1887
Sök

Eftersnack: ÖREBRO STREET MEET #1 - Garaget.org 5:e April 2008 |

4 Inlägg
29 mars 2008
Detta ska bli trevligt!

Meister
6 763 Inlägg
29 mars 2008
WeDo skrev:
Kan man inte alla ha en liten "Gorg lapp" i framrutan t.ex där det antingen står lite fakta om bilen + erat gorg Nick eller enbart gorg-nicket... Skulle vara kul att veta vilka som är där, och så kan man ju höra av sig till vissa efter träffen smile

men men, bara ett förslag smile

De tycker jag va ett väldigt bra förslag. Bara lite basic info. Man kanske kan göra en likadan "tabell" som man har här? big_smile

3 390 Inlägg
29 mars 2008
camaro67 skrev:
WeDo skrev:
Kan man inte alla ha en liten "Gorg lapp" i framrutan t.ex där det antingen står lite fakta om bilen + erat gorg Nick eller enbart gorg-nicket... Skulle vara kul att veta vilka som är där, och så kan man ju höra av sig till vissa efter träffen smile

De tycker jag va ett väldigt bra förslag. Bara lite basic info. Man kanske kan göra en likadan "tabell" som man har här? big_smile

Typ något sånt ja... Bara kopiera allt och klistra in i Word... sen kanske skriva användarnamnet/nicket STORT överst eller nått sånt....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

1 779 Inlägg
30 mars 2008
de e väl  bara att skriva ut de man har här på garaget då? så slipper man skriva massa big_smile hahaha ja ajg vet ja e rätt lat big_smile de säger alla även hon den där som "äger" mig

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

104 Inlägg
30 mars 2008
Kanske redan skrivits om det i tråden men här kommer det iallafall:

Det är 30 km/h i vissa delar av Örebro city. Delar av cruisingen går på dessa gator och polisen är pigg på att stå på det mest oväntade platserna, t.ex. på Köpmangatan strax söder om fartbulorna.

En annan hotspot ligger ett par hundra meter söder om träffen, på Östra bangatan (den dubbelfiliga vägen in mot centralstationen. Om ni gör en höger ut på den vägen och kör söderut, passerar ni snart en ny korsning med trafikljus innan det bjuds på möjligheten att köra fortare än 70 km/h in till stan. Där mitt på 70-sträckan finns en liiiten infart till höger mot järnvägen där polisen brukar stå. Även, Kasten Otter-gatan (nära Max/Behrn Arena) är en 50-sträcka men det händer titt som tätt att de blå står där också.
Senast redigerat av qbett (30 mars 2008)

Harder Better Faster Stronger

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
30 mars 2008
Bra ni tar upp sånt, men vi hoppas alla förstår att köra försiktigt genom staden och framförallt inom hastighetsbegränsningarna.
Gäller alltså även till och från träffen, vi vill ju inte ha några onödiga tillbud på vägarna.

Mvh
Crew
Senast redigerat av SaabLejon (30 mars 2008)

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

475 Inlägg
30 mars 2008
WeDo skrev:

kommer bli idiot förklarad då man åker runt med en skylt på rutan "attackhamster"
och denna bild under smile

http://www.pal.pp.se/~freeman/attackhamster.jpg
Senast redigerat av attackhamster (30 mars 2008)

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Toker
491 Inlägg
30 mars 2008
Golf4Life skrev:
finns de något ställe att tvätta bilen på kvälls kvisten?? gör de själv hall eller så, gärna på plan mark så man slipper köra bort allt vad kofångare heter smile

ja åker från falun och de vore ju trist om bilen är helt dammig på utställningen sad för allt damm från vägarna är inte borta än.

// Nicke G

Vilken väg åker du ifrån Falun?
Ska åka ner från Gävle, kanske joinar efter vägen.
Själv så har man tvätt hos svågerns firma i Örebro, kanske nån till får följa med och tvätta.
Den ligger i Örnsro, ganska centralt.

Toker Jr 081102

107 Inlägg
30 mars 2008
Jag kommer smile

18 Inlägg
30 mars 2008
Supratok skrev:
Golf4Life skrev:
finns de något ställe att tvätta bilen på kvälls kvisten?? gör de själv hall eller så, gärna på plan mark så man slipper köra bort allt vad kofångare heter smile

ja åker från falun och de vore ju trist om bilen är helt dammig på utställningen sad för allt damm från vägarna är inte borta än.

// Nicke G

Själv så har man tvätt hos svågerns firma i Örebro, kanske nån till får följa med och tvätta.

Åker du 68:an ner? För vi blir 3 bilar som åker från Sandviken den vägen runt 5 tiden.

Toker
491 Inlägg
30 mars 2008
Kizo skrev:
Supratok skrev:
Golf4Life skrev:

// Nicke G

Åker du 68:an ner? För vi blir 3 bilar som åker från Sandviken den vägen runt 5 tiden.

Jag åker nog 67:an ner, Min bil gillar inte 68:an så värst, alldeles för guppigt så mitt avgassytem slår i.
Tycker det är sjysstare väg + motorväg från västerås till örebro.

Så om ni åker den vägen kan vi åka i en liten karavan, vi kan ju mötas där vägarna ansluts i gysinge..

Toker Jr 081102

3 390 Inlägg
30 mars 2008
Kom ihåg Statoil Brändåsen klockan 19:00 För dom som kommer från gbg och uppåt.... Samlas där innan och åker gemensamt till utställningen, för dom som vill alltså tongue

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Bimmer Freak
162 Inlägg
30 mars 2008
Supratok skrev:
Kizo skrev:

Jag åker nog 67:an ner, Min bil gillar inte 68:an så värst, alldeles för guppigt så mitt avgassystem slår i. Tycker det är sjysstare väg + motorväg från Västerås till Örebro.

En liten fundering bara åt er som kommer norrifrån...varför åker ni inte den nya fina motorvägen från Gävle till Uppsala o sedan 55:an till Enköping o därifrån vidare på E18 mot Västerås o slutligen Örebro...smile.
Är nog en gnutta längre men fan så mycket bättre väg, går nog lika snabbt som genom "skogen" wink åxå, om inte snabbare till och med. Är ju motorväg nästan hela biten då, bara 55:an o nån stump på E18 som inte är det. Har själv åkt upp och ner efter 67:an förut men inte nåmer, nu blir de bara den beskrivna vägen när jag ska upp till norrland igen o hälsa på mor o syster tongue.

Ett litet tips bara...du som verkar ha en låg bil wink

Member of Unknown Örebro

18 Inlägg
30 mars 2008
Ah ok, men vi tar nog 68:an ner iaf.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
30 mars 2008
Den som känner sig skyldig kan ju komma och hämta tillbaka sinna tändkablar ifrån min balkong snarast.

och ja.. jag vet hur dom hamnade där..

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Toker
491 Inlägg
30 mars 2008
Kizo skrev:
Ah ok, men vi tar nog 68:an ner iaf.

Ok, ses i örebro då kanske..

Toker Jr 081102

Toker
491 Inlägg
30 mars 2008
Tonket skrev:
Supratok skrev:
Kizo skrev:

Jag åker nog 67:an ner, Min bil gillar inte 68:an så värst, alldeles för guppigt så mitt avgassystem slår i. Tycker det är sjysstare väg + motorväg från Västerås till Örebro.

En liten fundering bara åt er som kommer norrifrån...varför åker ni inte den nya fina motorvägen från Gävle till Uppsala o sedan 55:an till Enköping o därifrån vidare på E18 mot Västerås o slutligen Örebro...smile.
Är nog en gnutta längre men fan så mycket bättre väg, går nog lika snabbt som genom "skogen" wink åxå, om inte snabbare till och med. Är ju motorväg nästan hela biten då, bara 55:an o nån stump på E18 som inte är det. Har själv åkt upp och ner efter 67:an förut men inte nåmer, nu blir de bara den beskrivna vägen när jag ska upp till norrland igen o hälsa på mor o syster tongue.

Ett litet tips bara...du som verkar ha en låg bil wink

Hehe..   Har åkt 67 ett antal ggr. då jag pendlat dit en hel del. Gillar den vägen, kringelkrokar du vet.. ;]

Men som du säger, guld och köra motorvägen faktiskt !
Har åkt den vägen osså, men det blir ju en del extra mil..  Och med en bil som drar lite så spar man gärna in lite då det ska slösas en del i Örebro är det tänkt..  ;]

Ja, låg är bilen allt..  Men ska flytta om avgassystem så det klarar sig bättre..   Är det som är boven, önskar man var duktigare med kap+svetsen och byggde ett ovalt system..
Men det kommer !    :]

Toker Jr 081102

4 Inlägg
30 mars 2008
niklasd skrev:
Jag kommer smile

Fint med en till ST tongue

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
30 mars 2008
ÖREBRO STREET MEET's fotografer i bokstavsordning
De finns på plats under träffen för att föreviga fina bilar under kvällen.
Ni kan vända er till dem inför träffen via länkarna nedan och på träffen.

http://www.garaget.org/forum/img/avatars/23159.jpg
Christoffer - Talvis pm

https://www1.garaget.org/users/img/hd/hdwl1-35854_m.jpg
Lincoln - SweLINC pm

https://www1.garaget.org/users/img/fa/fatxa-84229_m.jpg
Maria - Sweedie pm

https://www1.garaget.org/users/img/ku/ku17u-72561_m.jpg
Micke - Fotografen_Micke pm
Den som vill ha bilen fotograferad innan träffen på dagtid, samt dagen efter träffen kan höra av sig till mig

Mvh
Crew
Senast redigerat av SaabLejon (30 mars 2008)

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

139 Inlägg
30 mars 2008
Supratok skrev:
Golf4Life skrev:

// Nicke G

jag vet inte vilken väg än, den som är rakast och med minst gupp antar jag wink ingen mer som åker från falun ? ni som åker från sandviken bör vi ju kunna åka ihop med eller möta upp någonstans ?

och de vore ju kalas om man kunde få tvätta hos din svåres firma "Supratok". åka så man är i örebro runt 6 tiden ? tar ju typ en timme att tvätta, torka putsa rutor osv smile

/Golf4life
Senast redigerat av Golf4Life (30 mars 2008)

//Nicke, Kör Golf GTI 16v -90 och Golf mk1 cab som sommarbil och Golf syncro-87 som vinter/busbil

Sök