Såg på WTC-filmen, den me Nicholas Cage, igår kväll. När man fick se dom autentiska bilderna så fick jag världens flash back Kom ihåg nästan allt jag gjorde den dagen.
Hade precis opererat höger knä, efter en innebandyskada. Satt å spelade PS1 när min morsa ringde å sa att jag skulle slå på CNN. Trodde knappt mina ögon! Grät som ett barn när jag såg bilderna "live".
Vad gjorde ni den dagen? E ju trots allt en dag man aldrig glömmer....
Nej jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjorde då men jag bör väl ha gjort det vanliga:
Suttit vid datorn eftersom man inte kunde se ett skit på tv pga att alla kanaler avbröt allting och sände 24/7 om eller från usa.
Det var nog faktiskt det jag reagerade starkast på den dagen och veckorna efteråt, att alla vettiga program på tv sköts upp och allt som visades var samma utslitna klipp på samma plan som smäller in i samma byggnad om och om igen.
Vilken medmänniska man är ändå....
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
jag och killen låg och gosa i sängen när det hände. fy fan vilken hemsk tragedi
Byt kille då!
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
jag var i skolan sen när jag kom hem ringde en kompis och sa att jag skulle sätta på tv4 sen blev det att sitta och titta på nyheterna resten av dagen.
Jag var ute på fältövning i lumpen, så när löjtnanten kom och berättade för alla att det var ökad stridsberedskap för att terrorister flugit in i både WTC och Pentagon trodde vi honom inte för fem öre, utan att det var något dom kommit på för att få oss mer alerta.
Inte förrän nästa dag fattade vi att det var sant för då fick vi ut massa dagstidningar.
var på jobbet och hörde de på radion .. alla kunder (jobbade på kiosk på den tiden) stannade upp,tittade på varandra och var helt överens om att nu börjar 3:e världskriget....
Satt hemma vid datorn tror jag, sen rätt som det va så kom våran granne inspringades och satte på tv:n och satte sig i soffan. det är vad jag kommer ihåg
Tycker folk verkar ta skiten lite för seriöst. Alltid bra när lite amerikanare dör. ;) Men jag tyckte faktiskt det var synd att inte fler dog. Brukar tänka samma sak när det är dödsskjutningar på skolor osv också. Ska man göra nåt ska man göra det ordentligt!
Nu ska vi bara vänta på all flaming jag får tar emot nu. :P