Strul med displayen Sony CDX-4180r

fajja
22 februari 2008 · 8 Inlägg

Köpte en gammal bilstereo av en kompis, en Sony CDX-4180r.  Drog hem installationsmanualen och användarmanualen från Sonys hemsida. Jag kopplade in den o så men jag upptäckte ganska snart att det inte finns nåt ljus i displayen.  Den spelar radio o cd men displayen vill inte lysa upp, jag dock se siffrorna ur vissa vinklar.

Tänkte höra om någon har nån idé... Kopplade ihop kontinuerliga strömmen och Switch/tändningsströmmen på samma eftersom jag vill kunna spela radio utan att ha tändningen på. Har provat o resetta o.s.v. Dock så lyser knappar o dyl men inte själva LCD'n.

Tacksam om någon kan komma med nåt förslag.

lurifaxen lackeraren
22 februari 2008 · 32 Inlägg

tja jag har en sån liggande med kass enhet för jag skulle byta från konstant till tändning ström men den ville inte starta mer efter det fan sa jag till mej själv men fronten ska vara hel obs jag kopplade inte  fel den ville i bara inte vara med mer

lackarn-(lurifaxen)
fajja
23 februari 2008 · 8 Inlägg

Och du vill alltså bli av med fronten ? wink Ska ge den en chans till annars är jag helt klart intresserad av fronten, även kabelhärvan om du har den kvar. Jag kikar in lite senare idag.

fajja
24 februari 2008 · 8 Inlägg

Har kikat lite på grejjerna igen och jag kan bara gissa att det är nåt fel på ljuset i fronten...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang