TPC = Töntar? Eller har jag bara träffat undantaget som bekräftar regeln?

nobody
25 februari 2008 · 19 Inlägg

Ja ursäkta påhoppet i rubriken...

Men jag blev så förbannad (och full i skratt) idag. Jag och tre polare åkte från Norrköping till Österbymo (håla). Strax efter Linköping inser vi att det kan bli lite svårt att klara resterande 8,5 mil på 40 minuter för att komma i tid till vårt möte. Så vi kör kanske lite för fort...

Det dröjer inte länge innan vi kommer ifatt en ganska snygg/clean s70 med TPC loggan på nummerplåtshållaren (vi låg kanske lite nära)... Personen i volvon kanske höll 110 men när han såg oss så saktade han in och vi låg där bakom honom i dryga 80 på 90-väg. Eftersom ingen i den bilen vi färdades vid kände till vägen så bra och det ständigt kom mötande bilar fanns det inte mycket annat att göra än att ligga kvar... När det väl kom en raksträcka så blinkade vi och påbörjade omkörning när TÖNTEN i volvon började gasa. Så då fanns ju ingen anledning att köra om längre eftersom han försvann. Men bara några minuter senare kommer vi ifatt honom igen och proceduren upprepas gång på gång... Det var ju ganska uppenbart att han vill rejsa med oss.

Det bör tilläggas att polaren som körde har en tråkig och oerhört slö saab 900 från -94... Visserligen så låter den lite "häftigt" eftersom han har hål i ljuddämparen och med fyra ganska normalbyggda killar i bilen kanske den ser lite låg ut också?...

Killen i volvon hade minst 100 hk mer än saaben så varför ens försöka rejsa med oss? Är det manligt att dra en gammal saab? Kanske något att skryta med för sina töntpolare i TPC? vad vet jag?

Oj vad text det blev... en seriös fråga då.. eftersom jag själv en dag, om 20 år kan tänka mig att köpa en volvo med turbo (förutsatt att det fortfarande finns bensin på denna jord). Är det en sjukdom, blir man sådan när man kör volvo?

Perss0n
25 februari 2008 · 435 Inlägg

Tpc? :p

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
Joopet
25 februari 2008 · 72 Inlägg

Det där behöver ju inte vara något för just TPC. Tycker att det är alldeles för vanligt att man råkar ut för nån sån som vägrar släppa förbi en.

Senast redigerat av Joopet (25 februari 2008)

Tommy_P
25 februari 2008 · 396 Inlägg

min första reaktion är att jag hade gjort exakt samma sak om nån fåne ligger och inhalerar min dragkrok? det beror nog knappast på klubbtillhörighet?

Senast redigerat av pwr (25 februari 2008)

Stefan Varberg Supraman
25 februari 2008 · 2 300 Inlägg

Detta handlar nog mest om att personen i fråga inte har något bakom pannbenet, och inte att han körde volvo eller var med i någon klubb.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
vikingpower King Of The Road
25 februari 2008 · 154 Inlägg

frågan är om du är lika barnslig som orkar göra en tråd om detta?

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
25 februari 2008 · 1 290 Inlägg

Tur att ni inte låg bakom mig då hade ni suttit i dragkroken...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Mortalis VW-nörd?
25 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Vilken jävla nöt...orka leka civilsnut, eller hindra omkörningar för att hävda sig i trafiken, män alltså...

John87 Stolt Volvoägare
25 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Mortalis skrev:
Vilken jävla nöt...orka leka civilsnut, eller hindra omkörningar för att hävda sig i trafiken, män alltså...

Ja, fy. Män är svin!

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
25 februari 2008 · 1 290 Inlägg

Mortalis skrev:
Vilken jävla nöt...orka leka civilsnut, eller hindra omkörningar för att hävda sig i trafiken, män alltså...

Kanske blir förbannad om nån ligger 1m bakom???

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Mortalis VW-nörd?
25 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Vart i texten står det att de låg 1m bakom?? Var? Bara för att man lägger sig bakom någon och inväntar ett läge att köra om så betyder det inte att man lägger sig i baksätet och sover med motorhuven...

Och dessutom, idioten saktar ju ner från 110 till 80, på en 90-väg, han gör ju allting bara för att jävlas...

Aga_Diff Bärs!
25 februari 2008 · 3 456 Inlägg

Larvigaste jag har hört...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Squadron
25 februari 2008 · 1 833 Inlägg

Jag hade då fan inte gasat om bakomvarande börjat en omkörning, hade istället saktat ner som han gjorde, och sedan gasat för att se m ni hakar på. Är inte med i TPC för övrigt big_smile Men kör volvo! smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
SaabLejon ÖSM #1 -08
25 februari 2008 · 484 Inlägg

John87 skrev:

Mortalis skrev:
Vilken jävla nöt...orka leka civilsnut, eller hindra omkörningar för att hävda sig i trafiken, män alltså...

Ja, fy. Män är svin!

Låt inte din flickvän skriva inläggen åt dig wink

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
25 februari 2008 · 1 290 Inlägg

Mortalis skrev:
Vart i texten står det att de låg 1m bakom?? Var? Bara för att man lägger sig bakom någon och inväntar ett läge att köra om så betyder det inte att man lägger sig i baksätet och sover med motorhuven...

Och dessutom, idioten saktar ju ner från 110 till 80, på en 90-väg, han gör ju allting bara för att jävlas...

Låg kanske lite nära skrev han

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
25 februari 2008 · 3 404 Inlägg

Japp TPC är töntar, det ska va STCS! smile Nä allvarligt nu, snubben i volvon var väll på "lekhumör" ... Men att hindra trafik bara för att man vill rejjsa är ju oerhört moget! Nu skall man kanske inte skitkasta hela TPC och  dra igång ett tredje värdskrig mellan könen, utan snarare se snubben i volvon som en enskild individ och inte annat än att konstatera att han gjorde fel...
//Johannes

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
camaro67 Meister
25 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Men hur många är med i TPC trots att de har sån text på? Tycker de verkar vara något som man köper om man köper en volvo för att de är tufft..

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
John87 Stolt Volvoägare
25 februari 2008 · 4 913 Inlägg

camaro67 skrev:
Men hur många är med i TPC trots att de har sån text på? Tycker de verkar vara något som man köper om man köper en volvo för att de är tufft..

Klart! Varför tror du annars?
Ger ju ~15hk mer med en TPC-dekal.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
MrTurbo Better than God \o/
25 februari 2008 · 1 882 Inlägg

Finns tyvärr gott om sådana fjollor. Vill verka märkvärdiga, tuffa och balla. Sedan har de ofta inte stake nog att ragga race mot något de kan bli frånköra av utan ska bara gasa när de vet att de vinner. Sorgligt är det och de finns nog i alla typer av bilar...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
camaro67 Meister
25 februari 2008 · 6 763 Inlägg

John87 skrev:

camaro67 skrev:
Men hur många är med i TPC trots att de har sån text på? Tycker de verkar vara något som man köper om man köper en volvo för att de är tufft..

Klart! Varför tror du annars?
Ger ju ~15hk mer med en TPC-dekal.

Bara 15? Jag trodde de va 150 yikes

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang