Chevrolet 1500 Pickup Projekt UPPDATERAT 04/05 bilder på bilen med flaket!

Hallblad Svetsare
9 februari 2010 · 388 Inlägg

lite nya grejer idag smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/56780/856081_1nfn9c.jpg
nya innerskärmar smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/56780/856082_as4qi3.jpg
Nya skruvclips smile

dadde
9 februari 2010 · 2 164 Inlägg

helt nya innerskärmar? big_smile kommer bli kanon fint! nästan som nytt? wink haha...

"Life´s too short to drive a boring car"
Hallblad Svetsare
9 februari 2010 · 388 Inlägg

Jäpp helt nya smile de gamla var inte mycket till plåt kvar om man skulle blästra de.. känns bättre med nytt big_smile

Partco, mycket bra på plåt och mycket annat till us bilar smile

Hallblad Svetsare
10 februari 2010 · 388 Inlägg

lite bilder på flaket som det står just nu!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/56780/856977_l4lfcy.jpg
flaket med slipgrund smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/56780/856978_uc40k1.jpg
jäkligt bra jobbat!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/56780/856979_wgcyft.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/56780/856980_nksyyn.jpg
rollpan

dadde
10 februari 2010 · 2 164 Inlägg

det blir grymt bra! smile hejja hejja

"Life´s too short to drive a boring car"
henkaae
10 februari 2010 · 230 Inlägg

Fint som snus detta! Hur blir det med rollpan på besiktningen? tänkte på dragkroken. reggbes?
Mvh Henka

Hallblad Svetsare
10 februari 2010 · 388 Inlägg

henkaae skrev:
Fint som snus detta! Hur blir det med rollpan på besiktningen? tänkte på dragkroken. reggbes?
Mvh Henka

Tack! jo jag hoppas att det blir bra! Blir nog lack imorgon om det går som det ska.
Antagligen, ska se hur enkelt det är att ta av o på, det är ju bara 4 bult (?) typ smile

Vad jag har läst och förstår så är det inte någon större utgift, men vem vet, kanske behöver det någon vacker dag smile

C_Nordenstahl -----
10 februari 2010 · 325 Inlägg

Riktigt imponerande renovering/bygge! Älskar fullsize-pickups!

Tycker du ska behålla fronten som du verkar vara inne på själv! Mest för att ALLA byter till Silverado/Sierra och våga vara udda!

Senast redigerat av ambarbofolkis (10 februari 2010)

OPEL
Hallblad Svetsare
10 februari 2010 · 388 Inlägg

ambarbofolkis skrev:
Riktigt imponerande renovering/bygge! Älskar fullsize-pickups!

Tycker du ska behålla fronten som du verkar vara inne på själv! Mest för att ALLA byter till Silverado/Sierra och våga vara udda!

Äntligen en som förstår! big_smilebig_smile haha, nej jag förstår att de flesta tycker att sierra o c/k frontarna är snyggare, men som sakt alla har de eller byter till de!

Håller på att ta bort transport färgen på skärmarna med färgbortagning, men det verka ta hel dagen. blir bromsvätska snart tongue

henkaae
10 februari 2010 · 230 Inlägg

Hallblad skrev:

henkaae skrev:
Fint som snus detta! Hur blir det med rollpan på besiktningen? tänkte på dragkroken. reggbes?
Mvh Henka

Tack! jo jag hoppas att det blir bra! Blir nog lack imorgon om det går som det ska.
Antagligen, ska se hur enkelt det är att ta av o på, det är ju bara 4 bult (?) typ smile

Vad jag har läst och förstår så är det inte någon större utgift, men vem vet, kanske behöver det någon vacker dag smile

Okej, Är din lätt lastbil?

Hallblad Svetsare
10 februari 2010 · 388 Inlägg

henkaae skrev:

Hallblad skrev:

henkaae skrev:
Fint som snus detta! Hur blir det med rollpan på besiktningen? tänkte på dragkroken. reggbes?
Mvh Henka

Tack! jo jag hoppas att det blir bra! Blir nog lack imorgon om det går som det ska.
Antagligen, ska se hur enkelt det är att ta av o på, det är ju bara 4 bult (?) typ smile

Vad jag har läst och förstår så är det inte någon större utgift, men vem vet, kanske behöver det någon vacker dag smile

Okej, Är din lätt lastbil?

jäpp, läste någonstans att det var en avgift på 500 (?)..

henkaae
11 februari 2010 · 230 Inlägg

Okej, Det blir ju så mkt snyggare med rollpan än aset till stötfångare som sitter orginal. Blev det nån lack? big_smile

Hallblad Svetsare
11 februari 2010 · 388 Inlägg

Vet inte.. Åkte förbi för att kolla, men de hade visst slutat tidigare i dag.. ska kolla i morgon smile


Köp aldrig färgborttagningsmedel, funkar ju knappt. Har nu smörjt in innerskärmarna med bromsolja och det koagulerade påängång. smile

Hallblad Svetsare
12 februari 2010 · 388 Inlägg

Färgen hade inte kommit idag så det blir nästa vecka en update med bilderpå flaket... längtar smile
annars kan jag inte uppdatera denna veckan, bara att innerskärmarna är på bra väg att bli färg fria tack vare bromsoljan, god shit!

Missa inte nästa vecka då kommer det ny lackade flaket, sen blir det lackning av lite små grejer innan det ska monteras! Ha en bra helg, nu ska jag upp till nordmark i helgen.

Niklas

kadden
12 februari 2010 · 62 Inlägg

besiktia utan dragkrok kostar 380 kr och det är i princip bara att betala och dom tittar att där inte sitter nåt. jag har gjort så på många av mina mvh

Hallblad Svetsare
13 februari 2010 · 388 Inlägg

kadden skrev:
besiktia utan dragkrok kostar 380 kr och det är i princip bara att betala och dom tittar att där inte sitter nåt. jag har gjort så på många av mina mvh

har för mig att det är
380 för personbil
500 för LB

micke_
15 februari 2010 · 3 Inlägg

har köpt mig en jävligt risig w/t 1500, 4 hjulsdriven som jag tänkte göra något roligt av, blir till att börja med att slipa plåtren, gillar ditt projekt rejält, keep the front! hehe

Ford Mustang II Mach I "blackness" (1975)
jewe
15 februari 2010 · 498 Inlägg

Förlåt!!!!!!!!!!!! Jag har glömt att skicka skruvarna men dom kommer ;-)

Hallblad Svetsare
15 februari 2010 · 388 Inlägg

micke_ skrev:
har köpt mig en jävligt risig w/t 1500, 4 hjulsdriven som jag tänkte göra något roligt av, blir till att börja med att slipa plåtren, gillar ditt projekt rejält, keep the front! hehe

Najs!smile blir det en projekt tråd som man kan kolla till hur det går? Tack!

jewe skrev:
Förlåt!!!!!!!!!!!! Jag har glömt att skicka skruvarna men dom kommer ;-)

hahaha, lungt smile tack för att du bidrar med de smile
lack snart för din skull?

jewe
15 februari 2010 · 498 Inlägg

Så fort lackboxen är tom så ska min in, jag hoppas det sker under denna eller nästa vecka. Jag ser fram i mot att se dina lackad smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang