Chevrolet 1500 Pickup Projekt UPPDATERAT 04/05 bilder på bilen med flaket!

Hallblad Svetsare
27 februari 2010 · 388 Inlägg

ingen med synpunkter om färgen till flaket?

Imorgon blir det en lite update om resultatet.

Trevlig helg.

Lygdman Amatör
27 februari 2010 · 488 Inlägg

Den färgen tror jag blir klockren.. Slit stark och bra. Jag gillar bygget över lag, så jag ser fram emot nästa uppdatering smile

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...
Hallblad Svetsare
28 februari 2010 · 388 Inlägg

Tack jo det tror jag med! ikväll blire bilder på resultatet! €

dadde
28 februari 2010 · 2 164 Inlägg

det blir skit bra med den färgen till flaket! precis så det ska vara på en pickis! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"
C_Nordenstahl -----
28 februari 2010 · 325 Inlägg

Skitsnyggt med "halkskyddsfärgen"! Kör med det i hela flaket du tycker jag.
Ett tips som kanske skulle va snyggt är ju längsgående ribbor i flaket av aluminiumdurk.
Skulle ju matcha fint mot instegsskydden på trösklarna och sarjen runt växelspaken.
Vad tror du om det kanske?

Senast redigerat av ambarbofolkis (28 februari 2010)

OPEL
Hallblad Svetsare
28 februari 2010 · 388 Inlägg

dadde skrev:
det blir skit bra med den färgen till flaket! precis så det ska vara på en pickis! big_smile

Precis wink

ambarbofolkis skrev:
Skitsnyggt med "halkskyddsfärgen"! Kör med det i hela flaket du tycker jag.
Ett tips som kanske skulle va snyggt är ju längsgående ribbor i flaket av aluminiumdurk.
Skulle ju matcha fint mot instegsskydden på trösklarna och sarjen runt växelspaken.
Vad tror du om det kanske?

Tack! jo de blir hela flaket då jag kommer använda den mer än att det ska vara "snyggt".
Menar du i golvet i flaket? Funderar på att ha något där, men det kan vara en ide faktiskt. ska kolla mer på vad som kan användas. dyrt med alu durk. tror att det är 1000kr/1m2(?). men det är dock inget problem då far har sånt i spill. smile

C_Nordenstahl -----
28 februari 2010 · 325 Inlägg

Tack! jo de blir hela flaket då jag kommer använda den mer än att det ska vara "snyggt".
Menar du i golvet i flaket? Funderar på att ha något där, men det kan vara en ide faktiskt. ska kolla mer på vad som kan användas. dyrt med alu durk. tror att det är 1000kr/1m2(?). men det är dock inget problem då far har sånt i spill. smile

Aaa grymt dyrt är det! Vet själv för jag klädde en halv epa med durk för 5-6 år sen lol
Tänkte liksom ribbor då i flakgolvet då, typ en durk-ribba mellan varje original pressad ribba.
Skulle va skitsnyggt!

OPEL
dadde
28 februari 2010 · 2 164 Inlägg

jag tror att det kan bli för mycket durk, och bli lite epa över det.. hmm men därimot såg jag på en bild att det är "hålor" i sidorna i flaket. där skulle det kanske passa med durk, men inte golvet hmm

"Life´s too short to drive a boring car"
rockabilly_ponta Customiserare
28 februari 2010 · 1 212 Inlägg

ska du ha durk i flaket så hade jag i så fall lackat durken i samma färg som bilen o sen slipat upp räfflorna till alu igen de blir grymt snyggt de big_smile

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
C_Nordenstahl -----
28 februari 2010 · 325 Inlägg

rockabilly_ponta skrev:
ska du ha durk i flaket så hade jag i så fall lackat durken i samma färg som bilen o sen slipat upp räfflorna till alu igen de blir grymt snyggt de big_smile

AAA dä vore ju snyggast av allt!!!!

OPEL
Hallblad Svetsare
28 februari 2010 · 388 Inlägg

dadde skrev:
jag tror att det kan bli för mycket durk, och bli lite epa över det.. hmm men därimot såg jag på en bild att det är "hålor" i sidorna i flaket. där skulle det kanske passa med durk, men inte golvet hmm

Det är nog sant roll Blir ett skåp iaf i rostfritt som jag fixsar på jobbet som jag ska på sidan av flaket där spännband + annat göjs gjöms undan. kanske ett i flak golvet?

rockabilly_ponta skrev:
ska du ha durk i flaket så hade jag i så fall lackat durken i samma färg som bilen o sen slipat upp räfflorna till alu igen de blir grymt snyggt de big_smile

Fan va jobbigt tongue nej det blir nog ingen durk där iaf.

Men tack för tipset smile

rockabilly_ponta Customiserare
28 februari 2010 · 1 212 Inlägg

Hallblad skrev:

dadde skrev:
jag tror att det kan bli för mycket durk, och bli lite epa över det.. hmm men därimot såg jag på en bild att det är "hålor" i sidorna i flaket. där skulle det kanske passa med durk, men inte golvet hmm

Det är nog sant roll Blir ett skåp iaf i rostfritt som jag fixsar på jobbet som jag ska på sidan av flaket där spännband + annat göjs gjöms undan. kanske ett i flak golvet?

rockabilly_ponta skrev:
ska du ha durk i flaket så hade jag i så fall lackat durken i samma färg som bilen o sen slipat upp räfflorna till alu igen de blir grymt snyggt de big_smile

Fan va jobbigt tongue nej det blir nog ingen durk där iaf.

Men tack för tipset smile

de e inte så jobbigt som de låter.... prova på en spillbit så ser du hur fränt de e big_smile

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Hallblad Svetsare
3 mars 2010 · 388 Inlägg

En lite update här på lämen.
Tog hem den för att i morgon bli klar med den, nya skruvar plus de tvättade grejerna ska skruvas på och nita fast handtagsramen. 

https://www1.garaget.org/gallery/archive/56780/870127_70knfz.jpg
lacken, dock som vanligt dålig bild, utan blixt gör det svårt att få bra,


https://www1.garaget.org/gallery/archive/56780/870129_s3totf.jpg
nya skruv är ett måste smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/56780/870132_q4gsul.jpg
riktigt najs!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/56780/870133_45tjwg.jpg
imorgon efter jag har köpt lite skruv o sånt så blir det att nita den jäveln!

rockabilly_ponta Customiserare
3 mars 2010 · 1 212 Inlägg

snyggt som attans big_smile

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Hallblad Svetsare
3 mars 2010 · 388 Inlägg

rockabilly_ponta skrev:
snyggt som attans big_smile

sänks!

robininfOCUS Med lem
3 mars 2010 · 768 Inlägg

Trevligt projekt! /Robin

Senast redigerat av robininfOCUS (3 mars 2010)

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Hallblad Svetsare
3 mars 2010 · 388 Inlägg

tackar! smile

C_Nordenstahl -----
4 mars 2010 · 325 Inlägg

Ja det blir ju skitsnyggt det här ju!

OPEL
Hallblad Svetsare
4 mars 2010 · 388 Inlägg

Nu är den klar!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/56780/870436_qbvxh0.jpg
Rostfria nitar är bra!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/56780/870437_tb8kuc.jpg
Klar!

rockabilly_ponta Customiserare
5 mars 2010 · 1 212 Inlägg

betyg 10/10 big_smile hur snyggt som hällst big_smile

ps tycker du ska prova på en spillbit me de jag skrev innan big_smile vill se hur de ser ut big_smile

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang