Eftersnack: ÖREBRO STREET MEET #1 - Garaget.org 5:e April 2008 |

Dirtymike
9 april 2008 · 1 532 Inlägg

Jag skulle själv inte vilja bli fotad o uthängd på internet!
Har blivit det än gång då tog jag kontakt med moderatorn på den sidan o dom tog bort det!
Jag känner 2 av killarna som det togs kort på efter dom hade lekt där inne.
Dom visste inte om att man INTE fick "leka" därinne! Och fick rikligt med skit från Crew, dom kunde ju gått fram o sagt det snällt utan att skrika så man hörde det ett par meter därifrån!
Ett förslag till nästa gång så tycker jag ni ska ha lite mer information om att det inte får förekomma "lek" inne på området.
Tack till en bra träff och förhoppnigsvis många efterkommande.

Jeep J20 (1978)
WeDo
9 april 2008 · 3 390 Inlägg

Turtleboy skrev:
Jag skulle själv inte vilja bli fotad o uthängd på internet!
Har blivit det än gång då tog jag kontakt med moderatorn på den sidan o dom tog bort det!
Jag känner 2 av killarna som det togs kort på efter dom hade lekt där inne.
Dom visste inte om att man INTE fick "leka" därinne! Och fick rikligt med skit från Crew, dom kunde ju gått fram o sagt det snällt utan att skrika så man hörde det ett par meter därifrån!
Ett förslag till nästa gång så tycker jag ni ska ha lite mer information om att det inte får förekomma "lek" inne på området.
Tack till en bra träff och förhoppnigsvis många efterkommande.

Skrevs ständigt i tråden..... Vart mer ska informationen finnas ? 

Detta var som sagt en utställning/träff.... Och jag personligen såg inga ytor som gjorde att det borde "lekas"....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Tyskenracing BE*CE
9 april 2008 · 419 Inlägg

men försök fixa en liten plats där folk kan börna/leka av sig lite så dom inte komme rallt för när alla andra bilar ha kanske en tävling till det osv som jag har hört/sett att några träffar har kan inte säga vilka men som sagt jag har hört och sett bilder/filmer.

MVH Niclas

Volvo R racing
Daniel_zatzy
9 april 2008 · 1 Inlägg

Att man uppför sig på en träff känns ganska så självklart. Sen är definitionen på att uppföra sig ganska så annorlunda från person till person tyvärr men att undvika att börna, sladda och hinka öl på en bilträff inne i, hyfsat, centrala Örebro borde för de flesta ha vett nog att undvika.

//d

Titta vad katten släpat in... :)
Viinikka Bas För Ditt As!!!!!!
9 april 2008 · 443 Inlägg

Kanske hade varit lugnare om det bara hade varit utställningsbilar inne på området... Alkohol kan man väl dricka bara man sköter sej smile

The Black Ghost
WeDo
9 april 2008 · 3 390 Inlägg

truckracing_ skrev:
men försök fixa en liten plats där folk kan börna/leka av sig lite så dom inte komme rallt för när alla andra bilar ha kanske en tävling till det osv som jag har hört/sett att några träffar har kan inte säga vilka men som sagt jag har hört och sett bilder/filmer.

MVH Niclas

Jooo, men inte så lätt att hitta en asfalterad plan där ägaren tillåter att man börnar dessvärre.... Här fick ju Crew tillåtelse att vistas av dhl för utställning... Om någon då börnar vem är det som får ta allt skit för det, Crew såklart.. !

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Tyskenracing BE*CE
9 april 2008 · 419 Inlägg

WeDo:
jo det kan jag förstå men om jag har fattat rätt så tillhör börna och träffar för det värkar som om många vill se på det alt börna själva men som sagt det är nog svårt att fixa ett ställe att som dom kan vara på tyvär
men jag tackar crew för en mkt bra träff det ända som kunde varit bättre va nog crusingen ett tips till nästa gång kan ju vara att pila upp slingan

MVH Niclas

Volvo R racing
WeDo
9 april 2008 · 3 390 Inlägg

truckracing_ skrev:
WeDo:
jo det kan jag förstå men om jag har fattat rätt så tillhör börna och träffar för det värkar som om många vill se på det alt börna själva men som sagt det är nog svårt att fixa ett ställe att som dom kan vara på tyvär
men jag tackar crew för en mkt bra träff det ända som kunde varit bättre va nog crusingen ett tips till nästa gång kan ju vara att pila upp slingan

MVH Niclas

Tillhör och tillhör... Står det så pass många och stylade bilar så pass tätt som det gjorde där så borde omdömmet säga nej, när tanken börna kommer upp....

Rätta mig om jag har fel, men man borde också känna av stämmningen vad som är lämpligt m.m....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Tyskenracing BE*CE
9 april 2008 · 419 Inlägg

jo det förstår jag jag hade iaf inte börnat pga vill inte åka in i en bil som va där oavsätt om jag tycker den va snygg eller inte

men den där gråa audi coupe' kunde ju iaf ha gjort det han gjorde på ett annat ställe han va inte långt ifrån några bilar

Volvo R racing
In-Sports
9 april 2008 · 156 Inlägg

Tycker inte det finns ett behov av nån sladdplan direkt i samband med en utställning. Kan man väl hållas med lite mer avsides utanför centrala delarna av Örebro där man inte stör samt vill man kolla är det väl bara att åka dit. Var ju inte direkt några prestanda monster som visade upp sej i Lördags. smile

Volvo V70 2,5T "Daily driven" (1998)
Volvo V70 "Sveriges häftigaste Volvo 2008" (2003)
Volvo 240 "Veteranen" (1978)
Fighter_87 Ö.S.M-CREW
9 april 2008 · 305 Inlägg

Utställning är utställning och vad jag själv såg så förekom burnandet på utställnings parkeringen som gick enda längst ner, dessutom vart INTE markägare särskilld glad över detta, men vi ska väl till nästa UTSTÄLLNING sätta upp ett stort plankat där de står burning strängligen förbjuden! annars får de bli nån form av burntävling för er som ska svina runt lite wink dock sysslar inte vi med detta, men iaf så tänk en gång för mkt än en gång för lite! wink // Tobbe.

Tyskstuk - JDM
----------------------------------------
Tyskt & Japanskt!
Volkswagen Golf 3 "Party-Gölfen" (1994)
S3_Nicke
9 april 2008 · 44 Inlägg

Alla bilder därifrån som togs, var kan man hitta dom?

Audi S3 "Dahlbäck Racing" (2001)
Chifen < T 00 >
9 april 2008 · 88 Inlägg

truckracing_ skrev:
WeDo:
jo det kan jag förstå men om jag har fattat rätt så tillhör börna och träffar för det värkar som om många vill se på det alt börna själva men som sagt det är nog svårt att fixa ett ställe att som dom kan vara på tyvär
men jag tackar crew för en mkt bra träff det ända som kunde varit bättre va nog crusingen ett tips till nästa gång kan ju vara att pila upp slingan

MVH Niclas

tänkt dig själv om du själv hade ställt ut din bil på utställningen o det flyger stenar i lyften och olycklitviss träffa din bil så att det blev nåt märke eller nåt . Skulle du tycka att det skulle vara roligt ??

Tror att det var många som tänkte så .. o visst ni var längst ner på parkeringen , men en sten kan flyga långt när man gör donuts eller nåt liknade !!
Och vad jag tror så var det nog inte så många som tyckte om börnandet eller nåt liknade på en utställning.

Och det som fighter sa , markägaren vart ju inte så glad heller när man har börn spår.

Mvh :

Chifen
Fredrik-79
9 april 2008 · 2 164 Inlägg

Om man ska kunna annordna nått ställe att burna på måste de först och främst vara tillåtet och ha ägarens godkännande.
Sen att man har de på behörigt avstånd från utställningen och att de bara ska va en bil åt gången.
Att bara burna på en parkering och tro de är tufft förstör bara för andra som vill ha nått lagligt som man kan fortsätta ha i framtiden.
Kan man inte acceptera de så kommer man ju inte kunna annordna bilträffar i framtiden.
Vilket vill man ha?

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Fotografen_Micke Fotograf/Ljudbyggare
9 april 2008 · 781 Inlägg

rosten1000 skrev:
Nu startar vi en ny tråd mitt i denna trådsmile
Är det någon mer än jag som vill ha en ny träff?
I så fall. Då kanske det behövs fler folk som jobbar på och med träffen.
Vilka mer än jag är intresserade. Kroka på denna lista i så fall.
Så kan arrangörerna välja och vraka om dom är sugna på att skapa en ny träff och vill ha hjälp.

Lista på frivillig arbetskraft för en ny träff.

1. Rosten1000
2. Chifen
3. Fotografen_Micke

Unknown_Orebro
10 april 2008 ·

1. Rosten1000
2. Chifen
3. Fotografen_Micke
4. Woodpecker

J-P-R DO IT LOW STYLE
10 april 2008 · 1 342 Inlägg

Woodpecker skrev:
1. Rosten1000
2. Chifen
3. Fotografen_Micke
4. Woodpecker

Ni behöver inte skriva i tråden, jag har en egen lista och det är den vi går efter sedan.
Om ni nu inte tänkt göra en egen träff ? smile

Btw Woodpecker, du har PM.

Super_Micke Bildrulle
10 april 2008 · 499 Inlägg

Ska det vara så svårt att sköta sig på en träff som är arrangerad på någon annans mark? Nu åkte jag förbi där på måndag morgon och det såg förvånansvärt rent ut, troligen på grund av att det städats rätt friskt.

Till nästa träff får vi nog köra på absolut alkoholförbud, oavsett om det är lättöl, ICA cider eller starksprit.

Förstör stämningen rätt bra när folk ska stå och svina och ha sig, kan ju nämna 740 limon långt ner på parkeringen.

Jag kan tänka mig hjälpa till att hålla alkohol borta. Men det gäller att vara övertydlig med information om sånt. Skyltar vid infart, skyltar inne på området och kanske en snabb påminnelse från personalen vid infarten som även informerar om vad som händer om man skulle välja bryta mot den förhållningsregeln. Avhysning, dvs bli utslängd från området. Finns massor med folk som kommer dit bara för att ha kul, snacka skit med andra bilintresserade, kolla på andras bilar osv. Behövs ingen alkohol, vill folk supa på bilträffar får dom anordna en egen.

Crew kanske kan ha något sånt här i beaktande inför nästa träff...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
WeDo
10 april 2008 · 3 390 Inlägg

Supra_Micke skrev:
Ska det vara så svårt att sköta sig på en träff som är arrangerad på någon annans mark? Nu åkte jag förbi där på måndag morgon och det såg förvånansvärt rent ut, troligen på grund av att det städats rätt friskt.

Till nästa träff får vi nog köra på absolut alkoholförbud, oavsett om det är lättöl, ICA cider eller starksprit.

Förstör stämningen rätt bra när folk ska stå och svina och ha sig, kan ju nämna 740 limon långt ner på parkeringen.

Jag kan tänka mig hjälpa till att hålla alkohol borta. Men det gäller att vara övertydlig med information om sånt. Skyltar vid infart, skyltar inne på området och kanske en snabb påminnelse från personalen vid infarten som även informerar om vad som händer om man skulle välja bryta mot den förhållningsregeln. Avhysning, dvs bli utslängd från området. Finns massor med folk som kommer dit bara för att ha kul, snacka skit med andra bilintresserade, kolla på andras bilar osv. Behövs ingen alkohol, vill folk supa på bilträffar får dom anordna en egen.

Crew kanske kan ha något sånt här i beaktande inför nästa träff...

Precis... Till skillnad från krogen behöver man ju inte supa bilarna snygga wink

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
brelasten
10 april 2008 · 274 Inlägg

WeDo skrev:

Supra_Micke skrev:
Ska det vara så svårt att sköta sig på en träff som är arrangerad på någon annans mark? Nu åkte jag förbi där på måndag morgon och det såg förvånansvärt rent ut, troligen på grund av att det städats rätt friskt.

Till nästa träff får vi nog köra på absolut alkoholförbud, oavsett om det är lättöl, ICA cider eller starksprit.

Förstör stämningen rätt bra när folk ska stå och svina och ha sig, kan ju nämna 740 limon långt ner på parkeringen.

Jag kan tänka mig hjälpa till att hålla alkohol borta. Men det gäller att vara övertydlig med information om sånt. Skyltar vid infart, skyltar inne på området och kanske en snabb påminnelse från personalen vid infarten som även informerar om vad som händer om man skulle välja bryta mot den förhållningsregeln. Avhysning, dvs bli utslängd från området. Finns massor med folk som kommer dit bara för att ha kul, snacka skit med andra bilintresserade, kolla på andras bilar osv. Behövs ingen alkohol, vill folk supa på bilträffar får dom anordna en egen.

Crew kanske kan ha något sånt här i beaktande inför nästa träff...

Precis... Till skillnad från krogen behöver man ju inte supa bilarna snygga wink

haha då haru inte sett många bilar hör ju ja det tongue

fyllo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang