Eftersnack: ÖREBRO STREET MEET #1 - Garaget.org 5:e April 2008 |

Tobbe_S40
14 april 2008 · 19 Inlägg

Vart är alla bilder efter träffen!!!!!!!!

Senast redigerat av Tobbe_S40 (14 april 2008)

S40 Power
VilleV
14 april 2008 · 193 Inlägg

Kan samman ställa lite länkar där bilder finns från träffen

Av vässmar

Av SweLINC

Av Ziken

Av Fotografen_Micke

Av Sweedie

Har ni bilder från träffen vänligen skicka ett PM så lägger jag till er i listan.

Mvh Crew

Senast redigerat av VilleV (14 april 2008)

nicx FREAK !
15 april 2008 · 250 Inlägg

kan alla diskusioner om burnouter och svineri läggas ner ? crew har tydligt sagt att burnouter och alkohol inte hör hemma på deras träffar VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ SVÅRT ATT FÖRSTÅ ? varför inte bara ta det lungt och njuta av bilarna och sällskapet ?

MVH / nicx

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen
rosengren1
15 april 2008 · 77 Inlägg

rosten1000 skrev:

rosengren1 skrev:
några killar från laxå fick markägarens tillåtelse att ha burntävling i somras, det enda som behövdes var en stålskiva så det inte blev massa gropar och spår i asfalten, så det blir inga problem smile

det kanske är ett tips till er förresten? en skiva som folk kan burna lite på!

Har du svårt att förstå saker?????
Varför skulle dom fixa en platta att börna på????
Arrangörerna fixade en utställning. Ingen börnträff. Måsta man hålla utställingen inomhus för att du skall förstå? Vill du göra donuts, åk någon annan stans. Expempelvis mässparkeringen. Så slipper du få skäll av arrangörerna.
Man skrev tydligt att man ville att folk skulle ta det lugnt på massor av ställen i tråden.
Ändå är du gnällig på att dom skrek åt er!
Var glad att du inte fick stryk.
Hade du gjort fel saker på en Chopper träff så hade du kanske haft något att klaga över. (smärta)
På den tiden som jag var med i MC klubb så slängde vi ut folk med våld när dom gjorde fel.
Allt enligt principen "gör man fel så gör det ont"

Istället för att lägga ner tid på att käbla om saker som NI har gjort fel så lägg ner tiden på något vettigare istället
Som att fixa en egen börnträff eller anmäl dig som medhjälpare till nästa träff istället.

ta det lugnt nu, jag tror knappast att någon normal människa skulle spöa någon för att den sladdat, inte Crewet på denna träff som var iallafall, men kanske på Mc träffar ja, då får jag passa mig för dig nästa gång.du låter våldsam..det med plattan var bara ett tips om de inte ville ha märken i asfalten, och om folk kände för att burna bland folk kunde dom göra det på den. var inte så jävla sur och tvär!

vi gör ett nytt försök nästa gång, om vi är välkomna, lovar att hålla oss i skinnet tills vi är utanför området!
ni vet säkerligen att allt jag ville var en trevligare tillsägelse, åtminstonde första gången:)

mvh jonas

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!
Volkswagen Vento CLX "Fatboy" (1997)
Christian L
15 april 2008 · 13 Inlägg

Träffen vart ju riktigt bra och massor med folk o fina bilar. Men de är väl självklart att det blir sura miner från dom som anordnar träffen när "några" ska styla med bilen o börja börna o sladda. Är väl ingen som förtjänar att åka på en snyting för de, men hur kul är de när nån får sin bil blästrad bara för att nån gaskåt 18åring ska va frän o visa att han kan börna. Ja såg inte mkt sånt när ja va där utan fick nästan bara en possitiv bild av de hela. Måste oxå påpeka att de inte bara är dom i 18-19års åldern som stökar. Gick 3 killar i 25-30års åldern och titta på min lillebrors bil som han ställde ut. Ena killen viskar då till sin kompis "spill öl på bilen" Ja ställer mig ju frågan hur pass många besök hos psykologen en sån herre skulle behöva. Jävla avundsjuka svin!! Tur för han att dom inte gjorde nått, för då hade boxar handskarna dragits på, fyfan säger ja.

Ja tror nästa träff blir ännu bättre, är ju jätteskoj att de blir seriösa träffar här i stan.

mvh

Fredrik-79
16 april 2008 · 2 164 Inlägg

rosengren1 skrev:
ta det lugnt nu, jag tror knappast att någon normal människa skulle spöa någon för att den sladdat, inte Crewet på denna träff som var iallafall, men kanske på Mc träffar ja, då får jag passa mig för dig nästa gång.du låter våldsam..det med plattan var bara ett tips om de inte ville ha märken i asfalten, och om folk kände för att burna bland folk kunde dom göra det på den. var inte så jävla sur och tvär!

vi gör ett nytt försök nästa gång, om vi är välkomna, lovar att hålla oss i skinnet tills vi är utanför området!
ni vet säkerligen att allt jag ville var en trevligare tillsägelse, åtminstonde första gången:)

mvh jonas

Nu får du ta och ge dig!
Reglerna för träffen stod klart och tydligt i början av tråden.
Följs inte dom har dom som annordnar träffen fulla rättigheter att avvisa personer som inte följer reglerna för de inte va allmän plats utan ett privat område.
Om de inte passar så skit i att komma nästa gång då.
De är inte upp till dig att bestämma reglerna eller om de blir tillsägelse eller om dom ska bli avvisade direkt de är dom ansvariga för träffen som bestämmer de.
Sen hur de är på andra träffar är ju en annan sak.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
SweHedis
16 april 2008 · 238 Inlägg

jag tycker festen va bra , blir de nån mer?

JP Samlare
Volvo 945 "JP mk18" (1992)
Ford Galaxie 500 "The Champion AirRide" (1964)
Chevrolet Impala "Stella" (1965)
Fredrik-79
16 april 2008 · 2 164 Inlägg

De är ju de som återstå att se hur de blir!roll
Hade jag bara orkat hade jag varit med och planerat men så är inte fallet just nu.
Men de kommer att märkas hur de blir och infon kommer i god tid om de blir.

MVH

F

Senast redigerat av Fredrik-79 (16 april 2008)

Saab 9-5 SE (2001)
nicx FREAK !
17 april 2008 · 250 Inlägg

det som är gjort är gjort kan vi skippa allt snacka om burnouter och annat nu ? så vi kan börja snacka om nästa träff !

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen
Fredrik-79
19 april 2008 · 2 164 Inlägg

nicx skrev:
det som är gjort är gjort kan vi skippa allt snacka om burnouter och annat nu ? så vi kan börja snacka om nästa träff !

Är du med och planerar???

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
nicx FREAK !
21 april 2008 · 250 Inlägg

Fredrik-79 skrev:

nicx skrev:
det som är gjort är gjort kan vi skippa allt snacka om burnouter och annat nu ? så vi kan börja snacka om nästa träff !

Är du med och planerar???

MVH

F

nepps men börjar tröttna på burnout konversionen så skippa det snälla så kan vi börja snacka om nästa träff eller nått annat ... mvh

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen
Fredrik-79
22 april 2008 · 2 164 Inlägg

Har nån nått som dom skulle vilja se på en örebro träff om de blir flera och så vad de är.
Tips är alltid välkommet om de ska blir fler träffar!

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Koolgatta
22 april 2008 · 104 Inlägg

Fredrik-79 skrev:
Har nån nått som dom skulle vilja se på en örebro träff om de blir flera och så vad de är. Tips är alltid välkommet om de ska blir fler träffar!

Jag vill se:

Bättre styrning inför och under träffen. Vem gör vad, hur och när?
En speaker med ett manus, mikrofon och PA-system.
Indelning av området efter märke alt. styling-klass.
Samarbete med märkesklubbarna.

Ah just, massa snygga bilar vill jag också se.

