SNÖÖÖÖ (snö tråden för skåne)

Darkie dARKiE
5 mars 2008 · 5 031 Inlägg

Vi har inte haft någon snö i hässleholm ialf ; )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Allx
5 mars 2008 · 321 Inlägg

Nää fan, snö vill vi inte ha nu:P

EViLution!
Klaesson
5 mars 2008 · 399 Inlägg

Ja vill inte ha snö nu. har satt på sommardäck ju. Får ta mossans bil te jobbet imon bara för det :S

VOLVO for life
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
5 mars 2008 · 1 171 Inlägg

ingen snö i sikte i Osby i norra skåne iaf...

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Tuppjuck
5 mars 2008 · 63 Inlägg

Fy fan avd trött jag blir!
Nu har kristinehamn fått snö ocksåhmm

Machin Fartmissbrukare
5 mars 2008 · 1 302 Inlägg

alltså ja måste bara fråga... hur kan man sätta på sommardäcken redan? okej att ni inte har lr har haft snö.. men d e juh bara början av mars... kan juh komma snö vilken dag som hellst... rent idiotskt om man frågar mig..

men men..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
beta
6 mars 2008 · 804 Inlägg

Machin skrev:
alltså ja måste bara fråga... hur kan man sätta på sommardäcken redan? okej att ni inte har lr har haft snö.. men d e juh bara början av mars... kan juh komma snö vilken dag som hellst... rent idiotskt om man frågar mig..

men men..

I år har vi knappt ens haft minusgrader här nere, oftast runt 5-10c, innan förrgår har vi nog bara fått snö 1 eller 2 gånger och det har varit borta igen efter ett fåtal dagar. smhi gick förra veckan ut och sa att vi har vår, 20cm höga påskliljor, så ja, inte konstigt många får för sig att sätta på sommardäcken.
Själv har jag iaf kvar vinterdäcken på. smile

alex_side Neerd
6 mars 2008 · 1 596 Inlägg

Montana86 skrev:
samt några tips på bra ställen att öva sladdar på?

Väla Centrum !!

eller hamnen... rondellen e najss ...

Det tackar jag förbig_smile var bara lite rädd för det med väla:P hörde det var ngn som fick 800 böter för vårdslöshet i trafik där en gång?

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Opelmadness German cars, quality and beyond
6 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Hur kan det komma sig att det finns en tråd för snö i skåne? roll
Det kom ju snö här med ikväll. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Jolle87
6 mars 2008 · 1 585 Inlägg

Nu regnar det här så allt försvinner nu:)

Kesler
6 mars 2008 · 3 650 Inlägg

Inatt kom det typ en halv decimeter snö stockholm, men sen när man vakna runt 13 tiden så vare  sommar igen big_smile

rang Lasbilschaufför
6 mars 2008 · 34 Inlägg

Kör lastbil på malmö. Ska ner ikväll igen. Har snöat på kvällarna nu i veckan och sen vart fint dagen efter igen å så rapporteras det om massa olyckor för det har vart halt på morgonen. Verkar faktist som att Skåningar, eller iallafall malmöbor, inte kan köra bil när det är halt... wink

www.norssmotorsport.se
www.johankarlsson.se
Kör: Renault Megane Sport -06
klimpan
6 mars 2008 · 2 600 Inlägg

loudness skrev:

klimpan skrev:
här i karskrona ha det redan börja slå ut på träden och så även blommor ha kommit smile så nej inte snö   nu vill jag ha vår istället (;

jag hoppas verkligen att de inte blir snö i kkr ska ju va ute från och med nästa vecka

vi brukar klara oss vi bor ju så nära havet så bruka bli reng iställe tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
NJ_
6 mars 2008 · 2 118 Inlägg

Machin skrev:
glad över snö... i mars?? ... d har vi juh haft sen ifjol wink


men ja förstår dig.. e riktit najs me snö smile

haha håller med, är ju knappt snö som kommer där nere.. är väl mer som lite slask bara.. xD
Kom upp te norrland så ska ja ta me er på en sladdrunda tongue Isdäck + sjön = lattjo big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
6 mars 2008 · 605 Inlägg

Jag klarar ju då mig alldeles utmärkt utan den vita skiten som faller ifrån himlen!
Satte sommardäck på volvon för typ 3veckor sedan efter en punktering på vinterdäcken...som endå knappast behövts under hela vintern som gått...
Men tacka F*N för att det tok snöade på hallandsåsen i natt när vi skulle köra över den....vart till att krypa hem för det var halt under tassarna! Men men det var säkert en tillfällighet bara....hoppas jag...

Men men vi vet la alla att mars-vädret kan var mkt skiftande här nere i söder så jag ska då knappast klaga...men jag önskar iaf att det var det sista av snö jag såg denna "vintern"!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
alex_side Neerd
6 mars 2008 · 1 596 Inlägg

fattar inte hur ni kan ha ngt emot snööbig_smile det är mysigt,och man kan ha kuuul med det=D säger inte att det är ngt fel på sommaren men innan den börjar vill jag iaf ha 2 dagar till med snööbig_smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
NJ_
6 mars 2008 · 2 118 Inlägg

alex_side skrev:
fattar inte hur ni kan ha ngt emot snööbig_smile det är mysigt,och man kan ha kuuul med det=D säger inte att det är ngt fel på sommaren men innan den börjar vill jag iaf ha 2 dagar till med snööbig_smile

precis big_smile snö e skitkul ^^

D.i.l.l.i.g.a.f
firefreak Eldknast
6 mars 2008 · 915 Inlägg

Att köra i snöväder är inga problem. När det blir ren isgata däremot, så är det oftast det som gör att folk åker av vägen. Att det råder ett allmänt motstånd mot dubbdäck här nere i skåne kan jag inte förstå med tanke på hur många som åker av vägen så fort det blir isgata. Dubbdäck är det enda som hjälper då, folk verkar inte fatta det. Har aldrig haft problem med greppet på mina bilar med bra dubbdäck.

Att köra bil i norrland på vintern går inte att jämföra med skåne, fattar inte ens att folk försöker jämföra det.

Tiden är rolig när det går fort... :)
Smajly
6 mars 2008 · 3 059 Inlägg

Ja lite snö kom de för nån dag sen.. Kul att det kom nått iallafall så Moa fick uppleva sin första snö..
http://iloblog.clippern.se/moa?ShowFile&image=1204651689.jpeg

Nu e ju allt borta igen.. tradigt.. Kommer de kan de ju få ligga ett tag..

alex_side Neerd
17 mars 2008 · 1 596 Inlägg

älska snöööbig_smile men det vill inte lägga sig här i hbg^^ men det kommer nog

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang