3733
Sök

Alfa Romeo 155 2.0 TS

Såld på Italienare
579 Inlägg
25 december 2005
Trådstartare
Någon som är haj på detta med trim tips? motorn ligger i standardutförandet på 140bhp.
Skulle vara tacksam för lite länkar/tips om vad man kan göra med den för att få den att gå lite piggare rakt fram också smile

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
25 december 2005
http://www.itsfun.nu/trimchip/ har till just din bil, dock ger det bara 12 hk enligt dom...

man lever bara en gång så lev väl!

Senilingenjör
33 Inlägg
25 december 2005
Är det aluminiummotorn eller 16V-spisen? Till den äldre finns det hur mycket trim som helst egentligen, allt från chip till kamaxlar, sprut, högkompkolvar etc etc. Den nyare vet jag inte riktigt vad man kan göra med.

Såld på Italienare
579 Inlägg
25 december 2005
Trådstartare
Ja du.. bra fråga.. e inte så haj på bilar som kanske märks av min fråga. letar första bilen. Och jag har snöat in på Alfas design. Kantigt o rent.
Så jag vet inte vilken motor det är.. men såvitt jag vet så e det 16V motorn
155 2,0 16V TS

1 852 Inlägg
25 december 2005
du har alltså inte köp nån bil än? i sånna fall kan jag säga att alfaägare brukar va stammisar på bilreparationsfirmor, det mesta strular

Såld på Italienare
579 Inlägg
25 december 2005
Trådstartare
Jag känner igen den kommentaren Bullo, men jag tar inte så himla seriöst från en som knappt tagit körkort.
Lust o förklara lite mer vad är som strular?
Det enda jag känner till är importerade bilar från tyskland utan rostskydd.
Men var så god och upplys mig istället för att säga.
"Alfa strular hela tiden"

1 852 Inlägg
25 december 2005
Johanromeo155 skrev:
Jag känner igen den kommentaren Bullo, men jag tar inte så himla seriöst från en som knappt tagit körkort.
Lust o förklara lite mer vad är som strular?
Det enda jag känner till är importerade bilar från tyskland utan rostskydd.
Men var så god och upplys mig istället för att säga.
"Alfa strular hela tiden"

ledsen för att verka vara oseriös men bara säger vad jag har hört från många med mer erfarehet än mig, kan tyvärr inte sätta fingret på det men kanske nån annan här på garaget som vet mer?

MVH

Sök