Harder Better Faster Stronger
Klevestedt
22 april 2008 · 18 Inlägg

pajetbej skrev:

Fredrik-79 skrev:
Har nån nått som dom skulle vilja se på en örebro träff om de blir flera och så vad de är. Tips är alltid välkommet om de ska blir fler träffar!

Jag vill se:

Bättre styrning inför och under träffen. Vem gör vad, hur och när?
En speaker med ett manus, mikrofon och PA-system.
Indelning av området efter märke alt. styling-klass.
Samarbete med märkesklubbarna.

Ah just, massa snygga bilar vill jag också se.

Håller med, skulle vara perfekt med en speaker så det inte uppstår sån förvirring och att allt är uppstyrt smile annars tkr jag inte alls de var nåra fel med träffen, den var helt över förväntningarna wink Keep it up

SaabLejon ÖSM #1 -08
22 april 2008 · 484 Inlägg

Tackar för de orden och konstruktiv kritik tar vi gärna åt oss om det är genomförbart samt möjligt för träffens bästa. Så skriv gärna fler tips om ni har smile


I dagsläget har crew haft en träff och börjat diskutera, så mer info kommer smile

Mvh
saablejon / Crew

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17
In-Sports
25 april 2008 · 156 Inlägg

Åker Golf 2a på nästa träff så man slipper oroa sej för diverse stjärnskott som ska burna och försöka drifta...

Volvo 240 "Veteranen" (1978)
Volvo V70 "Sveriges häftigaste Volvo 2008" (2003)
Volvo Xc90 "Widebody By Design By HK" (2004)
SaabLejon ÖSM #1 -08
25 april 2008 · 484 Inlägg

In-Sports skrev:
Åker Golf 2a på nästa träff så man slipper oroa sej för diverse stjärnskott som ska burna och försöka drifta...

Kan vi i samarbete med markägaren ordna en dedikerad yta dvs övervakad och väl avgränsad från andra bilar och med erfoderlig säkerhetsutrustning, kan det bli en burn-out-contest  på träffen.
Annars är det ett BIG NO-no !

Mvh
saablejon / Crew

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17
bluelight turboabstinens
25 april 2008 · 442 Inlägg

SaabLejon skrev:
Tackar för de orden och konstruktiv kritik tar vi gärna åt oss om det är genomförbart samt möjligt för träffens bästa. Så skriv gärna fler tips om ni har smile


I dagsläget har crew haft en träff och börjat diskutera, så mer info kommer smile

Mvh
saablejon / Crew

Än en gång, bra gjort av er! Kommer säkert ännu fler folk från andra städer nästa träff (om det blir någon, men det antar jag) nu när folk ser att det är redigt mycket bilar på Örebro Street Meet.

Något som "saknades", bättre uppdelning mellan utställare och vanliga, blev nästan lite blandat. Svårt förstår jag då mängden folk som kom inte ens fanns i fantasin.

En speaker som berättar vad som händer osv. Kanske köra upp bilar på någon plattform/tomma parkeringsrutor och berätta vad som är gjort med dem, ljud, prestanda, styling osv.

Nån akitivitet förutom just utställning och allmänt snack, exempelvis burnout contest, någon som kan stunta med MC/moped, ljudtävling.

ocertifierad klåpmekare
Koolgatta
25 april 2008 · 104 Inlägg

Är gamla DHL-lagret tomt? Om det är det och de inte byggt om för mycket sedan det användes så finns det gott om utrymme för något lite mer ordnat. Mini-Elmia i Örebro smile

Harder Better Faster Stronger
Viinikka Bas För Ditt As!!!!!!
6 maj 2008 · 443 Inlägg

pajetbej skrev:
Är gamla DHL-lagret tomt? Om det är det och de inte byggt om för mycket sedan det användes så finns det gott om utrymme för något lite mer ordnat. Mini-Elmia i Örebro smile

Hehe. Det låter inte så dumt. smile Vill ju ha mkt träffar o mkt bilar o så i Örebro. wink

The Black Ghost
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang