Steg 3 till s60 2.5T / Vågar man?

H.T
17 mars 2008 · 197 Inlägg

Ja nu gäller de.
s60 2.5T

Steg 3 optimering på gång. Har redan avgassystem o allt. Blir förmodligen BSR eller SCT.
Men de e ganska stor steg. Jag skulle behöva höra lite om vad ni KUNNIGA kan inom området trimning.

E de nåt o ge sig på.
Försäkring, bilens värde vid eventuella framtida försäljning, hållbarhet. Jag skull behöva få lite råd

Mvh H.T

Mazda Mx-5 (2006)
mebben Troligen galen...
17 mars 2008 · 567 Inlägg

Försäkringen är den samma om du inte berättar för ditt försäkringsbolag att den är trimmad, och skulle du råka ut för något kan de bara neka dig ersättning om det är trimmet som orsakat olyckan. Självklart gäller inte heller maskinförsäkringen om de upptäcker att den är trimmad...
Bilens "värde" blir inte lägre om du trimmar, däremot så minskar antalet potentiella köpare vilket i sin tur kan innebära att bilen blir mer svårsåld...
Hållbarheten är det inga problem med om du bara kliver på steg 3, många kör t.ex. steg 4 på dessa maskiner utan problem. Självklart ökar slitaget, men sköter du service så ska det inte vara några problem.

Mitt förslag är att du vänder dig till Turbocenter, de ligger dessutom inte så långt från vart du bor.

Senast redigerat av mebben (17 mars 2008)

H.T
18 mars 2008 · 197 Inlägg

Har ingen haft problem pga optimering utav tex BSR......

Mazda Mx-5 (2006)
mebben Troligen galen...
19 mars 2008 · 567 Inlägg

H.T skrev:
Har ingen haft problem pga optimering utav tex BSR......

Jag hade BSR chip i min s40 jag hade förut, och det fungerade klockrent.
Jag har inte provat deras PPC, men jag har bara hört bra saker om den...

Bowin
19 mars 2008 · 31 Inlägg

Har BSR PPC till min Audi..Grymt nöjd..

Reichte86
19 mars 2008 · 509 Inlägg

Autotech!!

H.T
19 mars 2008 · 197 Inlägg

Ingen verkar ha haft problem.........

Mazda Mx-5 (2006)
H.T
21 mars 2008 · 197 Inlägg

Jag har inte hört att någon har haft problem efter BSR trim. Steg 3 264 hk låter inte fel smile

Mazda Mx-5 (2006)
beatone
21 mars 2008 · 127 Inlägg

Kör på, BSR är stabila. Men Autotech är väl ett bättre val då dem är mer inriktade på Volvo..?

H.T
21 mars 2008 · 197 Inlägg

Vad kan skillnaden vara mellan dem. Med BSR så får man ju PPC dosa där man kan ladda tillbaka org. om man vill. Kvalitetsmässigt så ligger nog dem ganska lika. Sen e de långt till  Trollhättan om de skulle vara nåt.

Autotech   steg 3  265 hk/435nm
BSR         steg 3   264 hk/434nm

Mazda Mx-5 (2006)
Christian S
21 mars 2008 · 4 816 Inlägg

Går ju att få PPC hos Autotech med.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
_TiNcO_ Personbilssystemstekniker.
28 mars 2008 · 365 Inlägg

H.T skrev:
Ja nu gäller de.
s60 2.5T

Steg 3 optimering på gång. Har redan avgassystem o allt. Blir förmodligen BSR eller SCT.
Men de e ganska stor steg. Jag skulle behöva höra lite om vad ni KUNNIGA kan inom området trimning.

E de nåt o ge sig på.
Försäkring, bilens värde vid eventuella framtida försäljning, hållbarhet. Jag skull behöva få lite råd

Mvh H.T

Tjena! Har en liten fråga bara.

Har du steg 1/2 i nu? I så fall, vilka lämnade du in den till då?
Nyfiken, funderar på att optimera lite nu till sommaren.

Senast redigerat av _TiNcO_ (28 mars 2008)

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang