Inför: Onsdags träffen i Malmö kl. 20:30

Speddy_Gonzales
9 april 2008 · 437 Inlägg

JohanMR850 skrev:
Onsdags träffarna har funnits länge på Mcdonalds Jägerso.. kommer ihåg när det va olagligt race i Oljehamnnen i Malmö träffades man där innnan eller efteråt...

Exakt tack, men vissa tror att det är nått nytt

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
Nissan Note (2008)
Nibbor2
10 april 2008 · 226 Inlägg

Finns ju träff på söndagar kl 7 på biltemas parkering tongue ?

145 744 782 965 V50
Speddy_Gonzales
10 april 2008 · 437 Inlägg

Ja Onsdagar o Söndagar är 2 helt olika träffar

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Nissan Note (2008)
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
Stroker
10 april 2008 · 33 Inlägg

H82LOSE skrev:

Stroker skrev:
varför inte komma ner till banan istället.. roligare att få en tid när man kör också.. de öppnar den 7maj

Amen håkan då ser man ju hur snabb sin bil är egentligen...Kanske folk som blir besvikna då...tongue

antagligen.... aja, desto mer körtid åt oss andra som vågar visa hur slöa våra bilar är..

Chevrolet Camaro -69 SS/RS mattsvart
383SB - TKO600 - 12bult 4,10
201m: 7,690s @ 147,79km/h 60fot: 1,758s
aamor aamor_sx
16 april 2008 · 97 Inlägg

Speddy_Gonzales skrev:

aamor skrev:

Speddy_Gonzales skrev:

Asså Onsdagar har funnits i flera flera år så det är inget nytt

hade gärna kommit idag, men min bil är på verk så kanske nästa onsdag hmm

Förrästen hur går de me din bil, har dom hittat felet?

Har ej fått den ännu... dumma Nissan .,... hihih ...   Hoppas jag får den nu på fredag :-/

Felet på insugsventil var det ...  :-)

R1kard V-Power
16 april 2008 · 1 186 Inlägg

Onsdagsträffen drar väl igång när banan i hamnen öppnar, e de inte så?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
GodaDraken76
26 april 2008 · 59 Inlägg

Onsdags träffen har funnits längre än Söndagsträffen, jag tycker vi ska ha båda 2 kvar som det var förr.
MECA banan är hur tråkig som helst, banorna är preppade som fan.
Nu när bilvädret är igång, så kommer vi få ihopa lite folk igen, förhoppningsvis på onsdagar med, och inte bara på MECA banan.

Söndags träffen känns för tidig kl 1900, tyckte det var roliga förr med gamla träffarna på jägersro kl 20.00, lite med underground i det hela, men visst man kan väl testa på Söndags träffarna med.
Men jag tänker iallfall samla ihopa lite folk på Onsdagarna med...

// André

Porsche 996 Turbo FS490 -01 - Såld
Corvette C6 Z06 -07 - Såld
Toyota Supra MKIV T78 Euro Spec -93 - Såld
Kajlie Garaget Video Crew
26 april 2008 · 842 Inlägg

Låter inte fel ulrik, tid o plats så dyker man upp smile

Speddy_Gonzales
26 april 2008 · 437 Inlägg

Ulrik skrev:
Onsdags träffen har funnits längre än Söndagsträffen, jag tycker vi ska ha båda 2 kvar som det var förr.
MECA banan är hur tråkig som helst, banorna är preppade som fan.
Nu när bilvädret är igång, så kommer vi få ihopa lite folk igen, förhoppningsvis på onsdagar med, och inte bara på MECA banan.

Söndags träffen känns för tidig kl 1900, tyckte det var roliga förr med gamla träffarna på jägersro kl 20.00, lite med underground i det hela, men visst man kan väl testa på Söndags träffarna med.
Men jag tänker iallfall samla ihopa lite folk på Onsdagarna med...

// André

Låter bra Andre du får komma på söndags träffarna också, där kommer en hel del bilar

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Nissan Note (2008)
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
lillinde
18 maj 2008 · 252 Inlägg

Dem här söndagsträffarna, är dem fortfarande eller? tänkte åka dit o kolla lite isåfall big_smile

Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 34&p=1
"Flest prylar när han dör vinner!"
Speddy_Gonzales
21 maj 2008 · 437 Inlägg

Samlas folk inte längre på onsdagar

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Nissan Note (2008)
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
MRVECTRA_T Yrkeschaufför
22 maj 2008 · 168 Inlägg

Är det bara att banan är preppad som gör att folk inte vill ställa ut/köra där?
Vad gör att ni och andra inte vill komma till MECA på onsdagarna?

Erick
22 maj 2008 · 4 767 Inlägg

Tråd flyttad till Skåne-avdelningen

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
GerryB
26 maj 2008 · 44 Inlägg

MRVECTRA_T skrev:
Är det bara att banan är preppad som gör att folk inte vill ställa ut/köra där?
Vad gör att ni och andra inte vill komma till MECA på onsdagarna?

Handlar val om streetracing kulturen, om det ar lagligt och organiserat ar det inte lika kul.
Efterhand som gatbilarna blev mindre och mindre pa meca tappa jag ocksa intresset forra aret.
Har blivigt Lodda, Landskrona och Helsingborg som galler. Aven om polisen stoppar det var gang sa finns det fler bilar att titta pa, fler manniskor att snacka med osv..  synd att det blev som det blev, tror intresset kommer bli annu mindre for Meca om inget radikalt gors.



(Sorry, Swedish layout is missing on this computer)

Lordz
27 maj 2008 · 21 Inlägg

MRVECTRA_T skrev:
Är det bara att banan är preppad som gör att folk inte vill ställa ut/köra där?
Vad gör att ni och andra inte vill komma till MECA på onsdagarna?

Det är lite för officiellt med tidkort osv. Det är jävligt kul att bara snacka av sig efter en repa, det är ju ändå dom två som kör som avgör vem som vann.

Och sen saknas den anonymitet som våra vänner i blått inte gillar. Vem fan ställer upp sin sleeper på MECA?

Ska ni köra dragracing kör på, men streetracing och MECA hör inte riktigt ihop.

Ps. EDIT: Tidpunkten spelar roll med, inte alla som har tid och ledigt att komma ner varje Onsdag till MECA. Det kostar ju att föra bil, så man får jobba. wink

Senast redigerat av Lordz (27 maj 2008)

Lordz
27 maj 2008 · 21 Inlägg

För övrigt så tycker jag att MECA raceway är en super upplevelse som alla bör ta del av. Även om man inte ställer upp och kör. Det är en träff för familj och vänner som är den bästa som annordnas i Sverige.

Och man har möjlighet att se proffsen trimma in sina bilar för riktiga repor. wink Kanske utbyta erfarenhet?

firefreak Eldknast
27 maj 2008 · 915 Inlägg

För mig personligen skulle jag vilja se mer typ superstage, drifting eller liknande vid eller i närheten av MECA där man kan få se lite ställ och action... att bara se bilar starta blir lite tråkigt i längden... har man varit där 2-3 ggr så har man sett de som kör oftast och då är det inte så lönt att gå dit fler gånger.

Parkeringen lämpar sig inte speciellt bra för träffverksamhet heller. Vilket skulle kunna vara ett sätt att dra folk. Att man kan komma dit och komma in på området i gäng som t.ex. vid Auditräffar som jag hållt lite i förr, skulle kunna ha varit en boost. Men som det är nu kommer vissa inte in på området med sin bil och får stå utanför. Vilket gör att man hellre träffas nån annan stans.

Tiden är rolig när det går fort... :)
MRVECTRA_T Yrkeschaufför
27 maj 2008 · 168 Inlägg

Okej. mm, onsdag el torsdag har väl ingen betydelse med tanke på hur många som är i lödde en torsdag. Men det andra var intressant.

firefreak Eldknast
27 maj 2008 · 915 Inlägg

Amit skrev:
Vi försökte att få streetracing folket ut på en torsdag på meca, och det blev jäkligt bra.. men sen blev det bara klydd från ledningen på meca och vi sket i det..
Vi hade gärna kunnat hjälpa till och få ut folket och fömodligen lyckats igen.

Jag minns att jag var ute och demostrerade i karavaner till höger och vänster för att få en bana att köra på, vi hade en klubb som hette 201m och det ända vi ville var att kunna ha en bana att köra på.

Men det känns som att vi blev utnyttjade av vissa individer för att de skulle få som de ville.
Nu satsas det mer på dragracing och vi som kämpade för banan och ville köra lagligt puttas undan.
Nu är det gatan som gäller igen och MECA Raceway har misslyckats totalt att få bort den illegala körningen
på gator.

Det ända meca gör är att de frågar på forum om vad streetracing folk vill och hur de ska få oss att köra där.

Jo det ska jag berätta,
Så nära gatrace så möjligt fast på banan då.
inga julgranar, inga tider, kunna tävla mot vem man vill.

kanske en liten burn tävling, drifting på stora parkeringen?

Sådana roliga saker som vi tycker om och meca hade blivit en samlingsplats för oss dödliga.

Bra kommentar. Faktiskt... smile

Tiden är rolig när det går fort... :)
MRVECTRA_T Yrkeschaufför
27 maj 2008 · 168 Inlägg

Jag kommer ihåg den torsdagen, det blev bra.
Måste fråga för att kunna se vad vi kan göra.
Misslyckas totalt är nog och ta i för folk kommer
men dock inte alla av olika anledningar.
Tack för kommentarerna Amit.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang