Såg en som hade gjort en likadan planering som denna o tycker att det är en bra sätt att få det gjort inom en tidsplan. kommer säkert göra några förändringar o sånt, men här har ni den.
Januari
Slipa ner bilen. Lämna den på lackning.
Februari
Börja grundarbete på flaket Montera skärmar, dörrar, huv. Spraya underredsskydd under hytten, balk och inner skärmarna. Montera på motorn och låda. Montera Kardan Montera allt från usa ordern. Börja med elsystemet
Såg en som hade gjort en likadan planering som denna o tycker att det är en bra sätt att få det gjort inom en tidsplan. kommer säkert göra några förändringar o sånt, men här har ni den.
Januari
Slipa ner bilen. Lämna den på lackning.
Februari
Börja grundarbete på flaket Montera skärmar, dörrar, huv. Spraya underredsskydd under hytten, balk och inner skärmarna. Montera på motorn och låda. Montera Kardan Montera allt från usa ordern. Börja med elsystemet
Mars
få igång bränslesystemet Bromssystemet
sen kan jag inte planera mer än så länge
Det är bra att lägga upp en plan annars så gör man lite här och lite där, tillslut har man rivit hela bilen och har ingen koll på hur lång tid det tar att sätta ihop. Min plan kommer nog att spricka på dörrsidorna.
Tyvär har jag inte ett ordentligt garage att hålla på med letar garage som tusan... bilderna suger på grund av dåligt ljus och mobil kamera. Men den ska in på lack i veckan så då kommer lite bättre bilder kan ja lova
I morgon åker jag direkt o hämtar formen och de nya plastade inner skärmarna. sen så får man hoppas att UPS har kommit förbi o lämnat mitt paket från the us! totalt 9000kr kostade allt få hem med frakt o tull, bara rollpan i Sverige kostar den över 2000kr. och jag kollade upp vad en sån där bränsle enhet som sitter pumpen ska sitta kostar i Sverige och den också gick på 2000kr. så jag är nöjd med köpet, men skulle vara bra mycket bättre om man gick ihop några stycken för att beställa då frakten är runt 300dollar. det blir säkert fler bestälningar därifrån så hör av dig om du ser något kul på sidan som du vill ha.. finns de flesta modellerna, tillomed volvo! www.summitracing.com
Först åkte jag och kollade om mina innerskärmar var klara, men det var de inte. Han hade precis börjat men får de nästa fredag! bilder på det!
Plasta form innerskärmarna.. klart på nästa fredag
Sen åkte jag till lackfirman som ska lacka, kollade hur det gick. De hade lakt på slipgrund på skärmarna och dörrarna m.m. hytten är inte är inte klar än. Men han trodde att de skulle få färg på det typ som på tisdag bilder på det!
grillen
de helt nya skärmarna o huv
batteri grej. ska sitta på innerskärmen
huv
dörrarna som hade några bucklor, men fina nu
skärmen
hytten
hytten! det var lite tur att jag åkte dit o kollade hur det låg till. det hade blivit ett missförstånd om väggen bakom soffan att den inte skulle bli grå. samt B stolpen. men det är löst nu.
Här blire färg snart söru!
najsnajsss
hyttens bak
Sen efter lacken åkte jag hem o tog emot mitt fina paket från summit! fina grejer söru! Bilder på det!
Usa grejorna !
rollpan! om det finns intresse, så kan jag gjuta av den och plasta nya till en billig peng! PMa mig. eller maila.. eller i tråden
jag är lat jag, jag köper så att det passar på ängång! den här grejen gör så att man slipper ha handtaget på utsidan av flaket på lämmen. dyng clean blire!
tändkabel hållare som är tyvär för stora för mina kablar 8.8mm-9mm. till salu, 200kr
tryck hjulet till remmen
de fina nr plåt belysningen som är som två skruvar. dyng clean igen!
broms slang fram, h och v. bak har jag redan en ny