TPC = Töntar? Eller har jag bara träffat undantaget som bekräftar regeln?

Ghurra
25 februari 2008 · 61 Inlägg

Hade han inte grön tröja också?
För såna e töntiga eller?lol
Äh, TPC (eller Volvo för den delen) har ju inget samband med den här incidenten, snubben verkade helvrickad...

Lägg ner...

<passing side - suicide>
Mazda 1300 (1975)
© Barnvagnsracer ® V70 T5
25 februari 2008 · 21 Inlägg

Tyvärr är det så här många ser klubben första gången. "Kalle" är ute med sin steg 1-3 trimmade 850 turbo och hänger av farmor på E4:an.
Men missar allt vi arangerar iform av utställningar i hela landet, strippenkörningar och bankörningar i alla dess slag.
Visst är det kul att gasa på lite ibland, men för i helvete det måste göras med förstånd.


Sen bara för att man får köpa dekaler ur klubbshopen är man inte medlem, inte heller för att man är reggad på forumet som allt för många verkar tro:rolleyes:. 30000 forumsanvändare är inte klubbens medlemsantal.lol
Medlem är en person som löst medlemskap på 400:- / år och äger en Volvo med turbo i. Lättryckare, fulltryckare, diesel eller en en ombyggd.

MVH Christoffer Zetterman - Träffansvarig 2008 TPC

ESTRANDBERG88 Hojmek
25 februari 2008 · 748 Inlägg

© Barnvagnsracer ® skrev:
Tyvärr är det så här många ser klubben första gången. "Kalle" är ute med sin steg 1-3 trimmade 850 turbo och hänger av farmor på E4:an.
Men missar allt vi arangerar iform av utställningar i hela landet, strippenkörningar och bankörningar i alla dess slag.
Visst är det kul att gasa på lite ibland, men för i helvete det måste göras med förstånd.


Sen bara för att man får köpa dekaler ur klubbshopen är man inte medlem, inte heller för att man är reggad på forumet som allt för många verkar tro:rolleyes:. 30000 forumsanvändare är inte klubbens medlemsantal.lol
Medlem är en person som löst medlemskap på 400:- / år och äger en Volvo med turbo i. Lättryckare, fulltryckare, diesel eller en en ombyggd.

MVH Christoffer Zetterman - Träffansvarig 2008 TPC

"Sen bara för att man får köpa dekaler ur klubbshopen är man inte medlem, inte heller för att man är reggad på forumet som allt för många verkar tro"

Lite där problemet ligger tror jag, vilken snorunge som helst kan ju köpa dekaler vilket medför ju att klubben kan få dåligt rykte. Nä vore bättre om man bara kunde handla prylar om man var "riktig" medlem! smile

MrTobias
26 februari 2008 · 1 297 Inlägg

Bodegan skrev:

© Barnvagnsracer ® skrev:
Tyvärr är det så här många ser klubben första gången. "Kalle" är ute med sin steg 1-3 trimmade 850 turbo och hänger av farmor på E4:an.
Men missar allt vi arangerar iform av utställningar i hela landet, strippenkörningar och bankörningar i alla dess slag.
Visst är det kul att gasa på lite ibland, men för i helvete det måste göras med förstånd.


Sen bara för att man får köpa dekaler ur klubbshopen är man inte medlem, inte heller för att man är reggad på forumet som allt för många verkar tro:rolleyes:. 30000 forumsanvändare är inte klubbens medlemsantal.lol
Medlem är en person som löst medlemskap på 400:- / år och äger en Volvo med turbo i. Lättryckare, fulltryckare, diesel eller en en ombyggd.

MVH Christoffer Zetterman - Träffansvarig 2008 TPC

"Sen bara för att man får köpa dekaler ur klubbshopen är man inte medlem, inte heller för att man är reggad på forumet som allt för många verkar tro"

Lite där problemet ligger tror jag, vilken snorunge som helst kan ju köpa dekaler vilket medför ju att klubben kan få dåligt rykte. Nä vore bättre om man bara kunde handla prylar om man var "riktig" medlem! smile

Nåja. Vilken snorunge som helst kan betala 400kr och sedan vara medlem eller hur smile

Till trådskaparen så självklart finns det idioter i alla klubbar/arbetsplatser osv osv. Är väldigt irriterande när någon kör upp i baken på en då man VET att om det händer något. Ett djur springer upp på vägen så kommer man både köra på det OCH bli påkörd bakifrån. Att sänka hastigheten bara för att jävlas är otroligt irriterande. Fine om han gasar iväg och försvinner men den här snubben förstörde ju bara, idiotiskt!

NxV ElectroRaggare
26 februari 2008 · 883 Inlägg

Summa: Idioter finns det gott om, oavsett Kön, Märke/modell.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
turboforssen Telge Drifting Team
26 februari 2008 · 5 398 Inlägg

nobody skrev:
Ja ursäkta påhoppet i rubriken...

Men jag blev så förbannad (och full i skratt) idag. Jag och tre polare åkte från Norrköping till Österbymo (håla). Strax efter Linköping inser vi att det kan bli lite svårt att klara resterande 8,5 mil på 40 minuter för att komma i tid till vårt möte. Så vi kör kanske lite för fort...

Det dröjer inte länge innan vi kommer ifatt en ganska snygg/clean s70 med TPC loggan på nummerplåtshållaren (vi låg kanske lite nära)... Personen i volvon kanske höll 110 men när han såg oss så saktade han in och vi låg där bakom honom i dryga 80 på 90-väg. Eftersom ingen i den bilen vi färdades vid kände till vägen så bra och det ständigt kom mötande bilar fanns det inte mycket annat att göra än att ligga kvar... När det väl kom en raksträcka så blinkade vi och påbörjade omkörning när TÖNTEN i volvon började gasa. Så då fanns ju ingen anledning att köra om längre eftersom han försvann. Men bara några minuter senare kommer vi ifatt honom igen och proceduren upprepas gång på gång... Det var ju ganska uppenbart att han vill rejsa med oss.

Det bör tilläggas att polaren som körde har en tråkig och oerhört slö saab 900 från -94... Visserligen så låter den lite "häftigt" eftersom han har hål i ljuddämparen och med fyra ganska normalbyggda killar i bilen kanske den ser lite låg ut också?...

Killen i volvon hade minst 100 hk mer än saaben så varför ens försöka rejsa med oss? Är det manligt att dra en gammal saab? Kanske något att skryta med för sina töntpolare i TPC? vad vet jag?

Oj vad text det blev... en seriös fråga då.. eftersom jag själv en dag, om 20 år kan tänka mig att köpa en volvo med turbo (förutsatt att det fortfarande finns bensin på denna jord). Är det en sjukdom, blir man sådan när man kör volvo?

utan tpc skulle mer än hälften av alla gorgaer lida, alla vet ju att de är saab som är volvos rivaler . helt sjukt att du ska hacka på en hel klubb bara för en person i den klubben vill rejsa lite .
skaffa nå vettigt att köra i eller sluta gnäll

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
BERNI
26 februari 2008 · 252 Inlägg

steifan skrev:
..men vi vet ju att riktiga bilar inte har turbo wink

hahaha, precis smile

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Mr_Jetta Yamaha R1 Turbo ;)
26 februari 2008 · 255 Inlägg

Du skulle försöka köra om ändå , han kanske ger sig tillslut

alex_evo3
26 februari 2008 · 56 Inlägg

totalt omoget ..

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
26 februari 2008 · 3 404 Inlägg

Mr_Jetta skrev:
Du skulle försöka köra om ändå , han kanske ger sig tillslut

Som du kanske läste va de chanslösa mot Volvon, är det få inte förbannat dummt att lägga sig i motsatt körfält bara för att ta lite större risker samt elda lite mera soppa?

Ni båda aggerade ju trotts allt helt fel så sluta gnälla. Att ligga och smeka dragkroken på framförvarande är näst intill lika respektlöst som att hindra en omkörning...
//Johannes

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
turbos4
26 februari 2008 · 369 Inlägg

Håller med TenZer.
Och nej, bara för att man har en volvo så blir man inte e "sådan" person, skulle däremot någon ligga bakom mig nära, skulle jag gjort likadant, inte flera gånger men iaf en gång, tipset till nästa gång, är att ta det lungt, det går inte så mycket fortare om man kör om en bil och kör 10-20 km/h snabbare....

Senast redigerat av turbos4 (26 februari 2008)

Avant för varje slant.
volvo240tic Egen företagare & Flockare
26 februari 2008 · 314 Inlägg

Tycker som trådskaparen.
TPC folk måste vara puckade. Speciellt dom med dekal och skylthållare.
Jag har TPC dekal på min bil även fast det inte är en turbo , dock så har jag TPC dekal på dessa bilar som har turbo på gården hemma med. Hade tom tpc streamer på min Saab 9000 Aero en gång i tiden.

Mvh Danne FD styrelse medlem ( 1999-2007 ) Turbo Performance Club

Volvo 240 turbo 4 life
Volvo 240 Turbo "Gula Faran" (1982)
Volvo S80 "S80 Extreme" (1999)
Volvo S70 "S72 Daytona" (1999)
ascona-tic
26 februari 2008 · 1 496 Inlägg

Jag hade nog lagt mig i omkörningsfilen för att göra en omkörning och sen när han börjat dumma sig hadde det blivigt höger saab framskärm mot vänster volvo bakskärm = keps buren volvokille med tappad haka.

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
Muttley
26 februari 2008 ·

Det dröjer inte länge innan vi kommer ifatt en ganska snygg/clean s70 med TPC loggan på nummerplåtshållaren (vi låg kanske lite nära)


smile var väldigt glad att de inte tvärnita för dig då. Tycker de är lika mycket idiot som ligger för nära framförvarande bil. Själv kör man med reglen att när jag inte ser strålkastarna längre på bilen bak så nitar jag till, sen så ser man hela bilen i backspeglarna igen konstigt nog.

Har du aldrig sett dekalerna som tanterna brukar ha smile Håll Avstånd - Katt i bilen big_smile

men antagligen så har inte hans körning alls med tpc att göra smile

tack för att de flesta kallar en snorunge för man bara har en dekal från en klubb fastän man inte är medlem. men man kan väl sponsra klubben ändå?

Opelmadness German cars, quality and beyond
26 februari 2008 · 8 197 Inlägg

MrTurbo skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Tur att ni inte låg bakom mig då hade ni suttit i dragkroken...

Kan tro det. smile Kan bli jag då. Idioter som inte kan hålla 90 på 90väg och vägrar gå åt sidan brukar jag lägga mig 1 meter bakom med heljus på och tutan intryckt. Klarar man inte att hålla tillåten hastighet ska man ta bussen!  (undantag finns så klart vid halka, nederbörd etc)

Håller me. Är det t.ex dubbelfiligt och nån ligger och sölar i vänsterfilen, så kryper jag lite närmare. Flyttar inte vederbörande¨på sig brukar det hjälpa med ett blink med helljuset. Funkar inte det KAn det hända att jag tutar, men flyttar dom inte på sig då, då vete fa om jag inte tog högerfilen. wink

EDIT: Ursäkta OT från tpc, men jag har också träffat på ett gäng galnngar som körde som tanter tills man skulle köra om. Då fann dom gasen! hmm Därav bilden av min hastighetsmätare i mitt galleri. Fick den fan till slut! lol

Senast redigerat av Irmscher Vectra (26 februari 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Klaesson
26 februari 2008 · 399 Inlägg

Att köpa en TPC Dekal är ju mycket Frestande men å andra sidan det e ju inget roligt att köra runt med den om man inte är Medlem ? :S

VOLVO for life
Okim Dra mig i draken!!!
26 februari 2008 · 616 Inlägg

dekagon skrev:
Detta har väl knappast nåt med Turbo Performance Club att göra? Det hoppas jag du också förstår.
Håll gärna lite avstånd i trafiken (men det är ingen anledning till att bete sig så som killen i s70n gjorde).

Mvh Daniel Karlsson
Styrelsemedlem / Webbansvarig TPC

va bra en ansvarig av nått slag på TPC .
kan du säga till dina moderatorer då att sdom slutar bete sig som profferssoprer när man frågar nått o e otrevliga för svaret kunde dom inte ge på frågan men otrevliga kunnde dom vara bra reklam det haha...


Svar på frågan: Ja du det finns nötter över allt i trafiken. o en som vill leka som han gjorde på  detta viset har antagligen inte k*k nog att göra det med likvärdig bil som han själv har.
utan måste börja leka själv i sin ensamhet med andra stackars bilister som som han själv vet inte kommer  att komma ikapp han....

hoppas ja möter honom nån gång på vägen skall ja  ligga i röven på honom trotts han ökar farten
skall han få känna... har nog iof inget med TPC att göra  iof att han  gör som han gör o är som han här
men  möter man en bil med TPC på framrutan så kan ja säga till 76% att dessa tror att dom kör en ferrari o då skall man visa respekt och tro att dom kör ifrån allt...

Senast redigerat av Okim (26 februari 2008)

Mvh// Okim // Jocke
R0b1n hej
26 februari 2008 · 291 Inlägg

jag tog iaf bort min tpc dekal när jag fick hem bilen. hatar just den dekalen.


turbo performance club har verkligen inget med min bil att göra, det är jag som skruvar i vassa grejer inte cluben smile..


låt han hålla på så. ring snuten o säg att han är påverkad eller nåt smile..


äger både volvo, saab, o ford. dom 3 som alltid är skräp smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!
peegee Forummoderator
26 februari 2008 · 2 924 Inlägg

Har detta något att göra med att Volvo är Sveriges vanligaste bilar och Turbo har varit det värsta man kan ha i en Volvo...?
+ att dekaltrim alltid varit billigaste och enklaste sättet att "styla" bilar, för att inbilla sig lite pondus?
(jo jag dekaltrimmar en del oxå men undviker sånt jag inte har anknytning till...)

Störa sig kan man gör på mycket men som sagt, TPC ska inte behöva ta skit för att det finns puckon som får tag i deras dekaler... helt obotbart och oacceptabelt!

Senast redigerat av peegee (26 februari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
nobody
26 februari 2008 · 19 Inlägg

dekagon skrev:
Detta har väl knappast nåt med Turbo Performance Club att göra? Det hoppas jag du också förstår.
Håll gärna lite avstånd i trafiken (men det är ingen anledning till att bete sig så som killen i s70n gjorde).

Mvh Daniel Karlsson
Styrelsemedlem / Webbansvarig TPC

Självklart så förstår jag detta och jag ber om ursäkt för mitt påhopp på clubben, säkert inget fel på er... Var bara så uppretad när det hände och ville skriva av mig lite...

just for the record. Det var inte så att vi låg nära honom innan han saktade in...


Det fanns nog vissa förhopppningar om att personen i fråga skulle läsa tråden och säga vad han tyckte, men så verkar inte fallet...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang