2812
Sök

lånar du ut din bil?

39 Inlägg
9 juli 2012
Kebaben får folk köra när jag sitter bredvid, supran är det dock bara 1 självmordsförare och det är jag.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
9 juli 2012
Bruksbilen lånas ut till vem som helst förutom min mor.. (hon är värdens sämsta bilförare, kör sämre än min halvblinda mormor).

Miata körs enbart av mig eller ett fåtal person som är vana med liknande bilar som jag litar på. Dvs när jag också sitter i bilen.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

AKC/pro street'r
16 Inlägg
10 juli 2012
Om en vän/familj/sambon behöver låna volvon så ja, MEN det krävs att dom har minst ett par fem tusen mil i ryggen. men ingen av jänkarna lånar jag ut, ska jag ut o supa så åker vi helt enkelt med nån annan bil, original är det bara en gång. cola grogg på beiga mockasäten är inte så rockigt.

526 Inlägg
23 juli 2012
Ja, varför inte..
Kanske hade tänkt annorlunda om jag hade ägt en Aston Martin eller Bentley smile

Professional dreamer
398 Inlägg
23 juli 2012
mjaaa.. beror på till vem, helt enkelt.

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

144 Inlägg
24 juli 2012
Mina vänner och familj får låna mina bilar om det finns behov. Det är ju trots allt bara en bil!

Rumpmas
3 860 Inlägg
28 juli 2012
Nej, det blir så jobbigt om man lånar ut bilen till någon som inte "kan köra". Ligger och kör på 4:an på landsväg för att de inte hör att det finns en växel till, ligger på fyran i 30 så hela bilen hoppar, får bilen att studsa när de växlar, kör "våldsamt" med full gas och full broms före korsningar osv.

Det blir så jobbigt om man har en gammal bil och någon man vet kör illa lånar den och sedan kommer tillbaka med trasig växellåda eller ännu värre, en ifylld skadeanmälan hmm

Speciellt om denne någon saknar pengar.

Mina föräldrar tvekar jag dock inte att låna ut bilen till, dom kör bra.

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 juli 2012
Beror på vem o till vad de skall ha bilen...Bruxisen lånar jag ut till de som jag vet kan köra bil "rimligt bra", finbilarna kan andra få köra men då sitter jag med, eller åker i en annan finbil bakom...
Men om man tex vill låna bruxisen (kombi) för att frakta jord/ogräs eller liknande avfall, eller ännu bättre dra upp båten ur vattnet så blir det blankt nej, till o me med mig bakom ratten smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 045 Inlägg
28 juli 2012
har inga problem låna ut nån av bilarna, ser ingen anledning sitta snåla på en bil,,
frugan däremot brukar jag inte låna ut. svårt hitta reservdelar till hon

1 948 Inlägg
28 juli 2012
Har inga som helst bekymmer med att låna ut m3an, bilen är ju helförsäkrad.

Däremot säger jag alltid till den som lånar att vänta med att gasa tills oljan e varm och att OM dom skulle kvadda så är det dom som står för självrisk/reparation. Men sen lägger jag även till att dom inte ska vara blyga på gasen smile

Har däremot en golf från -00, den är jag mindre pigg på att låna ut då den kommit till åren och det är väll bara en tidsfråga tills nästa reparation dyker upp (brusten fjäder, koppling, motorras osv osv). Känns som en olustig situation om det händer något när den är utlånad, kan ju gärna inte kräva polarn på reparationen då. Men visst, om någon ber om att få låna så får man ju ställa upp.

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
30 juli 2012
Är väldigt "snål" med att låna ut bilen, ytterst sällan jag låter folk köra mina bilar överhuvudtaget, så dom som till slut får den "äran" ska känna sig speciella smile haha
Det har t.o.m gått så långt att många inte ens vill köra bilen då dom är rädda att det ska hända något med bilen då dom vet hur rädd jag är om mina bilar.

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

31 juli 2012
Absolut lånar jag ut bilen! det är ju bara en bil går alltid att ersätta +att det är enklare att låna bil själv när man behöver det!

Love the life you live, live the life you love

3 Inlägg
5 augusti 2012
Bruksbilen absolut. Lekbilarna är jag mer tveksam till. Beror lite på vem som frågar också.

148 Inlägg
12 augusti 2012
Lånar endast ut om jag själv åker med.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
12 augusti 2012
Tvekar inte en sekund till min far då jag får alltid ta hans bilar när jag behöver/vill smile
Så han har lånat min Lincoln väldigt många gånger.
Till kompisar? Nja, helst inte. Har aldrig lånat ut en bil till en kompis och lär dröja tills jag gör det tror jag.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

3 182 Inlägg
12 augusti 2012
till familjen lånar jag ut den men inte till nån annan.

Stolt pappa
14 Inlägg
19 september 2012
Sunkiga Voyagern har jag inga problem att låna ut.
Mondeon är MIN och endast några få får provköra den.
Men det har inte alltid varit så, för ett år sedan lånade jag ut Mondeon till en god vän och han skrapar höger framfälg.. Även däcket får ett djupt snitt.
Fälgen var inte som ny så det kändes lite mycket att kräva ersättning men det känns olustigt när märken görs av andra.

Bättre en kvick bil och kunna ta det lugnt
än en slö bil och sitta och stressa..

3 Inlägg
19 september 2012
Man lånar alltid ut bilen till polarna i nöden!

1 656 Inlägg
19 september 2012
Är väldigt skeptiskt till att låna ut 855:an, Mina vinterbilar å annat spelar ingen roll men 855:an lånas helst inte ut, De enda som får låna den är min Lillasyster samt Pappa, Dessa är de enda jag litar på så mycket så jag kan tänka mig att låna ut bilen till dom.

Nu får jag väl kommentarer om att det bara är en gammal Volvo så det spelar väl ingen roll, men det får jag ta tongue

lastbilsmekaniker
226 Inlägg
19 september 2012
lånar ut till alla utom fruntimmer för dom kan inte köra! wink
nä men frågar dom snällt så får dom flesta köra smile

det som inte dödar, gör jävligt ont!!
Religion is a group insanity. Lots of people with the same imaginary friend.

Sök