en oljekylare från en 9000 istället? har hittat en billig sådan nämligen smile

Saab 4 Life!

584 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Tjoo, har fundera lite på va ja ska lacka bilen i för färg sen.. tror de blir svart..
gjorde en bild i photoshop lite fort.. men de skulle nog funka smile
ska väll igentligen inte tänka på lack nu men i brist på annat så tongue
Har iaf köpt lite slangar som ska på innan provkörningen på riktigt i helgen smile

Mvh. Magnus

Bilden jag gjorde i P.S.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/480400_vkgw05.jpg

Saab 4 Life!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
9 oktober 2008
Lacka den mattsvart! (Seriös lack då)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 997 Inlägg
9 oktober 2008
Härligt projekt!

Synd att du volta me den bara, lite surt att du inte kunde göra nåt åt de.
Tycker du gör rätt som lagar den, skulle ha gjort de själv också, om de hänt mig samma sak.

Var en trevlig bil, och kommer säkert bli ännu trevligare nu! big_smile
Lycka till i fortsättningen. smile

Häst
1 099 Inlägg
9 oktober 2008
Svart är fint. smile

Än är inte den sista idioten född..

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
9 oktober 2008
Men allvarligt? Roligt om du INTE har sabbar Astolparna lite. Min bror la omkull min gamla BMW (finns bilder i mitt garage) och faktiskt, hade han glidit 1km/h långsammare så hade den aldrig tippat över, eller om ngn satt på pass sidan. Grejen är den att han tröck Astolparna åt sidan så det var skillnad på dörrarna.. ja du fattar nog. och du som kör av vägen i <80km/h.. den måste vara skev på nåt sätt tycker jag. har du kollat skarvarna dörr/astolpe på båda sidor och jämfört? Min syndes det på bra nog.. Visst, en E30 kanske är liiiite mjukare i karossen, men ändå.

Ont om hästkrafter är det gott om.

584 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
discokapten skrev:
Lacka den mattsvart! (Seriös lack då)

Nee mattsvart känns så skabbigt tongue

Galad8 skrev:
Härligt projekt!

Synd att du volta me den bara, lite surt att du inte kunde göra nåt åt de.
Tycker du gör rätt som lagar den, skulle ha gjort de själv också, om de hänt mig samma sak.

Var en trevlig bil, och kommer säkert bli ännu trevligare nu! big_smile
Lycka till i fortsättningen. smile

Tackar big_smile Jo de hoppas jag med.. blir lite roligare sen när man kan köra lite och det bara är finlir kvar tongue

Elda skrev:
inget fel på svart saab turbo..nästan som min ju.. bara 2 dörrar och 11 år som skiljer isf wink

Hehe nee de e fint smile 16v ska det va med tongue

Sqweebz skrev:
Men allvarligt? Roligt om du INTE har sabbar Astolparna lite. Min bror la omkull min gamla BMW (finns bilder i mitt garage) och faktiskt, hade han glidit 1km/h långsammare så hade den aldrig tippat över, eller om ngn satt på pass sidan. Grejen är den att han tröck Astolparna åt sidan så det var skillnad på dörrarna.. ja du fattar nog. och du som kör av vägen i <80km/h.. den måste vara skev på nåt sätt tycker jag. har du kollat skarvarna dörr/astolpe på båda sidor och jämfört? Min syndes det på bra nog.. Visst, en E30 kanske är liiiite mjukare i karossen, men ändå.

Jo den är ju lite sned bakom bakhjulen.. så där ska en hjälpa mig att rikta den lite.. den var i luften när den voltade och landade bak så det var där smällen tog.. dörrar och sånt lirar bra! det som kärvar är bakluckan.. men det ska fixas!

Tackar för kommentarerna smile
Det får en att orka kämpa på mer med bilen smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
10 oktober 2008
Jo men om man tänker på min BMW som så varsamt rullade runt och hamnade på taket, din var ju på taket med och det krävs inte mycket kraft åt sidan så att säga för att den ska rubba sig lite. Men vilken tur du hade iaf om det bara är baken som är lite deffad.

Ont om hästkrafter är det gott om.

Gas til de ras!!
100 Inlägg
10 oktober 2008
satt här och läste igenom lite komentarer från folk efter din lilla olycka... fatta att jag blev pisst på dem.. du är sjukt stark som tar dig igenom detta med en spricka i ryggen och söndrig bil... jag kommer följa detta med falkögon!!!

MVH Tulldahl

Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!

Volvonörd
1 187 Inlägg
10 oktober 2008
Inte ofta jag tycker man ska laga en bil och anser som dem andra att man ska köpa en ny istället, men du har verkligen fått mig på andra tankar! Riktigt imponerad av ditt arbete och tålamod och inspiritation (stavning) med att få den hel igen, jag har kastat skiten på skroten å köpt en ny. Men skulle jag någonsin behöva laga en voltad bil så räkna med att den kommer ner till dej å ditt garage!!! Så fruktansvärt imponerad så det finns inte ord till det! Kommer att bli skitbra tror jag när du är klar! Å om du ändå ska lacka den så lacka den mattsvart som nån nämnde tidigare i tråden, som btw tog mig 45 min att  läsa igenom.... KEEP IT UP!!!!!!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

584 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Tulldahl skrev:
satt här och läste igenom lite komentarer från folk efter din lilla olycka... fatta att jag blev pisst på dem.. du är sjukt stark som tar dig igenom detta med en spricka i ryggen och söndrig bil... jag kommer följa detta med falkögon!!!

MVH Tulldahl

-Lego- skrev:
Inte ofta jag tycker man ska laga en bil och anser som dem andra att man ska köpa en ny istället, men du har verkligen fått mig på andra tankar! Riktigt imponerad av ditt arbete och tålamod och inspiritation (stavning) med att få den hel igen, jag har kastat skiten på skroten å köpt en ny. Men skulle jag någonsin behöva laga en voltad bil så räkna med att den kommer ner till dej å ditt garage!!! Så fruktansvärt imponerad så det finns inte ord till det! Kommer att bli skitbra tror jag när du är klar! Å om du ändå ska lacka den så lacka den mattsvart som nån nämnde tidigare i tråden, som btw tog mig 45 min att  läsa igenom.... KEEP IT UP!!!!!!

Tackar så mkt big_smile Himmla kul att ni gillar mitt arbete! big_smile Mycket roligare att uppdatera när man vet att det finns folk som tycker det är kul och läser big_smile Kändes riktigt tungt i början med bilen men nu så börjar de ordna upp sig! Va ute och körde en tur med bilen idag tillochmed smile Den gick förvånandsvärt bra!
Rök lite efter all olja som hamnat på motorn samt mullrade som satan eftersom jag inte har någon
ljuddämpare på tongue Den enda ljuddämparen jag hade gick åt helvette.. Har även fixat servostyrningen nu så den funkar smile Nu så ska jag bara och hämta en 16raders oljekyl nån dag här och smälla på, sen blir det mer seriös provkörning smile

Mvh. Magnus

En höstbild när han var ute ur garaget:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/482522_4vw6qa.jpg

Saab 4 Life!

Gas til de ras!!
100 Inlägg
13 oktober 2008
kan bara gratulera dig till ett snyggt jobb...

Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
13 oktober 2008
Vackert de blir.

Kommer nog med en liknande tråd snart. Voltade med min 325a. Vill inte skrota den då den va och är min drömbil.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

364 Inlägg
13 oktober 2008
Diggar att du byggt ihop den igen:D Snyggt jobbat!

584 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Tackar för alla kommentarer big_smile Känns kul att fortsätta då big_smile
Nu har jag hämtat de nya oljekylet, 16raders smile
Ska sätta dit det i helgen om jag hinner smile

Här är en bild på det

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/484855_pcquf5.jpg

Hade fint!
Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

Ready for takeoff
367 Inlägg
17 oktober 2008
Nu blir oljan kall som en vintermorgon big_smile Kommer bli riktigt bra, speciellt eftersom du måste kompensera med mer motoreffekt så den bllir varm igen wink

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

584 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Rosu skrev:
Nu blir oljan kall som en vintermorgon big_smile Kommer bli riktigt bra, speciellt eftersom du måste kompensera med mer motoreffekt så den bllir varm igen wink

Haha jajaja tongue Satsar först och främst att få ut den på gatan igen, sen blir det mer kräm tongue

Saab 4 Life!

Ready for takeoff
367 Inlägg
18 oktober 2008
haha, det blir mer kräm alltså tongue tror nog den går bra endå..

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

584 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
Rosu skrev:
haha, det blir mer kräm alltså tongue tror nog den går bra endå..

Ja kräm kan man aldrig ha för mkt utav tongue Funderar bara lite nu vart jag ska sätta oljekylarn..
Ett alternativ är att köra utan ac och sätta den där ackylen satt.. finns ingen gas i det systemet ändå..
Ett annat alternativ är att kapa lite i frontkjolen och sätta den framför intercoolern tongue
Är de någon som har annat förslag mottages de gärna big_smile

Vet inte vad som blir bäst men men..

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

Sök