Rodder76 skrev:
Har inte läst i din tråd, men kollat som hastigast på dina bilder.
Kan inte annat än att sakna min gamla 454SS som genomgick en del av de modifieringar som du gör. DJM-suspensions sänkning, inga lister, rollpan, borttaget handtag på lem, mm mm
Har du kollat så att du har frigång mellan bakaxelklump och flak? Jag råkade sänka lite för mycket, så att bromsrören slogs av när de dundrade i flaket. Men min bil hade även sänkningschacklar då.
Om bilen inte ska bli lägre än den är nu så är det inga problem med framkomlighet och luftfjädring är fullkomligt onödigt. Det enda var att frontspoilern gick åt några gånger, men inte så ofta att man överväger luftfjädring. En av gångerna berodde på snömängd (plog) och en annan gång missbedömde jag en trotarkants höjd.
Ramen kunde även skrapa i över väggupp då bilen har så pass lång hjulbas att man kan stå med hjulen på var sida om guppet.
Hoppas för övrigt att du byter till en snyggare grill/front.
Hmm.. nåt mer kanske.....
Jag använde nummerplåtsbelysning från VW för att montera dem dolt uppåt och inte som några klumpar på sidan av nr.plåten som många gör. Dessvärre var inte mina kapslade, så där kanske du bör kika efter några andra.... Borde vara rätt lätt att lösa en egen inkapsling annars.
Även jag satte blinkers i backljuset, och det vållade aldrig några bekymmer för mig. Ska man vara riktigt profsig så bygger man in så man kan ha backljus där också. Jag kopplade bara på så att backljuset lös med orange lampa. Det kopplade jag dock bort vid besiktning.
EDIT: Kolla över alla bromsrör och slangar. Kolla så att de främre slangarna inte skaver mot något. På min bil fick jag två brott på rör på grund utav korrosion samt en av de främre bromsslangarna skavde mot och gick sönder.... detta trots att bilen var nybesiktad bara någon månad tidigare.
Annars kan jag bara säga att det är ena jävla skitbilar, men jag saknar den som tusan, trots sopparäkning.
Lycka till.