Saab 9000 Aero-X "500hk saab" (nya bilder på sista sidan!)

blackcrack
18 mars 2008 · 19 Inlägg

så jävla najss! , lycka till !

_Terese_
24 mars 2008 · 1 Inlägg

Fan så fräsigt det blir smile

Hammarslag Inläggskritiker
26 mars 2008 · 990 Inlägg

Saaben kommer gå bra i sommar, annars hänger jag mig i elementet wink

Tackar för alla uppmuntrande inlägg smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
skutte Bilrekonditionerare
27 mars 2008 · 453 Inlägg

Tror det är många som väntar på update nu wink

MVH Rikard
Hammarslag Inläggskritiker
28 mars 2008 · 990 Inlägg

skutte skrev:
Tror det är många som väntar på update nu wink

Jaaa det hela ligger på is just nu, tappat suget helt o hållet skumt nog även fast bilfan är i princip komplett :-S bara montage kvar sen köra.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Kayhan
15 april 2008 · 407 Inlägg

Nog fan för att jag inte gillar saab, men detta var väl bland det roligaste jag sett:D och nu menar jag inget negativt;)

IzaaL
7 maj 2008 · 49 Inlägg

Ser riktigt bra ut!!

Gizmojohan
7 maj 2008 · 3 295 Inlägg

se nu fan till att få igång på den där bilen, så kan du ju bjuda på ett "åk" sen wink

Markolainen
7 maj 2008 ·

Grymt bygge! Hoppas nu lådan håller också.smile
Har själv haft lite planer på en 9000 och detta gjorde mig lite mer sugen måste jag säga.

Grattis till fotbojjeavtagandet också.wink

Hammarslag Inläggskritiker
15 maj 2008 · 990 Inlägg

En uppdate till alla. Lådan ska lämnas in hos TM-Racing den 23/5, ett litet bakslag 7500kr går det på och få diffen (quaife) monterad, men då byts iofs alla lager i lådan + att 95ans uppgraderingssats stoppas i, (vad den nu består av)
Hoppas på att kunna sätta igång snart, fotbojan är ju av nu med men har haft fullt upp med annat än bilen (festa & vara ute) smile men satte mig i saabfan igår för att samla lite motivation o den kommer sakta men säkert smile
Kul att det finns folk som bryr sig.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Rallyhalle
15 maj 2008 · 4 299 Inlägg

Fan va nice smile
Jävligt grymt bygge låter de som så mycke bilder hoppas jag på tongue (förmodligen dom andra också wink)

//Jacob

Labello
15 maj 2008 · 7 Inlägg

Kommer att bli jävligt bra väntar bara på att få se dig ute på vägarna nångång big_smile

ESTRANDBERG88 Hojmek
16 maj 2008 · 748 Inlägg

Jobba på blir ju kalas bra! big_smile

Hammarslag Inläggskritiker
3 juni 2008 · 990 Inlägg

Lådan inlämnad hos TM-Racing förra fredagen iaf, 8065kr gick den notan på.
Nya lager i hela lådan, 93ans knäckhylsa och 95 uppgraderingssatts m.m + quaife diffen monterad.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Rallyhalle
3 juni 2008 · 4 299 Inlägg

Hammarslag skrev:
Lådan inlämnad hos TM-Racing förra fredagen iaf, 8065kr gick den notan på.
Nya lager i hela lådan, 93ans knäckhylsa och 95 uppgraderingssatts m.m + quaife diffen monterad.

Låter kalas de du wink (förutom priset dårå roll ) Hoppas du fått mer motivation nu så att vi får se bilen rulla inom en framtid som inte e allt för avlägsen smile

//Jacob

Hammarslag Inläggskritiker
3 juni 2008 · 990 Inlägg

Rallyhalle skrev:

Hammarslag skrev:
Lådan inlämnad hos TM-Racing förra fredagen iaf, 8065kr gick den notan på.
Nya lager i hela lådan, 93ans knäckhylsa och 95 uppgraderingssatts m.m + quaife diffen monterad.

Låter kalas de du wink (förutom priset dårå roll ) Hoppas du fått mer motivation nu så att vi får se bilen rulla inom en framtid som inte e allt för avlägsen smile

//Jacob

Motiveringen är faktiskt ruskigt låg ändå, men det hela känns lite närmare ett slut nu smile
Det är inte mycket o göra igentligen en bosch 044 pump o en sinterlamell sen lyfta i allt o köra kort o gått.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
3 juni 2008 · 6 170 Inlägg

Skulle du inte ha drevsatsen från Quaife eller var det längre fram ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Rallyhalle
3 juni 2008 · 4 299 Inlägg

Hammarslag skrev:

Rallyhalle skrev:

Hammarslag skrev:
Lådan inlämnad hos TM-Racing förra fredagen iaf, 8065kr gick den notan på.
Nya lager i hela lådan, 93ans knäckhylsa och 95 uppgraderingssatts m.m + quaife diffen monterad.

Låter kalas de du wink (förutom priset dårå roll ) Hoppas du fått mer motivation nu så att vi får se bilen rulla inom en framtid som inte e allt för avlägsen smile

//Jacob

Motiveringen är faktiskt ruskigt låg ändå, men det hela känns lite närmare ett slut nu smile
Det är inte mycket o göra igentligen en bosch 044 pump o en sinterlamell sen lyfta i allt o köra kort o gått.

Va väntar du på, ut o mecka då tongue wink
Nää men jag vet hur de, när allt bara ligger breve har man ingen lust alls. Men när allt börjar falla på plats kommer du nog bli mer o mer motiverad ska du se wink

//Jacob

Ellertz Norrlänning
4 juni 2008 · 1 453 Inlägg

Jäklar vilket monster de börjar bli.. lite synd att de är Fwd bara, blire nog lite svårt att hantera om man är ovan.. smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Hammarslag Inläggskritiker
4 juni 2008 · 990 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Skulle du inte ha drevsatsen från Quaife eller var det längre fram ??

Det var tills nästa sommar smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang